Saturday 08 July 2017 ساعت 20:31 PM
گوگل هنوز هم یکی از محبوترین موتورهای جستجوی دنیاست و این باعث میشود که هر وبسایتی برنامهایی برای رقابت در این موتورجستجو داشته باشد. اما چرا تنها ۵٪ از این وبسایتها موفق به حضور واقعی در این رقابت میشوند؟ این سوالی است که من ۳ پاسخ برای آن دارم و در این مطلب قصد دارم به این پبردازم که چرا استراتژیهای شما برای رقابت در گوگل با شکست مواجه میشود.
[img][img]کیفیت را نادیده میگیرید
بیاد دارم که چند وقت پیش مطلبی را میخواندم در مورد سئو و اینکه چه باید کرد. در این مطلب گفته شده بود که اگر میخواهید ترافیک شما قابل قبول باشد باید سعی کنید حداقل ۳۰۰ لینک ایندکس شده داشته باشید.
خب این مطلب درست است اما اغلب وب سایتها فراموش می کنند که در مسیر رسیدن به این سقف باید محتوای با کیفیت تولید کرده باشند. در واقع گوگل بیش از اینکه به تعداد محتواهای تولید شده از طرف شما اهمیت بدهد به این فکر میکند که آیا این محتوا مناسب و پاسخگوی نیاز کاربران هست یا نه.فراموش میکنید که جستجو کنندگان در واقع مشتریان گوگل هستند
دلیل اصلی برای کاهش توجه به کیفیت محتوا این است که اغلب مدیران فراموش میکنند که جستجو کنندگان کلیدواژهها در واقع کاربران گوگل هستن و نه وب سایت آنها. در واقع این کاربران در حال استفاده از سرویس جستجوی گوگل هستند و مشتری وی به حساب میآیند.
خب این یعنی چه؟ اینکه جستجو کنندگان مشتریان گوگل هستند یعنی گوگل به اولین چیزی که اهمیت میدهد رضایت آنهاست و نه شما. یعنی اگر شما مطلب بیکیفیتی تولید کرده باشید در واقع شما یکی از عوامل شکست گوگل به حساب میایید. پس اگر فکر کنید که باز هم شما را در صفحه اول جستجو نمایش می دهد بسیار سادلوحانه است. با این تفاسیر بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید.ورود مشتریان را به وب سایت پایان ماجرا می دانید
فرض کنیم شما محتوایی تولید کردهایید و گوگل هم مدتی است که آن را در صدر نتایج نشان میدهد. اشتباهی که اینجا ممکن است مرتکب شوید این است که فکر کنید همین که کاربران روی لینک شما کلید میکنند و به وبسایتتان وارد میشوند، پس ماجرای سئو تمام شده است.
اما درواقع ورود کاربر به وب سایت یعنی شروع مرحله دوم سئو. جایی که حالا باید با یک محتوای مناسب و ساختار صحیح به کاربر کمک کنید تا به اهداف خود برسد. چون برای گوگل بسیار مهم است که آیا کاربران به نتایج دلخواه خود می رسند یا نه.
اینکه کاربر با ورود به یک صفحه، از همان صفحه خارج میشود؟ چه مدت در آن صفحه میماند؟ آیا مدت حضور کاربر در یک صفحه متعارف است؟ آیا کاربر با آن صفحه ارتباط و تعامل برقرار می کند؟ به هیچ یک از درخواست های شما پاسخ میدهد؟ و سوالاتی از این قبیل که همه نشان دهنده این است که کاربر به چیزی که میخواهد رسیده یا نه.نتیجه گیری
با اینکه اغلب سئو خیلی سادهتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، اما این اصلا به این معنی نیست که همه میتوانند در انجام دادن آن موفق باشند. بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید. محتوای با ارزش یعنی محتوایی که کاربران را به نتیجه دلخواه شان برساند. نکته کلیدی که نباید فراموش کنید این است که جستجو کنندگان در واقع مشتریان گوگل هستند و برای گوگل بسیار مهم است آنها را به وب سایتهایی هدایت کند که به کاربران اهمیت بیشتری داده اند.
