سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱ ق.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵ ق.ظ توسط darkoob.)
امروزه که دیگه جهان امروزی روی شبکه و اینترنت است کمتر کسی است که با مفهوم سایت آشنا نباشد وب سایت مثل ویترین یک مغازه ست٬ باید زیبا و چشم نواز باشه٬بهترین ها رو نمایش بده و در آخر بتونه کیفیت و کمیت کار ما رو با جزئیات نشون بده. البته که این موثرترین ابزار فروش و معرفی نباید با اشتباهات ما پیچیده و غیر قابل دسترسی بشه و بتوانیم با ساده ترین بیان به معرفی خودمون یا محصول و خدماتمون بپردازیم که این مستلزم بهترین طراحی برای وب سایت ماست.
در جامعه امروز افراد و کسب و کارهای بسیاری هستن که هنوز وب سایت ندارن و از مزایای اون برای بازاریابی و تبلیغ استفاده نمی کنن٬افرادی هم هستن که وب سایت دارن اما از اون بهره نمی برن
اطلاعات و خدماتتون رو خیلی گسترده تر از باقی راه ها در اختیار افراد قرار می دین؛تبلیغات کم هزینه تر و موثرتری می تونین داشته باشین ؛ به خصوص اگر که فقط به وب سایت بسنده نکنید و از باقی شبکه های اجتماعی هم بهره ببرین.
با اینکه استفاده از اینترنت این روزها خیلی باب شده اما هنوز هم در ایران بازار بکری داره مخصوصا برای کسب و کارهایی که سنتی هستن و هنوز استفاده از این ابزار رو ضروری نمی دونن ؛ پس با بهره گیری از وب سایت یک قدم از بسیاری از رقبای خود جلوترین.
از طریق وب سایت می تونین به صورت آنلاین و هم زمان با مشتریان و کاربرانتون ارتباط داشته باشین و جوابگوی مشکلات و سوالاتشون باشین٬ هم چنین می تونین با این کار بسیاری از خدمات و پیشنهادات رو هم به صورت آنلاین ارائه کنید تا دیگر نیازی به پاسخگویی های تلفنی در ساعات محدود نباشه.
بعد از ساخت وب سایت موزاییک٬تصویر هم با متن همراه شد و رفته رفته وب سایت ها مجهزتر و در زمان خودشون زیباتر شدن٬ تا اینکه زبان HTML پدید اومد؛ اولین و مهمترین بخش این زبان هایپر لینک ها بودند که ما رو به صفحات دیگری پیوند می دادن و این وب سایت ها رو تخصصی تر و گسترده تر کرد.
بیشترین محبوبیت رو داره و تمام افراد حقیقی و حقوقی می تونن به راحتی ازش استفاده کنن؛حتی دامنه های با اسم های فارسی هم با این پسوند قابل تولید هستن مثل com.دامنه
بيشتر سايتهايي در زمينه شبکه های اطلاع رسانی و شرکتهای اینترنتی از این پسوند استفاده می کنن و دامنه های با اسم های فارسی با این پسوند قابل تولید هستن مثل net.دامنه
این دامنه معمولا برای ارگان ها و سازمانها با زمینه کاری تجاری یا غیر تجاری استفاده می شه.
برای کارهای تجاری و بازرگانی از این دامنه استفاده می شه.
Static (استاتیک) : سایت های ایستا یا استاتیک از اولین سایت هایی بود که طراحی شدن٬این سایت ها پنل مدیریتی ندارن یعنی کسی به جز طراح سایت نمی تونه تغییری در اون به وجود بیاره و یک فرد عادی نمی تونه مطلبی داخل سایت قرار بده یا حذف کنه.الان دیگه استفاده از این نوع سایت ها به صرفه نیست و کمتر کسی سایت ایستا سفارش می ده.
Dynamic (داینامیک) :بیشتر سایت های موجود در اینترنت سایت های پویا یا داینامیک هستن؛ یعنی محتویاتشون بر اساس نیاز کاربر قابل تغییره.مدیریت سایت های داینامیک بسیار راحت و بدون نیاز به آموزش خاصی هست و دارای یک پنل مدیریتی برای این کاره که از این نظر بسیار بهتر از سایت های استاتیک است.
حالا سوال اصلی اینه که از کدوم استفاده کنیم بهتره ؛ سایت ساز های تجاری با اینکه هزینه راه اندازی بالاتری نسبت به سایت سازهای رایگان داره اما به صورت اختصاصی و مطابق با سلیقه شما ساخته می شه و دارای امنیت بالاتری نسبت به سایت ساز رایگانه ٬ البته بالطبع مدت زمان بیشتری را به خودش اختصاص می ده.
در حالت بهتر می تونید از سایت سازهای رایگان استفاده کنید و بعد برای اینکه شکل و شمایل بهتری داشته باشین طراحی سایت رو به شرکت های طراحی بسپارید تا بهترین سایت را داشته باشید.
