Saturday 31 December 2016 ساعت 10:55 AM
یکی از سوالات و پرسش هایی که مشتریان ما مکررا می پرسند این است که چرا قیمت طراحی سایت در بازار این خدمات تا این حد متنوع و گوناگون است. چرا از قیمت های چند ده هزار تومانی تا قیمت های چند ده و چند صد میلیونی در این بازار ارائه می شود؟
در این مطلب تصمیم داریم عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت را بررسی کرده و ضمن برشماری این عوامل سهم هر عامل را نیز مشخص کنیم.
ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات
واقعیت این است که ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات، تا حدودی نسبت مستقیم با قیمت طراحی سایت دارد. در یک شرکت بزرگ بخش های مختلفی به شکل تخصصی بر روی پروژه شما کار خواهند کرد. از بخش طراحی گرافیکی گرفته تا برنامه نویسی، تحلیل، پشتیبانی و ... . طبیعتا هزینه های اجرایی یک تیم تخصصی چند نفره بسیار بیشتر از هزینه های اجرایی یک تیم دو نفره است. با اینکه در حالت اول هر بخش از پروژه شما را یک متخصص انجام میدهد اما طبیعتا قیمت طراحی سایت شما نیز به شکل چشمگیری رشد میکند. اما هیچ کس نمی تواند کیفیت اجرای تیمی و تخصصی را با کیفیت اجرای یک نفره یا دو نفره مقایسه کند.
نرم افزار
زمانی که پیشنهاد قیمت پایینی برای پروژه طراحی سایت خود دریافت کردید به احتمال فراوان پیشنهاد دهنده برای اجرای پروژه شما از یک نرم افزار متن باز آماده مثل ورد پرس یا جوملا استفاده خواهد کرد. در این حالت پیشنهاد دهنده عملا هزینه های توسعه و برنامه نویسی را به صفر رسانده است. چون ورد پرس، جوملا و ... نرم افزار های متن باز رایگانی هستند که همه میتوانند آن را به رایگان از روی اینترنت دانلود کنند. قیمت طراحی سایت با استفاده از این نرم افزار ها معمولا پایین تر از زمانی است که طراح سایت شما از یک نرم افزار اختصاصی استفاده کرده باشد.
طراحی گرافیکی
در اغلب پروژه های ارزان قیمت طراحی سایت، طراح وب سایت به احتمال نزدیک به صد در صد از قالب های گرافیکی آماده استفاده میکند. این قالب ها معمولا در وب سایت هایی مانند templatemonster و امثال آن وجود دارد. طراحی گرافیکی اختصاصی زمان زیادی می طلبد بنا بر این اغلب طراحان ترجیح میدهند این زمان را صرف نکنند و از قالب های گرافیکی آماده استفاده کنند. این مساله زمان و هزینه طراحی را به شدت کاهش میدهد. بنا بر این شما هستید که باید انتخاب کنید که می خواهید طراحی گرافیکی شما با استفاده از قالب های از پیش طراحی شده اجرا شود یا میخواهید به شکل کاملا اختصاصی دارای یک طرح گرافیکی مناسب باشید
در این مطلب تصمیم داریم عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت را بررسی کرده و ضمن برشماری این عوامل سهم هر عامل را نیز مشخص کنیم.
ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات
واقعیت این است که ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات، تا حدودی نسبت مستقیم با قیمت طراحی سایت دارد. در یک شرکت بزرگ بخش های مختلفی به شکل تخصصی بر روی پروژه شما کار خواهند کرد. از بخش طراحی گرافیکی گرفته تا برنامه نویسی، تحلیل، پشتیبانی و ... . طبیعتا هزینه های اجرایی یک تیم تخصصی چند نفره بسیار بیشتر از هزینه های اجرایی یک تیم دو نفره است. با اینکه در حالت اول هر بخش از پروژه شما را یک متخصص انجام میدهد اما طبیعتا قیمت طراحی سایت شما نیز به شکل چشمگیری رشد میکند. اما هیچ کس نمی تواند کیفیت اجرای تیمی و تخصصی را با کیفیت اجرای یک نفره یا دو نفره مقایسه کند.
نرم افزار
زمانی که پیشنهاد قیمت پایینی برای پروژه طراحی سایت خود دریافت کردید به احتمال فراوان پیشنهاد دهنده برای اجرای پروژه شما از یک نرم افزار متن باز آماده مثل ورد پرس یا جوملا استفاده خواهد کرد. در این حالت پیشنهاد دهنده عملا هزینه های توسعه و برنامه نویسی را به صفر رسانده است. چون ورد پرس، جوملا و ... نرم افزار های متن باز رایگانی هستند که همه میتوانند آن را به رایگان از روی اینترنت دانلود کنند. قیمت طراحی سایت با استفاده از این نرم افزار ها معمولا پایین تر از زمانی است که طراح سایت شما از یک نرم افزار اختصاصی استفاده کرده باشد.
طراحی گرافیکی
در اغلب پروژه های ارزان قیمت طراحی سایت، طراح وب سایت به احتمال نزدیک به صد در صد از قالب های گرافیکی آماده استفاده میکند. این قالب ها معمولا در وب سایت هایی مانند templatemonster و امثال آن وجود دارد. طراحی گرافیکی اختصاصی زمان زیادی می طلبد بنا بر این اغلب طراحان ترجیح میدهند این زمان را صرف نکنند و از قالب های گرافیکی آماده استفاده کنند. این مساله زمان و هزینه طراحی را به شدت کاهش میدهد. بنا بر این شما هستید که باید انتخاب کنید که می خواهید طراحی گرافیکی شما با استفاده از قالب های از پیش طراحی شده اجرا شود یا میخواهید به شکل کاملا اختصاصی دارای یک طرح گرافیکی مناسب باشید