Wednesday 07 June 2017 ساعت 15:31 PM
(آخرین تغییر در ارسال: Sunday 14 October 2018 ساعت 15:00 PM توسط siavash82ir.)
برای شروع یک تجارت آنلاین کوچک و موفق 7 گام امتحان شده وجود دارد که با طی کردن آن ها می توانید مخاطبان را به وب سایت خود جذب کنید و محصول خود را به آن ها بفروشید. افراد بسیاری با پیروی از این 7 گام تجارت آنلاین خود را به خوبی مدیریت کرده اند. در ادامه با این 7 گام آشنا خواهید شد.
- شناسایی و پاسخ به نیاز جامعه
- اجرای فرآیند کامل فروش محصول
- طراحی و ساخت یک وبسایت کاربرپسند
- استفاده از ظرفیت موتورهای جستجو برای هدایت مخاطبان به وبسایت خود
- افزایش شهرت خود با استفاده از تولید محتوا
- استفاده از ظرفیت بازاریابی ایمیلی
- افزایش درآمد از طریق پیشنهاد کالا به مشتری
هر فردی از یک تازه کار گرفته تا یک فروشنده ماهر می تواند با بهره گیری از مزیت های این فرآیند 7 مرحله ای چگونگی راه اندازی یک تجارت آنلاین را به راحتی فرا گیرد.
گام اول: شناسایی و پاسخ به نیاز جامعه[/dir]
بسیاری از افرادی که به تازگی می خواهد کسب و کار خود را راه اندازی کنند به اشتباه ابتدا کالا را تولید می کنند و سپس به دنبال بازار آن می گردند. در حالی که برای تقویت تجارت آنلاین خود باید اول بازار مناسب را شناسایی کنید. راه آن هم یافتن افرادی است که به دنبال پاسخ به مشکل خود هستند اما تا کنون به نتیجه ای دست نیافته اند. اینترنت ابزار بسیار خوبی است تا چنین افراد و بازارهایی را پیدا کرد:
- از فروم های آنلاین دیدن کنید و ببینید که مردم چه سوال های می پرسند و چگونه به دنبال حل مشکلات خود هستند.
- به دنبال کلید واژه هایی بگردید که افراد بسیاری آن ها را سرچ می کنند اما پاسخ مناسبی از طرف وب سایت های موجود دریافت نمی کنند.
- از سایت های رقیبان بالقوه خود دیدن کنید و کارهایی را که آن ها برای پاسخ دهی به نیاز مخاطبان خود انجام می دهند یادداشت کنید. آن گاه می توانید با استفاده از تجربیاتی که فرا گرفته اید محصول ایده آلی برای بازاری که به آن تا کنون پاسخ مناسبی داده نشده است تهیه کنید و از رقبای خود هم پیشی بگیرید.
برای این که یک کالا را بتوان در یک وبسایت به فروش رساند چندین مرحله اثبات شده وجود دارد که به وسیله آن ها می توان یک بیننده از وب سایت را برای خرید آن کالا ترغیب کرد:
- مخاطب را با عناوین جذاب مشتاق کنید.
- مشکلی که محصول شما آن را رفع خواهد کرد توضیح دهید.
- خود را به عنوان حلال آن مشکل نشان هید.
- نظر مصرف کنندگان قبلی کالای خود را اضافه کنید.
- محصول و مزایایی را که دارد توصیف کنید.
- پیشنهاد قیمتی را ذکر کنید.
- کالای خود را تضمین کنید.
- خرید کالای خود را یک موضوع اضطراری نشان دهید.
در تمام طول این فرآیند شما باید تمرکز خود را بر چگونگی توانایی محصول یا خدمات شما در حل مشکل مردم و بهبود زندگی آن ها قرار دهید. خود را به جای مشتری قرار دهید و از خود برسید این محصول چه مزیتی برای من دارد؟
بعد از این که بازار هدف را شناسایی و محصول خود را تهیه و سپس فرآیند فروش را برنامه ریزی کردید حالا شما برای طراحی وبسایت تجارت آنلاین خود آماده هستید. ساده بودن طراحی آن را فراموش نکنید. معمولا شما کمتر از ۵ ثانیه فرصت دارید تا توجه بازدیدکننده وبسایت خود را جلب کنید در غیر این صورت مخاطب وبسایت شما را ترک می کند و دیگر هرگز از آن بازدید نخواهد کرد.
چند توصیه مهم برای طراحی سایت تجارت آنلاین :
- یک یا دو فونت واضح و مناسب روی یک زمینه سفید انتخاب کنید.
- ساختار وب سایت خود را واضح و ساده بسازید و آن را برای هر صفحه ثابت نگاه دارید
- تنها در صورتی از عکس صدا یا فیلم استفاده کنید که به بهبود انتقال پیام شما کمک کند
- پیشنهادهای قیمتی خود را به شکلی ارائه دهید که بتوانید ایمیل مشتری های خود را به دست آورید
- فرآیند خرید کالا را ساده کنید به گونه ای که بین انتخاب و خرید کالا تنها دو کلیک فاصله باشد
- وبسایت شما ویترین محصول شما است بنابراین آن را کاربر پسند بسازید
بازاریابی پرداخت به ازای هر کلیک PPC آسان ترین راه برای هدایت کاربران اینترنت به یک وبسایت جدید است. این شیوه نسبت به فرآیند تدریجی جذب مخاطب دو برتری دارد. اول این که بازاریابی PPC بلافاصله روی صفحات جستجو به نمایش در می آید و همچنین این شیوه به شما این امکان را می دهد تا کلید واژه های مختلف و همچنین عناوین قیمت ها و شیوه های فروش گوناگون را امتحان کنید.
نه تنها به سرعت کاربران اینترنت را به وبسایت خود جذب خواهید کرد بلکه همچنین با استفاده از بازاریابی PPC شما می توانید بهترین و جذاب ترین کلید واژه های خود را کشف کنید. سپس می توانید این کلید واژه ها را در سرتا سر وبسایت خود استفاده کنید تا رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو بالاتر رود.