Sunday 08 October 2017 ساعت 20:48 PM
تا به حال این اتفاق برایتان افتاده است که در جستجوی کلمات کلیدی خود با سایتی روبرو شوید که به دلیل طراحی غیر اصولی و بد، آن چیزی را که به دنبالش بودید، پیدا نکرده یا از خرید نهایی محصول خود صرف نظر کرده باشید؟ البته باید بگوئیم شما در این مورد تنها نیستید و همه ما با چنین مواردی آشنایی داریم.
در هنگام طراحی سایت، همه افراد یک مجموعه که در این زمینه تجربه دارند یا منفعتی از آن می برند یا حتی کارشان با سایت است، نظرات خود را اعلام می کنند. از شیوه طراحی منو تا Call To Action موجود در صفحات ورود، شیوه آزمایش سایت و بسیاری مسائل دیگر. مهم ترین نکته در این مرحله انتخاب پیشنهادهای مناسب و حرف های درستی است که از تجربه دیگران به دست می آید. در ادامه ما لیستی را برای شما تهیه کرده ایم که در آن به اشتباهات رایج در طراحی سایت اشاره می کنیم که می توانند نرخ تبدیل شما را کاهش داده و به صفر برسانند.
سعی کنید با رعایت نکات زیر طراحی سایت حرفه ای و تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهید. باپرتال همراه باشید.تعداد زیاد Call to Action در طراحی سایتچرا باید در سایت خود از Call To Action یا همان CTA استفاده کنیم؟ استفاده از Call To Action جهت جلب توجه بازدیدکنندگان برای انجام یک عمل خاص صورت می گیرد. به عنوان نمونه این عمل می تواند عضو شدن در سایت، خرید یک محصول با دادن یک سری اطلاعات تماس باشد. محققان سایت معتبر Search Engine Land طی تحقیقات متعددی متوجه شده اند در صورتی که اگر از تعداد زیادی CTA در یک صفحه فرود (Landing Page) استفاده کنید، نه تنها نرخ تبدیل سایت افزایش پیدا نمی کند، بلکه حتی ممکن است نتیجه ای عکس در پی داشته باشد و باعث کاهش نرخ تبدیل شما شود.طراحی وب سایت با استفاده از فرمت Flashشاید استفاده درست از المان های گرافیکی که با فرمت Flash طراحی شده باشند می توانند تاثیر مثبت گرافیکی در سایت شما داشته باشند، اما سایت هایی که از این المان زیاد استفاده می کنند نه تنها به اهداف خود نمی رسند، بلکه باعث فرار کردن کاربارن می شوند. باید گفت که طراحی سایت فلش بر روی عواملی مانند سرعت سایت، بارگذاری راحت آن و کاربرد پذیری تاثیری منفی می گذارد. همه این عوامل در یک تجربه کاربری خوب مهم هستند. اگر می خواهید از یک فایل فلش در طراحی سایت خود استفاده کنید، بهتر است که دلیل خوبی برای انجام آن داشته باشید. امروزه بیش از 20% بازدید سایت ها از طریق موبایل انجام می شود، بنابراین بعید است که سایت شما با طراحی های Flash حتی زیبا بتواند رضایت مخاطبان را جلب کند.