شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۸ ق.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ توسط fns4565.)
خب شما امروز در برابر عمل انجام شده قرار گرفته اید چرا که من لیست کامل این 200 فاکتور را گردآوری نموده ام و کم کم در مقالات مختلف و با موضوعیت های خاص (برای اولین بار) ارائه خواهم کرد.بعضی موارد ثابت و مشخص هستند.
بعضی چالشی و متغیر هستند.و دیگر موارد حدس گمان در سئو سایت می باشند.پیشنهاد اکید میکنم که تمامی این 200 مورد را که بنده به سختی جمع آوری و تحلیل کرده ام را به مطالعه بنشینید …اما در اینجا تمامی این موارد آمده است.ابتدا می پردازیم به فاکتورهای دامنه
- عمر دامنه : در این ویدئو مت کات نشان می دهد که:
تفاوت بین دامنه ای با عمر شش ماهه و دامنه ای با عمر یکساله واقعا زیاد نیست.
به بیان دیگر، آنها از عمر دامنه استفاده می کنند … اما خیلی اهمیت ندارد.
- کلمات کلیدی در نام دامنه : چیز خیلی مهمی نیست اما داشتن کلمه کلیدی در دامنه همچنان سیگنال های مفیدی در ارتباط با فعالیت سایت ارسال می کند. در نهایت اینکه آنها کلمات کلیدی که در نام دامنه آمده اند را شاخص درنظر می گیرند.
- استفاده از کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه : فاکتورهای رنکینگ موتورهای جستجو که در سال 2011 توسط اعضای Moz گردآوری شده است با این نکته موافق است که دامنهای با کلمات کلیدی هدف در آغاز، نسبت به دامنه های دیگری که این کار را انجام نداده اند یا در میانه نام دامنه از کلمه کلیدی استفاده کرده اند، یک گام جلو هستند
- طول عمر دامنه ثبت شده : یکی از اعمال منحصربفرد گوگل:
“دامنه های قانونی و معتبر اغلب برای چندین سال ثبت شده اند در حالی که دامنه های غیرمعتبر به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می شوند.بنابراین تاریخی که دامنه منقضی می شود، در آینده می تواند به عنوان فاکتوری در پیش بینی اعتبار یک دامنه مورد استفاده قرار گیرد.”
- کلمه کلیدی در ساب دامین : Moz نیز موافق است که یک کلمه کلیدی اگر در ساب دامنه باشد باعث افزایش رنک می شود.
- دامنه دقیقاً منطبق : EMDها ممکن است همچنان برای شما سکوی پرشی باشند اما اگر EMD برای سایتی با کیفیت پایین اتفاق بیفتد، به آپدیت EMD آسیب می رسان
- مشخصات دامنه خصوصی یا عمومی : اطلاعات دامنه بصورت خصوصی ممکن است نشان دهندهی “چیزی برای پنهان کردن” باشد. مت کات در جلسه ای در سال 2006 چنین توضیح داده است:
“… زمانیکه اطلاعات مالکیتی وبسایتشان را چک می کنم میبینم نوشته که اطلاعات دامنه بصورت خصوصی و محافظت شده است. اینکار غیرمعمول است. … حالت امنیتی اطلاعات دامنه بصورت اتوماتیک بد نیست اما زمانیکه تمامی این فاکتورها را کنار یکدیگر می گذارید، اغلب در مورد نوع بسیار متفاوتی از وبمستر صحبت می کنید تا اینکه در مورد همکارتان بررسی کنید صاحب یک یا چند سایت است.”
- مجازات صاحب امتیاز : اگر گوگل دریابد که شخص خاصی اسپمر است منطق حکم می کند که دیگر سایت های شخص موردنظر را نیز بررسی کند.
- پسوند TLD کشور : داشتن دامنهای خوب از کد کشوری خاص (.cn، .pt، .ir) به رنک سایت برای آن کشور خاص کمک می کند … اما در عین حال توانایی سایت برای رنک یافتن بصورت جهانی را محدود می سازد.
خوب ، فعلا همین ها در این مقاله کافی است.حتما مقالات قبلی سایت را بخوانید بعد به سراغ این دویست فاکتور بیایید در غیر این صورت شاید محتوای این مقالات کمی سنگین باشد.در هر حال بنده همواره در خدمت شما هستم و در بخش نظرات به سوالات شما پاسخ می دهم.اگر در هر کدام باری شما ابهامی به وجود آمد خیلی سریع و بی درنگ ان را بپرسید.
اعتبار دامنه سایت یا همان دامین آتوریتی (domain authority)، یکی از مهم ترین معیارهای بررسی وضعیت سئو سایت می باشد. در این مقاله سوالات متداول سئو، قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که چطور می توانیم اعتبار دامنه (DA) سایت خود را افزایش دهیم؟
نکته کوتاه که در ابتدا میخواهم به شما بگویم این است که صرفا برای تعیین اعتبار دامنه (authority)، خودتان را درگیر نکنید. بررسی اعتبار دامنه سایت در زمان مقایسه اعتبار کلی تان (در بیشتر موارد ارزش کلی لینک ها) نسبت به دیگر سایت ها و تعیین توانایی رقابت تان، اهمیت پیدا می کند. شما باید لینک های واقعی به دست بیاورید که باعث جذب ترافیک شود و این موضوع باعث بهبود اعتبار دامنه و رتبه بندی شما می شود.
قطعا شما می دانید که Moz اخیرا زمان، تحقیقات و هزینه زیادی را برای مفهوم جدید و بهبود یافته اعتبار دامنه صرف کرده است مگر اینکه اصلا اهل موضوعات سئو و موتورهای جستجو نبوده باشید. افرادی که از اعتبار دامنه (DA) استفاده می کنند به صورت طبیعی می خواهند شاخص خودشان را بهبود بخشند و این سوالی است که قبول داریم که گاهی از آن اجتناب کرده ایم، زیرا مانند هر معیار دیگری، اگر DA خارج از زمینه خودش استفاده شود و یا به صورت مجزا از بقیه موارد در نظر گرفته شود، می توان از آن سوء استفاده کرد.
قصد من این بود که یک پست آموزشی را ارائه کنم، اما در ادامه این مقاله بیشتر مثل مقاله های سوالات متداول یا FAQ می باشد…
چرا شما باید جهت افزایش دامنه اتوریتی اقدام کنید؟
این ممکن است شبیه یک سوال عجیب از طرف کارمند شرکتی باشد که اعتبار دامنه سایت را ایجاد کرده است، اما در واقع مهم ترین سوالی است که می توانم از شما بپرسم. هدف نهایی شما چیست؟ بررسی اعتبار دامنه سایت به صورتی طراحی شده که شاخص موفقیت می باشد، اما خودش نمی تواند باعث موفقیت شود. DA توسط گوگل مورد استفاده قرار نمی گیرد و تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی شما ندارد. تنها افزایش دامین اتوریتی صرفا به منظور افزایش دامین اتوریتی، قطعا کار بیهوده ای است.
خب پس ما نباید خواستار DA بالایی باشیم؟
می دانم که احتمالا شما اندکی گیج شده اید. اگر من قرار بود که تعیین اعتبار دامنه را به راحتی توضیح بدهم، می گفتم که DA شاخص ارزش کلی لینک های شما می باشد. در صورتی که تمام شرایط را به صورت مشابه در نظر بگیریم، DA بالا قطعا بهتر از DA پایین است و اگر شما تلاش کنید که DA بالایی داشته باشید قطعا کار درستی است، اما DA بالا به خودی خود نباید هدف شما باشد.
منبع : نیو سئو - امیر قمصری