انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: پسوندهای مختلف دامین ها به چه معناست ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دامین com : مخفف commercial می باشد. دامین های com. دارای بیشترین محبوبیت می باشند که امکان ثبت آن برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی امکان پذیر است. این دومین از یک سال تا ده سال قابل ثبت و تمدید می باشد.


دامین net : مخفف network می باشد. این دامین بیشتر برای سایت هایی که در زمینه شبکه فعالیت دارند کاربرد دارد. گرچه ممکن است هر فردی از این نوع دومین استفاده کند. این دومین از یک سال تا ده سال قابل ثبت و تمدید می باشد

.
دامین org : مخفف organization می باشد. این نوع دامین ها معمولا برای ارگان ها و سازمان ها استفاده می شود. البته معمولا وقتی حالات com. و net. قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده باشد از این دامین نیز استفاده می شود. این دامین از یک سال تا ده سال قابل ثبت و تمدید می باشد.


دامین biz : این دامین بیشتر برای کارهای تجاری و بازرگانی استفاده می شود. این دامین در دسته دامین های gTLD قرار دارد که از یک سال تا ده سال ثبت می شوند.

دامین info : این دامین اولین دامین در حوزه اینترنتی با هدف استفاده نامحدود از زمان ابداع دامین com. می باشد که مخفف Information می باشد. دامین های info. معمول جهت سایت های اطلاع رسانی و عمومی استفاده می شود. این دامین از یک سال تا ده سال قابل ثبت و تمدید می باشد.

دامین name : این دامین که تمامی افراد قادر به ثبت آن می باشند بیشتر جهت اینکه مدیر سایت اسم و فامیل خود را در دامین قرار داده باشد استفاده می شود که معمولا به شکل firstname@lastname.name و یا lastname@firstname.name و یا به شکل www.firstname.lastname.name استفاده می شود. این دامین از یک سال تا ده سال قابل ثبت و تمدید می باشد.

دامین ws : این دومین دو حرفی مربوط به کشور Western Samoa می باشد (Western Samoa‌یک جزیره در جنوب اقیانوس آرام می باشد) این دامین بیشتر به عنوان مخفف WebSite شناخته می شود که بیشتر برای سایت های شخصی استفاده می شود.

دامین ir : دامین های ir‌ و زیر مجموعه های آن ، مختص کشور ایران می باشد. حرف های ir برگرفته از کلمه iran است. این دومین و دومین های زیر مجموعه فقط یک ساله و پنج ساله قابل ثبت و تمدید می باشد. ثبت دامین ir برای تمامی افراد آزاد است.


دامین ac.ir : این دامین که از زیر مجموعه های دامین ir و دامین های ایرانی است جهت دانشگاه ها و موسسات عالی استفاده می شود. جهت ثبت این دامین، مدارک و اسناد مربوط به موسسه یا دانشگاه مورد نیاز است. و باید قبل از هنگام ثبت به واحد ثبت دامنه های ir  ارسال گردد.


دامین co.ir : این دامین از زیر مجموعه های دامین ir‌ می باشد و جهت شرکت های کوچک و بزرگ استفاده می شود. ثبت این دامین مستلزم ارائه اساسنامه شرکت و مدارک شرکتی می باشد و باید قبل از هنگام ثبت به واحد ثبت دامنه های ir  ارسال گردد.

 
دامین gov.ir : این دامین که از زیر مجموعه های دامین ir است جهت سازمان ها و ارگان های دولتی استفاده می شود. ثبت این دامین فقط برای سازمان ها و ارگان ها امکان پذیر خواهد بود و باید قبل از هنگام ثبت به واحد ثبت دامنه های ir  ارسال گردد.
??? عالي بود تشكر
خیلی خوب بود
من همش این پسوندها را در اینترنت جستجو می کنم 
اینجا کلا هست و خیلی خوب است




کارآموز پشتیبانی نرم افزار