ناوبری بد در طراحی سایتبر اساس تحقیقات iMediaConnection ناوبری نامناسب سایت می تواند در سردرگمی مخاطبان تاثیر بسیار بالایی داشته باشید. اگر این اتفاق بیافتد، کاربر در زمان کوتاهی از سایت شما فرار می کند و همین امر باعث بالا رفتن نرخ پرش یا Bounce Rate سایت شما خواهد شد. بهتر است از کاربرپسند بودن ناوبری سایت خود مطلع شوید و آن را در سطوح مختلف بررسی کنید. قاعده کلی ایت است که کاربران بتوانند تنها با سه کلیک از یک نقطه سایت به نقطه دیگری بروند. راحتی دسترسی و مشاهدهپذیر بودن پارامترهایی برای یک طراحی مناسب ناوبری سایت است. سعی کنید از قرار دادن تعداد زیادی لینک در منو خود خودداری کنید و لینک ها را در محتوا خود پخش کنید. به طور کلی از هر کاری که باعث گیج شدن مخاطب می شود، جلوگیری کنید.محتوای طولانییک صفحه فرود اصولی یا هر صفحه دیگری از سایت شما باید پتانسیل نرخ تبدیل کاربر به مشتری را داشته باشد. صفحه فرود شما بهتر است بر اساس المان های تصویری طراحی شده باشند. به این معنی که نسبت تصویر به متن بیشتر باشد. سعی کنید محتوای تصویری بیشتری تولید کنید و از همان راه برای معرفی محصولات و خدمات خاصی استفاده کنید. استفاده بیشازحد از متن میتواند صفحه شما را پیچیده نشانده داده و حتی اگر مطالب سادهای هم بیانشده باشد، بازدیدکننده گیج شده و بهراحتی صفحه سایت شما را ببندد. اگر مجبور هستید تا توضیحاتی درباره موارد خاصی در سایت یا درباره محصولتان بدهید، بهتر است این کار را با کمترین میزان متن و قرار دادن آن در جای درستی از صفحه بیان کنید.
در طراحی صفحههایی که نیاز به نرخ تبدیل بالایی وجود دارد (این نرخ تبدیل میتواند حتی کلیک شدن روی دکمه خاصی باشد و لزوماً فروش محصول مدنظر نیست) از موارد بالا به هیچ وجه استفاده نکنید و پیش از انتشار عمومی صفحه یا سایت، حتماً علاوه بر استفاده از تجربیات کارشناسان، آزمایشات مختلفی با استفاده از بازدیدکنندگانی که انتخاب میکنید انجام دهید تا از بهترین نتیجه و عملکرد سایت خود مطمئن شوید.خوشبختانه قالب های موجود در سایت ساز پرتال همگی تست شده و بهترین عملکرد را برای شما خواهند داشت. قالب های پرتال همگی ریسپانسیو بوده و تجربه لذت بخشی را به کاربران ارائه می کنند.
منبع: طراحی سایت
در هنگام طراحی سایت، همه افراد یک مجموعه که در این زمینه تجربه دارند یا منفعتی از آن می برند یا حتی کارشان با سایت است، نظرات خود را اعلام می کنند. از شیوه طراحی منو تا Call To Action موجود در صفحات ورود، شیوه آزمایش سایت و بسیاری مسائل دیگر. مهم ترین نکته در این مرحله انتخاب پیشنهادهای مناسب و حرف های درستی است که از تجربه دیگران به دست می آید. در ادامه ما لیستی را برای شما تهیه کرده ایم که در آن به اشتباهات رایج در طراحی سایت اشاره می کنیم که می توانند نرخ تبدیل شما را کاهش داده و به صفر برسانند.