موتور جستجو یک سیستم نرم افزاری ست که برای جستجوی اطلاعات موجود در دنیای وب طراحی شده ؛ معروف ترین موتور جستجو که اولین رتبه را در این لیست داره Google است که وقتی یک کلمه یا جمله یا حتی آدرس سایتی در اون جستجو می کنیم جواب اصولا مجموعه ای از وب سایت ها ٬ عکس ها ٬ ویدیو ها و از این قبیل فایل هاست.
تا حالا شده به سایت بزرگی مثل گوگل فکر کنید که پشت صفحه اصلی به ظاهر ساده اش چطور تبدیل به بهترین موتور جستجو شده است؟ گوگل یک جستجوگر داره که در رابطه با هر موضوعی یک سری اطلاعات جمع آوری کرده ٬ این جستجوگر تمام 1 و صفرها رو به موتور جستجوگر می ده تا یک فهرست به وجود بیاد تا در آخر از طریق یک الگوریتم مشخص که مطابق با پرسش شماست اون فهرست رو به شما نمایش بده ٬ البته گوگل هر ساله الگوریتم های جدیدتری را برای تعیین بهترین نتیجه در نظر می گیره تا به هدف نمایش بهترین نتیجه جستجو برسد.
در درجه بعد ما می دونیم که داشتن آمار بازدید کننده بالا به موفقیت تجاری کمک می کنه اما کاربران به هر قیمتی یک وب سایت رو نگاه نمی کنن ٬ طبق آمار موجود موتورهای جستجوگر بهترین ابزار برای جلب توجه کاربران به وب سایت ها ست و در این بین اگر وب سایت ما بین ده رتبه اول در موتور جستجو مورد نظر باشه پس ٪70 راه موفقیت رو طی کردیم و آمار بازدید کننده بالایی خواهیم داشت.
پس به این نتیجه می رسیم که سئو به دیده شدن و موفقیت ما کمک می کنه ٬ خیلی هم ترفندهای پیچیده ای نداره حتی در بیشتر موارد با یک سری تغییرات کوچک و ساده می تونیم رتبه سایت رو بالا ببریم.
یکی از مهم ترین راه کارهای موجود در بهینه سازی بحث تولید محتوای درست و به روز برای وب سایت مونه ٬ محتوا همیشه اصلی ترین عامل تو موتورهای جستجو بوده پس خیلی مهمه که از مطالب معتبر و جدید که کاربردی هم هستن استفاده کنیم ؛ برای این کار هم باید از تیم متخصص بهره ببریم تا رتبه خوبی کسب کنیم.
در مقالات سایت خیلی مطالب خواندم که من را با مفهوم سایت و سایت سازی آشنا کرد و در کل رسیدم به مفهوم اینکه چطور وب سایتی را طراحی کنم و در نهایت برای سئو اقدام کنم
در جامعه امروز افراد و کسب و کارهای بسیاری هستن که هنوز وب سایت ندارن و از مزایای اون برای بازاریابی و تبلیغ استفاده نمی کنن٬افرادی هم هستن که وب سایت دارن اما از اون بهره نمی برن
اطلاعات و خدماتتون رو خیلی گسترده تر از باقی راه ها در اختیار افراد قرار می دین؛تبلیغات کم هزینه تر و موثرتری می تونین داشته باشین ؛ به خصوص اگر که فقط به وب سایت بسنده نکنید و از باقی شبکه های اجتماعی هم بهره ببرین.
با اینکه استفاده از اینترنت این روزها خیلی باب شده اما هنوز هم در ایران بازار بکری داره مخصوصا برای کسب و کارهایی که سنتی هستن و هنوز استفاده از این ابزار رو ضروری نمی دونن ؛ پس با بهره گیری از وب سایت یک قدم از بسیاری از رقبای خود جلوترین.
از طریق وب سایت می تونین به صورت آنلاین و هم زمان با مشتریان و کاربرانتون ارتباط داشته باشین و جوابگوی مشکلات و سوالاتشون باشین٬ هم چنین می تونین با این کار بسیاری از خدمات و پیشنهادات رو هم به صورت آنلاین ارائه کنید تا دیگر نیازی به پاسخگویی های تلفنی در ساعات محدود نباشه.
بعد از ساخت وب سایت موزاییک٬تصویر هم با متن همراه شد و رفته رفته وب سایت ها مجهزتر و در زمان خودشون زیباتر شدن٬ تا اینکه زبان HTML پدید اومد؛ اولین و مهمترین بخش این زبان هایپر لینک ها بودند که ما رو به صفحات دیگری پیوند می دادن و این وب سایت ها رو تخصصی تر و گسترده تر کرد.