[img][img]کیفیت را نادیده میگیرید
بیاد دارم که چند وقت پیش مطلبی را میخواندم در مورد سئو و اینکه چه باید کرد. در این مطلب گفته شده بود که اگر میخواهید ترافیک شما قابل قبول باشد باید سعی کنید حداقل ۳۰۰ لینک ایندکس شده داشته باشید.
خب این مطلب درست است اما اغلب وب سایتها فراموش می کنند که در مسیر رسیدن به این سقف باید محتوای با کیفیت تولید کرده باشند. در واقع گوگل بیش از اینکه به تعداد محتواهای تولید شده از طرف شما اهمیت بدهد به این فکر میکند که آیا این محتوا مناسب و پاسخگوی نیاز کاربران هست یا نه.فراموش میکنید که جستجو کنندگان در واقع مشتریان گوگل هستند
دلیل اصلی برای کاهش توجه به کیفیت محتوا این است که اغلب مدیران فراموش میکنند که جستجو کنندگان کلیدواژهها در واقع کاربران گوگل هستن و نه وب سایت آنها. در واقع این کاربران در حال استفاده از سرویس جستجوی گوگل هستند و مشتری وی به حساب میآیند.
نقل قول:بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید
خب این یعنی چه؟ اینکه جستجو کنندگان مشتریان گوگل هستند یعنی گوگل به اولین چیزی که اهمیت میدهد رضایت آنهاست و نه شما. یعنی اگر شما مطلب بیکیفیتی تولید کرده باشید در واقع شما یکی از عوامل شکست گوگل به حساب میایید. پس اگر فکر کنید که باز هم شما را در صفحه اول جستجو نمایش می دهد بسیار سادلوحانه است. با این تفاسیر بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید.ورود مشتریان را به وب سایت پایان ماجرا می دانید
فرض کنیم شما محتوایی تولید کردهایید و گوگل هم مدتی است که آن را در صدر نتایج نشان میدهد. اشتباهی که اینجا ممکن است مرتکب شوید این است که فکر کنید همین که کاربران روی لینک شما کلید میکنند و به وبسایتتان وارد میشوند، پس ماجرای سئو تمام شده است.
نقل قول:برای گوگل بسیار مهم است که آیا کاربران به نتایج دلخواه خود می رسند یا نه
اما درواقع ورود کاربر به وب سایت یعنی شروع مرحله دوم سئو. جایی که حالا باید با یک محتوای مناسب و ساختار صحیح به کاربر کمک کنید تا به اهداف خود برسد. چون برای گوگل بسیار مهم است که آیا کاربران به نتایج دلخواه خود می رسند یا نه.
اینکه کاربر با ورود به یک صفحه، از همان صفحه خارج میشود؟ چه مدت در آن صفحه میماند؟ آیا مدت حضور کاربر در یک صفحه متعارف است؟ آیا کاربر با آن صفحه ارتباط و تعامل برقرار می کند؟ به هیچ یک از درخواست های شما پاسخ میدهد؟ و سوالاتی از این قبیل که همه نشان دهنده این است که کاربر به چیزی که میخواهد رسیده یا نه.نتیجه گیری
با اینکه اغلب سئو خیلی سادهتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم، اما این اصلا به این معنی نیست که همه میتوانند در انجام دادن آن موفق باشند. بهترین استراتژی سئو این است که محتوای با ارزش تولید کنید. محتوای با ارزش یعنی محتوایی که کاربران را به نتیجه دلخواه شان برساند. نکته کلیدی که نباید فراموش کنید این است که جستجو کنندگان در واقع مشتریان گوگل هستند و برای گوگل بسیار مهم است آنها را به وب سایتهایی هدایت کند که به کاربران اهمیت بیشتری داده اند.