Friday 26 September 2014 ساعت 22:56 PM
(آخرین تغییر در ارسال: Sunday 12 August 2018 ساعت 18:19 PM توسط ADMIN.)
راهنمای سامانه مدیریت حساب E-Care
شما می وانید با ورود به بخش "مدیریت حساب" در وبسایت رایتل، بسیاری از امور مربوط به سیمکارت خود مانند آگاهی از جزئیات ، شرح طرحها و بستههای پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورتحساب و ... را بدون نیاز به تماس با مرکز خدمات مشتریان انجام دهید.
با استفاده از این راهنما، شما با قسمتهای مختلف سامانه "مدیریت حساب" آشنا خواهید شد.
ورود به مدیریت حساب
برای ورود به بخش "مدیریت حساب" درج شماره تلفن رایتل، رمز ورود و کد امنیتی لازم است. ابتدا شماره رایتل خود را بدون سه رقم اول "092" در قسمت مربوطه وارد نموده و سپس رمز عبور را وارد نمایید. همچنین کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر خاکستری رنگ را در قسمت « کد» درج نمایید. در انتها بر روی گزینه « ورود» کلیک نمایید.
جهت دریافت رمز یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر میتوانید کلمه عبور خود را دریافت نمایید:
ابتدا بر روی عبارت "فراموشی/ دریافت کلمه عبور" کلیک نمایید؛ در داخل کادر نمایش داده شده، شماره سیمکارت رایتل خود را بدون صفر ابتدای آن در قسمت « شماره رایتل» و کد تصویری نمایش داده شده را در قسمت « کد» وارد نمایید. سپس با انتخاب روش اطلاعرسانی (پیام کوتاه (SMS) یا پست الکترونیکی) و انتخاب گزینه تایید، کلمه عبور برای شما ارسال خواهد شد.
اگر اطلاعات مورد نیاز را بهدرستی وارد نموده باشید، وارد صفحه اصلی "مدیریت حساب" خواهید شد. در سمت راست این صفحه، ستون منوی کاربری به شکل زیر قابل مشاهده است :
صفحه اصلی
در صفحه اصلی، در قسمت "طرحهای ویژه" ، امکان خرید طرح بینهایت فراهم شده است.
شما میتوانید مشخصات و شرایط طرح و نیز شرایط انصراف از آن را در این قسمت مطالعه و در صورت تمایل نسبت به خرید این طرح اقدام نمایید.
برای خرید طرح بینهایت، ابتدا گزینه "پرداخت مستقیم از طریق دروازه بانکی" را انتخاب نمایید.
در ادامه پنجرهای ظاهر میشود که نام طرح و مبلغ تضمین پرداخت آن را نمایش میدهد. با انتخاب گزینه " تایید" وارد مرحله بعد خواهید شد.
در این قسمت پس از مطالعه اطلاعات تکمیلی طرح بینهایت، بر روی قسمت مربوطه(مطابق شکل زیر) کلیک کرده، سپس دروازه بانکی مورد نظر خود را انتخاب و در انتها گزینه "پرداخت" را انتخاب نمایید.
در این مرحله وارد محیط دروازه بانک شده و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود(کارت عضو شتاب) خرید شما انجام خواهد شد.
گزارش مانده بستهها
با انتخاب این گزینه، صفحه ای حاوی اطلاعات مربوط به بستههای فعال سیمکارت (مطابق شکل زیر) نمایش داده میشود:
محصولات من
«محصولات من» شامل 3 بخش "شماره های من" ، "طرحها و سرویسها" و "لغو طرح بینهایت" است.
در صفحه شمارههای من، کلیه سیم کارتهای رایتل شما به همراه جزئیات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعالسازی، موجودی حساب و ... (مطابق شکل زیر) نمایش داده می شوند.
در ردیف مربوط به سطح اعتبار مشترک ( تصویر زیر)، سقف اعتبار کارکرد دوره ای مشترکین دایمی مشخص شده است. در ستون کارکرد، مبلغ مصرف شده تا این لحظه و در ستون باقیمانده، مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره نمایش داده می شوند.
در صورت تمایل میتوانید، جهت اطلاع از تعرفه انواع سیمکارتهای رایتل، به قسمت « طرحها و تعرفهها» در وبسایت رایتل مراجعه فرمایید.
