چهارشنبه ۲۶ دى ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۳ ب.ظ
برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ بود که یک شبکه ی اجتماعی به منظور برقراری ارتباط تجاری بین مردم جهان پدید آمد. درست یک سال بعد در سال ۲۰۰۳ دین هافمن که سابقه ی کار در پی پال و سایت سوشال دات نت را داشت، به صورت رسمی لینکدین را تاسیس کرد. در حال حاضر مدیر عامل لینکدینداندولف است که از مدیران اجرایی سابق یاهو به شمار می رود. حال پس از گذشت تقریباً ۱۵ سال، لینکدین یکی از انواع شبکه های اجتماعی است که هیچ رقیبی را در کنار خود نمی بیند.
قدرت لینکدین در کسب و کار امروزی به قدری گسترش یافته است که برخی افراد برای کسب اطلاعات درباره ی فرد مورد نظرشان، در لینکدین به دنبال آن فرد می گردند. در نتیجه اگر می خواهید کسب و کاری را به صورت حرف ای شروع کنید یک حساب کاربری در لینکدین بسازید.
لینکدین، برگ برنده ی شما در سئوگوگل در بین انواع شبکه های اجتماعی، بیش از همه به لینکدین توجه کرده است. یعنی اگر شما بتوانید مقالات تخصصی سایتتان را در لینکدین به اشتراک بگذارید بسیار مورد توجه خزنده های گوگل قرار خواهند گرفت.
علت این همه توجه گوگل به لینکدین، ماهیت این شبکه ی اجتماعی است. در واقع می توان گفت لینکدین بر خلاف انواع شبکه های اجتماعی، تنها محیطی است که کاربران آن به جای طنز و سرگرمی به دنبال مقالات تخصصی در حوزه ی کسب و کارشان هستند. در نتیجه اگر فکر می کنید که مقاله ای با کیفیت در زمینه ی کاری خودتان تولید کرده اید حتماً آن را در لینکدین به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که استقبال خوبی از مقاله ی شما خواهد شد.