بیشترین محبوبیت رو داره و تمام افراد حقیقی و حقوقی می تونن به راحتی ازش استفاده کنن؛حتی دامنه های با اسم های فارسی هم با این پسوند قابل تولید هستن مثل com.دامنه
بيشتر سايتهايي در زمينه شبکه های اطلاع رسانی و شرکتهای اینترنتی از این پسوند استفاده می کنن و دامنه های با اسم های فارسی با این پسوند قابل تولید هستن مثل net.دامنه
این دامنه معمولا برای ارگان ها و سازمانها با زمینه کاری تجاری یا غیر تجاری استفاده می شه.
برای کارهای تجاری و بازرگانی از این دامنه استفاده می شه.
Static (استاتیک) : سایت های ایستا یا استاتیک از اولین سایت هایی بود که طراحی شدن٬این سایت ها پنل مدیریتی ندارن یعنی کسی به جز طراح سایت نمی تونه تغییری در اون به وجود بیاره و یک فرد عادی نمی تونه مطلبی داخل سایت قرار بده یا حذف کنه.الان دیگه استفاده از این نوع سایت ها به صرفه نیست و کمتر کسی سایت ایستا سفارش می ده.
Dynamic (داینامیک) :بیشتر سایت های موجود در اینترنت سایت های پویا یا داینامیک هستن؛ یعنی محتویاتشون بر اساس نیاز کاربر قابل تغییره.مدیریت سایت های داینامیک بسیار راحت و بدون نیاز به آموزش خاصی هست و دارای یک پنل مدیریتی برای این کاره که از این نظر بسیار بهتر از سایت های استاتیک است.
حالا سوال اصلی اینه که از کدوم استفاده کنیم بهتره ؛ سایت ساز های تجاری با اینکه هزینه راه اندازی بالاتری نسبت به سایت سازهای رایگان داره اما به صورت اختصاصی و مطابق با سلیقه شما ساخته می شه و دارای امنیت بالاتری نسبت به سایت ساز رایگانه ٬ البته بالطبع مدت زمان بیشتری را به خودش اختصاص می ده.
در حالت بهتر می تونید از سایت سازهای رایگان استفاده کنید و بعد برای اینکه شکل و شمایل بهتری داشته باشین طراحی سایت رو به شرکت های طراحی بسپارید تا بهترین سایت را داشته باشید.
موتور جستجو یک سیستم نرم افزاری ست که برای جستجوی اطلاعات موجود در دنیای وب طراحی شده ؛ معروف ترین موتور جستجو که اولین رتبه را در این لیست داره Google است که وقتی یک کلمه یا جمله یا حتی آدرس سایتی در اون جستجو می کنیم جواب اصولا مجموعه ای از وب سایت ها ٬ عکس ها ٬ ویدیو ها و از این قبیل فایل هاست.
تا حالا شده به سایت بزرگی مثل گوگل فکر کنید که پشت صفحه اصلی به ظاهر ساده اش چطور تبدیل به بهترین موتور جستجو شده است؟ گوگل یک جستجوگر داره که در رابطه با هر موضوعی یک سری اطلاعات جمع آوری کرده ٬ این جستجوگر تمام 1 و صفرها رو به موتور جستجوگر می ده تا یک فهرست به وجود بیاد تا در آخر از طریق یک الگوریتم مشخص که مطابق با پرسش شماست اون فهرست رو به شما نمایش بده ٬ البته گوگل هر ساله الگوریتم های جدیدتری را برای تعیین بهترین نتیجه در نظر می گیره تا به هدف نمایش بهترین نتیجه جستجو برسد.
در درجه بعد ما می دونیم که داشتن آمار بازدید کننده بالا به موفقیت تجاری کمک می کنه اما کاربران به هر قیمتی یک وب سایت رو نگاه نمی کنن ٬ طبق آمار موجود موتورهای جستجوگر بهترین ابزار برای جلب توجه کاربران به وب سایت ها ست و در این بین اگر وب سایت ما بین ده رتبه اول در موتور جستجو مورد نظر باشه پس ٪70 راه موفقیت رو طی کردیم و آمار بازدید کننده بالایی خواهیم داشت.
پس به این نتیجه می رسیم که سئو به دیده شدن و موفقیت ما کمک می کنه ٬ خیلی هم ترفندهای پیچیده ای نداره حتی در بیشتر موارد با یک سری تغییرات کوچک و ساده می تونیم رتبه سایت رو بالا ببریم.
یکی از مهم ترین راه کارهای موجود در بهینه سازی بحث تولید محتوای درست و به روز برای وب سایت مونه ٬ محتوا همیشه اصلی ترین عامل تو موتورهای جستجو بوده پس خیلی مهمه که از مطالب معتبر و جدید که کاربردی هم هستن استفاده کنیم ؛ برای این کار هم باید از تیم متخصص بهره ببریم تا رتبه خوبی کسب کنیم.
در مقالات سایت خیلی مطالب خواندم که من را با مفهوم سایت و سایت سازی آشنا کرد و در کل رسیدم به مفهوم اینکه چطور وب سایتی را طراحی کنم و در نهایت برای سئو اقدام کنم