در ادامه، روند انتخاب و خرید بستههای مصرفی یا حجم افزایشی مرتبط، در انواع سیمکارتهای رایتل توضیح داده شده است.
سیمکارت دایمی و اعتباری
چنانچه سیمکارت انتخابی شما دایمی و اعتباری باشد، امکان خرید بستههای مصرفی مرتبط با این سیمکارتها را خواهید داشت. لازم به ذکر است درصورتیکه چندین بسته مصرفی را همزمان خریداری نمایید، زمان فعالسازی و مهلت استفاده از تمامی بستهها از زمان خرید محاسبه خواهد شد.
لازم به ذکر است، در سیم کارتهای دایمی میتوان جهت خرید بسته مصرفی، علاوه بر روش "پرداخت از طریق قبض"، از طریق کارت بانکهای عضو شتاب نیز بسته خریداری نمود. شما میتوانید با انتخاب گزینه "خرید" از ستون "پرداخت اینترنتی از طریق کارت های عضو شتاب" نسبت به خرید بسته اقدام نمایید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بسته های سیمکارتهای اعتباری، ابتدا لازم است نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.
لازم به ذکر است، بستههایی که توسط مشترک خریداری میشود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بستههای خریداری شده" منتقل میگردد. درصورت تمایل مشترک به خرید مجدد بستهای که قبلاً خریداری کرده است، می بایست به قسمت "بسته های خریداری شده"مراجعه نماید.
سیم کارت دیتا
در صورتیکه سیمکارت انتخابی شما دیتا باشد، میتوانید بستههای مصرفی و حجم افزایشی مورد نظر خود را خریداری نمایید.
در قسمت "بستههای خریداری شده"، بستههایی که تاکنون خریداری نمودهاید، نمایش داده میشوند. در این جدول میتوانید مهلت زمانی استفاده از بستههای خود را نیز مشاهده نمایید. همچنین امکان خرید مجدد این بستهها با کلیلک بروی گزینه "درخواست خرید" وجود دارد.
در صورت داشتن بستههای مصرفی، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن وجود خواهد داشت؛ بنابراین تا زمانی که بسته مصرفی خریداری شده منقضی نشده است، میتوانید با کلیک بروی گزینه "حجمهای افزایشی مرتبط" در پایین صفحه، لیست حجمهای افزایشی را مشاهده نموده و درصورت تمایل اقدام به خرید نمایید.
در قسمت "پیشنهاد جدید" لیست بستههای موجود آورده شده است. شما میتوانید بسته/ حجم افزایشی (مرتبط با بسته مصرفی) مورد نظر خود را از میان بستههای نمایان شده خریداری نمایید.
لازم به ذکر است، بستههایی(مصرفی و افزایشی) که توسط مشترک خریداری میشود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بستههای خریداری شده" منتقل میگردد. درصورت تمایل به خرید مجدد بستهای که قبلاً خریداری نمودهاید، میتوانید به قسمت "بستههای خریداری شده"مراجعه کنید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بستههای سیمکارتهای دیتا، ابتدا لازم است تا نسبت به افزایش اعتبار سیمکارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.
در صورتیکه مشترک چندین بسته مصرفی را بهصورت همزمان خریداری کند، زمان فعالسازی هر بسته از زمان خرید همان بسته و مهلت استفاده از تمامی بستهها نیز از زمان خرید محاسبه خواهد شد.
نکات قابل توجه در هنگام خرید بسته:
در انتهای صفحه « طرحها و سرویسها»، در قسمت "فهرست سرویسها"، سرویسهای ارزش افزوده قابل مشاهده میباشند :
شما می وانید با ورود به بخش "مدیریت حساب" در وبسایت رایتل، بسیاری از امور مربوط به سیمکارت خود مانند آگاهی از جزئیات ، شرح طرحها و بستههای پیشین و کنونی، مشاهده و پرداخت صورتحساب و ... را بدون نیاز به تماس با مرکز خدمات مشتریان انجام دهید.
با استفاده از این راهنما، شما با قسمتهای مختلف سامانه "مدیریت حساب" آشنا خواهید شد.
ورود به مدیریت حساب
برای ورود به بخش "مدیریت حساب" درج شماره تلفن رایتل، رمز ورود و کد امنیتی لازم است. ابتدا شماره رایتل خود را بدون سه رقم اول "092" در قسمت مربوطه وارد نموده و سپس رمز عبور را وارد نمایید. همچنین کد امنیتی نمایش داده شده در داخل کادر خاکستری رنگ را در قسمت « کد» درج نمایید. در انتها بر روی گزینه « ورود» کلیک نمایید.