سعی کنید با رعایت نکات زیر طراحی سایت حرفه ای و تجربه کاربری خوبی را در اختیار کاربران خود قرار دهید. باپرتال همراه باشید.تعداد زیاد Call to Action در طراحی سایتچرا باید در سایت خود از Call To Action یا همان CTA استفاده کنیم؟ استفاده از Call To Action جهت جلب توجه بازدیدکنندگان برای انجام یک عمل خاص صورت می گیرد. به عنوان نمونه این عمل می تواند عضو شدن در سایت، خرید یک محصول با دادن یک سری اطلاعات تماس باشد. محققان سایت معتبر Search Engine Land طی تحقیقات متعددی متوجه شده اند در صورتی که اگر از تعداد زیادی CTA در یک صفحه فرود (Landing Page) استفاده کنید، نه تنها نرخ تبدیل سایت افزایش پیدا نمی کند، بلکه حتی ممکن است نتیجه ای عکس در پی داشته باشد و باعث کاهش نرخ تبدیل شما شود.طراحی وب سایت با استفاده از فرمت Flashشاید استفاده درست از المان های گرافیکی که با فرمت Flash طراحی شده باشند می توانند تاثیر مثبت گرافیکی در سایت شما داشته باشند، اما سایت هایی که از این المان زیاد استفاده می کنند نه تنها به اهداف خود نمی رسند، بلکه باعث فرار کردن کاربارن می شوند. باید گفت که طراحی سایت فلش بر روی عواملی مانند سرعت سایت، بارگذاری راحت آن و کاربرد پذیری تاثیری منفی می گذارد. همه این عوامل در یک تجربه کاربری خوب مهم هستند. اگر می خواهید از یک فایل فلش در طراحی سایت خود استفاده کنید، بهتر است که دلیل خوبی برای انجام آن داشته باشید. امروزه بیش از 20% بازدید سایت ها از طریق موبایل انجام می شود، بنابراین بعید است که سایت شما با طراحی های Flash حتی زیبا بتواند رضایت مخاطبان را جلب کند.ناوبری بد در طراحی سایتبر اساس تحقیقات iMediaConnection ناوبری نامناسب سایت می تواند در سردرگمی مخاطبان تاثیر بسیار بالایی داشته باشید. اگر این اتفاق بیافتد، کاربر در زمان کوتاهی از سایت شما فرار می کند و همین امر باعث بالا رفتن نرخ پرش یا Bounce Rate سایت شما خواهد شد. بهتر است از کاربرپسند بودن ناوبری سایت خود مطلع شوید و آن را در سطوح مختلف بررسی کنید. قاعده کلی ایت است که کاربران بتوانند تنها با سه کلیک از یک نقطه سایت به نقطه دیگری بروند. راحتی دسترسی و مشاهدهپذیر بودن پارامترهایی برای یک طراحی مناسب ناوبری سایت است. سعی کنید از قرار دادن تعداد زیادی لینک در منو خود خودداری کنید و لینک ها را در محتوا خود پخش کنید. به طور کلی از هر کاری که باعث گیج شدن مخاطب می شود، جلوگیری کنید.محتوای طولانییک صفحه فرود اصولی یا هر صفحه دیگری از سایت شما باید پتانسیل نرخ تبدیل کاربر به مشتری را داشته باشد. صفحه فرود شما بهتر است بر اساس المان های تصویری طراحی شده باشند. به این معنی که نسبت تصویر به متن بیشتر باشد. سعی کنید محتوای تصویری بیشتری تولید کنید و از همان راه برای معرفی محصولات و خدمات خاصی استفاده کنید. استفاده بیشازحد از متن میتواند صفحه شما را پیچیده نشانده داده و حتی اگر مطالب سادهای هم بیانشده باشد، بازدیدکننده گیج شده و بهراحتی صفحه سایت شما را ببندد. اگر مجبور هستید تا توضیحاتی درباره موارد خاصی در سایت یا درباره محصولتان بدهید، بهتر است این کار را با کمترین میزان متن و قرار دادن آن در جای درستی از صفحه بیان کنید.
در طراحی صفحههایی که نیاز به نرخ تبدیل بالایی وجود دارد (این نرخ تبدیل میتواند حتی کلیک شدن روی دکمه خاصی باشد و لزوماً فروش محصول مدنظر نیست) از موارد بالا به هیچ وجه استفاده نکنید و پیش از انتشار عمومی صفحه یا سایت، حتماً علاوه بر استفاده از تجربیات کارشناسان، آزمایشات مختلفی با استفاده از بازدیدکنندگانی که انتخاب میکنید انجام دهید تا از بهترین نتیجه و عملکرد سایت خود مطمئن شوید.خوشبختانه قالب های موجود در سایت ساز پرتال همگی تست شده و بهترین عملکرد را برای شما خواهند داشت. قالب های پرتال همگی ریسپانسیو بوده و تجربه لذت بخشی را به کاربران ارائه می کنند.
منبع: طراحی سایت