انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: چگونه یک صفحه لمسی ( تاچ ) را تمیز کنیم؟!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
‌‌‌‌چگونه یک صفحه لمسی ( تاچ ) را تمیز کنیم؟!

لکه ها موجود روی صفحه همه گجت ها به وفور هر چقدر دلتان بخواهد یافت می شوند/ اصلا لکه چیست اثر انگشت خودش یک مشکل اساسی است!
امروزه دستگاه های لمسی فراوان است؛ Mp3 ها، گوشی های همراه یا حتی لپ تاپ ها، پس با ما همراه باشید تا به شما چگونگی آسوده پاک کردن تمامی آن ها را بیاموزیم.
 
چیزهایی که شما نیاز دارید
دستمال های میکروفایبر یا نخی نرم کلا بدون پرز
آب مقطر یا مایع تمیز کننده مخصوص دستگاه های لمسی

۱- یک دستمال حرفه ای و تمیز مشابه آن چه در بالا گفته شد پیدا کنید؛ از دستمال عینک یا دستمال های مشابه که داخل پک دستگاه ها قرار دارد نیز می توانید استفاده کنید.
 
۲- فراموش نکنید قبل از تمیز کردن حتما دستگاه را خاموش کرده باشید. این کار سبب می شود آسان تر جا هایی را که می خواهید پاک کنید ببینید.

 
‌‌[عکس: do.php?img=617]
۳- نحوه پاک سازی صفحه تا جایی که برایتان امکان پذیر است به صورت دورانی و مرتب باشد؛ این باعث پاک شدن اکثر لکه ها می شود. این کار سبب  آن گونه که تجربه می گوید حرکات عمودی و افقی آثاری نا مرتب از خود به جای می گذارد.
 
۴- اگر نیاز پیدا کردید می توانید یک دستمال پنبه ای (گوشه ها) را کمی خیس کنید و حرکات دورانی را مجددا اعمال کنید. همچنین امکان ایجاد بخار با دهان نیز امکان پذیر است که فکر کنم اگر گفته نمی شد هم از آن جایی که ما ایرانی ها در این زمینه ها بسیار متخصص هستیم خودتان این کار را می کردید!
جهت اطمینان همیشه به یاد داشته باشید دفترچه راهنمای دستمال را مطالعه کنید؛ چندی از آن ها نیازمند کمی مرطوب کردن هستند. اگر این کار را کرده اید این متن را نادیده بگیرید. (برای مرطوب کردن بهتر است از آب مقطر استفاده کنید)
هنگام تمیز کردن نیز سعی کنید خیلی به آن فشار نیاورید...
[عکس: do.php?img=616]
پس از استفاده از دستمال نرم (پنبه ای مانند) مجددا از دستمال قبلی استفاده کنید. اگر هنوز کمی رطوبت موجود هست اجازه دهید خشک شود سپس با دستمال روی آن بکشید چرا که موجب می شود دوباره صفحه کثیف شود.
[عکس: do.php?img=618]
 
دستمال را چگونه بشوئیم؟
برای شستشوی دستمال آن را در آب ولرم و صابونی خیس کنید. این کار باعث زدودن پرز ها و دوده هایی می شود که ممکن است در هنگام تمیز کردن دستمال به خود جذب کرده باشد. در همان حال که دستمال مرطوب می شود سعی کنید آن را به نرمی بسایید.
 
پس از خیس شدن از فشردن آب اضافی پرهیز کنید و اجازه دهید با جریان هوا خشک شود؛ اگر در عجله هستید هیچ گاه با رطوبت صفحه دیگری را پاک نکنید، با کمی فوت کردن نیز می تواند خشک شود.
 
نکات
دستمال تمیز کننده را همیشه در شرایط خوب و پاک نگه داری کنید و به صورت منظم بشوئید تا به آسانی دوده های صفحه را بزداید.
 
یکی از راه های عالی برای جلوگیری از ایجاد لکه و کثیفی روی صفحه و حتی خط و خش چسباندن یک ورقه محافظ است و مطمئنا بسیاری از ما با آن ها آشنایی داشته و حتی آن ها را روی صفحه چسبانده ایم.
 
یکی دیگر از راه های مناسب این کار که با جلوگیری از ضربه و محافظت از خود دستگاه همراه است تهیه یک کیس محافظ هست که کیفیت نگه داری را بالا می برد.
 
اگر دستمال مایکروفایبری ندارید مشکلی نیست؛ دستمال عینک همانطور که در بالا نام بردیم یا یک دستمال پنبه ای مانند یا حتی گوشه لباس (نخی) تان این کار را انجام دهید.
 
لازم به ذکر هست خوب است گاهی کیت مخصوص تمیز کردن صفحات لمسی را خریداری کنیم. این بسته شامل یک دستمال ضد غبار و مایع های نگهداری کننده است که البته به نظر بنده یک خرج اضافه است که ارزش خرج کردن پول را ندارد و قبل از هر چیز بهتر است کمی راجع به آن اطلاعات جمع کنیم.

اخطارها
· هنگام تمیز کردن دستمال را خیلی محکم روی صفحه فشار ندهید چرا که به دیسپلی آسیب می زند.
· از پاشیدن مستقیم انواع مایعات مثل آب اکیدا خودداری کنید؛ این یک ریسک خیلی بزرگ است که امکان ورود آب و سایر مایعات به دستگاه را می دهد و به جای آن بهتر است دستمال ها را کمی با این نوع مایعات مرطوب کرده و روی آن ها قرار دهیم.
 
· هیچ گاه از محصول / محصولاتی که درون آن ها آمونیاک وجود دارد استفاده نکنید این مایع به قدری به صفحه نمایش آسیب می زند که خود سازندگان نیز در دفترچه راهنما به آن اشاره کرده است.
 
· از موادی که قابلیت سازندگی دارند هیچ گاه استفاده نکنید.
 
· استفاده از کاغذ مچاله یا دستمال کاغذی توصیه نمی شود؛ چرا که در ساختار آن ها فیبر چوب موجود است که به هنگام ترکیب با سطح پلاستیکی به آن ها آسیب می رسانند. شاید در دفعه اول این را به خوبی درک نکنید اما پس از تنها چند بار استفاده از آن ها متوجه از بین رفتن سطح صیقلی آن ها خواهید شد.