جهت دریافت رمز یا در صورت فراموشی آن، به روش زیر میتوانید کلمه عبور خود را دریافت نمایید:
ابتدا بر روی عبارت "فراموشی/ دریافت کلمه عبور" کلیک نمایید؛ در داخل کادر نمایش داده شده، شماره سیمکارت رایتل خود را بدون صفر ابتدای آن در قسمت « شماره رایتل» و کد تصویری نمایش داده شده را در قسمت « کد» وارد نمایید. سپس با انتخاب روش اطلاعرسانی (پیام کوتاه (SMS) یا پست الکترونیکی) و انتخاب گزینه تایید، کلمه عبور برای شما ارسال خواهد شد.
اگر اطلاعات مورد نیاز را بهدرستی وارد نموده باشید، وارد صفحه اصلی "مدیریت حساب" خواهید شد. در سمت راست این صفحه، ستون منوی کاربری به شکل زیر قابل مشاهده است :
صفحه اصلی
در صفحه اصلی، در قسمت "طرحهای ویژه" ، امکان خرید طرح بینهایت فراهم شده است.
شما میتوانید مشخصات و شرایط طرح و نیز شرایط انصراف از آن را در این قسمت مطالعه و در صورت تمایل نسبت به خرید این طرح اقدام نمایید.
برای خرید طرح بینهایت، ابتدا گزینه "پرداخت مستقیم از طریق دروازه بانکی" را انتخاب نمایید.
در ادامه پنجرهای ظاهر میشود که نام طرح و مبلغ تضمین پرداخت آن را نمایش میدهد. با انتخاب گزینه " تایید" وارد مرحله بعد خواهید شد.
در این قسمت پس از مطالعه اطلاعات تکمیلی طرح بینهایت، بر روی قسمت مربوطه(مطابق شکل زیر) کلیک کرده، سپس دروازه بانکی مورد نظر خود را انتخاب و در انتها گزینه "پرداخت" را انتخاب نمایید.
در این مرحله وارد محیط دروازه بانک شده و با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود(کارت عضو شتاب) خرید شما انجام خواهد شد.
گزارش مانده بستهها
با انتخاب این گزینه، صفحه ای حاوی اطلاعات مربوط به بستههای فعال سیمکارت (مطابق شکل زیر) نمایش داده میشود:
- در ستون " نوع سرویس"، عنوان بستههای موجود بر روی شماره رایتل مورد نظر نمایش داده شده است.
- در ستون " موجودی باقیمانده"، میزان باقیمانده از بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
- در ستون " تاریخ شروع"، تاریخ فعال شدن بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
- در ستون " تاریخ انقضاء"، تاریخ انقضاء بسته مورد نظر نمایش داده شده است.
محصولات من
«محصولات من» شامل 3 بخش "شماره های من" ، "طرحها و سرویسها" و "لغو طرح بینهایت" است.
در صفحه شمارههای من، کلیه سیم کارتهای رایتل شما به همراه جزئیات مربوط به وضعیت، نوع، تاریخ فعالسازی، موجودی حساب و ... (مطابق شکل زیر) نمایش داده می شوند.
در ردیف مربوط به سطح اعتبار مشترک ( تصویر زیر)، سقف اعتبار کارکرد دوره ای مشترکین دایمی مشخص شده است. در ستون کارکرد، مبلغ مصرف شده تا این لحظه و در ستون باقیمانده، مبلغ قابل استفاده تا پایان دوره نمایش داده می شوند.
در صورت تمایل میتوانید، جهت اطلاع از تعرفه انواع سیمکارتهای رایتل، به قسمت « طرحها و تعرفهها» در وبسایت رایتل مراجعه فرمایید.
در ادامه، روند انتخاب و خرید بستههای مصرفی یا حجم افزایشی مرتبط، در انواع سیمکارتهای رایتل توضیح داده شده است.
سیمکارت دایمی و اعتباری
چنانچه سیمکارت انتخابی شما دایمی و اعتباری باشد، امکان خرید بستههای مصرفی مرتبط با این سیمکارتها را خواهید داشت. لازم به ذکر است درصورتیکه چندین بسته مصرفی را همزمان خریداری نمایید، زمان فعالسازی و مهلت استفاده از تمامی بستهها از زمان خرید محاسبه خواهد شد.
لازم به ذکر است، در سیم کارتهای دایمی میتوان جهت خرید بسته مصرفی، علاوه بر روش "پرداخت از طریق قبض"، از طریق کارت بانکهای عضو شتاب نیز بسته خریداری نمود. شما میتوانید با انتخاب گزینه "خرید" از ستون "پرداخت اینترنتی از طریق کارت های عضو شتاب" نسبت به خرید بسته اقدام نمایید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بسته های سیمکارتهای اعتباری، ابتدا لازم است نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.
لازم به ذکر است، بستههایی که توسط مشترک خریداری میشود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بستههای خریداری شده" منتقل میگردد. درصورت تمایل مشترک به خرید مجدد بستهای که قبلاً خریداری کرده است، می بایست به قسمت "بسته های خریداری شده"مراجعه نماید.
سیم کارت دیتا
در صورتیکه سیمکارت انتخابی شما دیتا باشد، میتوانید بستههای مصرفی و حجم افزایشی مورد نظر خود را خریداری نمایید.
در قسمت "بستههای خریداری شده"، بستههایی که تاکنون خریداری نمودهاید، نمایش داده میشوند. در این جدول میتوانید مهلت زمانی استفاده از بستههای خود را نیز مشاهده نمایید. همچنین امکان خرید مجدد این بستهها با کلیلک بروی گزینه "درخواست خرید" وجود دارد.
در صورت داشتن بستههای مصرفی، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن وجود خواهد داشت؛ بنابراین تا زمانی که بسته مصرفی خریداری شده منقضی نشده است، میتوانید با کلیک بروی گزینه "حجمهای افزایشی مرتبط" در پایین صفحه، لیست حجمهای افزایشی را مشاهده نموده و درصورت تمایل اقدام به خرید نمایید.
در قسمت "پیشنهاد جدید" لیست بستههای موجود آورده شده است. شما میتوانید بسته/ حجم افزایشی (مرتبط با بسته مصرفی) مورد نظر خود را از میان بستههای نمایان شده خریداری نمایید.
لازم به ذکر است، بستههایی(مصرفی و افزایشی) که توسط مشترک خریداری میشود، از قسمت "پیشنهاد جدید" حذف و به قسمت "بستههای خریداری شده" منتقل میگردد. درصورت تمایل به خرید مجدد بستهای که قبلاً خریداری نمودهاید، میتوانید به قسمت "بستههای خریداری شده"مراجعه کنید.
درصورت عدم اعتبار کافی جهت خرید بستههای سیمکارتهای دیتا، ابتدا لازم است تا نسبت به افزایش اعتبار سیمکارت خود اقدام نموده و سپس با انتخاب روش "پرداخت از طریق قبض/اعتبار" اقدام به خرید بسته نمایید.
در صورتیکه مشترک چندین بسته مصرفی را بهصورت همزمان خریداری کند، زمان فعالسازی هر بسته از زمان خرید همان بسته و مهلت استفاده از تمامی بستهها نیز از زمان خرید محاسبه خواهد شد.
نکات قابل توجه در هنگام خرید بسته:
- درصورتیکه بسته مصرفی شما منقضی شده باشد، امکان خرید حجم افزایشی مرتبط با آن را نخواهید داشت. بنابراین ابتدا بایستی یکی از بستههای مصرفی موجود را خریداری نمایید و پس از آن با توجه به نیاز خود، حجمهای افزایشی مرتبط را خریداری نمایید.
- امکان انتخاب چندین بسته مصرفی به طور همزمان تنها با رعایت قوانین بسته ها وجود دارد.
در انتهای صفحه « طرحها و سرویسها»، در قسمت "فهرست سرویسها"، سرویسهای ارزش افزوده قابل مشاهده میباشند :
- در ستون "نوع سرویس"، عنوان سرویس نمایش داده شده است.
- در ستون "تاریخ شروع"، تاریخ فعال شدن سرویس مورد نظر نمایش داده شده است.
- همچنین، در ستون آخر میتوانید وضعیت سرویس مورد نظر خود را از حالت فعال به غیر فعال و یا بلعکس تغییر دهید.