انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: اصطلاح پینگ یعنی چه؟چه عملکردی در گیم های آنلاین دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پینگ یکی از مباحثی است که در زمینه گیم های آنلاین بشدت کاربرد دارد. اما هنوز احتمالا از طرف بسياري از گیمرها، معرفت مناسبی از مقوله پینگ وجود نداشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم طی مطلب ای، شما را با ابعاد مختلف پینگ سرويس کاهش پينگ آشنا کنیم.
پینگ چیست؟

پینگ به دستوری گفته می شود که در آن فاصله زمانی انتقال داده بین دو دستگاه تحت یک سرور یا شبکه محاسبه می شود. به بیان خوبتر پینگ تاخیر زمانی است که ما در انجام کارها و دستورات اینترنتی با آن مواجه می شویم هر میزان که این تاخیر کمتر باشد، کیفیت اینترنت شما نیز مناسب تر است.

در زمینه بازی های اینترنتی هم پینگ ارزش بسیار زیاد ویژه ای دارد و حتی از سرعت دانلود و آپلود اثر بالاتری بر کیفیت بازی شما خواهد داشت. در بازی های آنلاین از واحد پینگ برای سنجش فاصله زمانی و مدت زمان انتقال داده تصویر مصرف می شود.

در حالت عادی، شما ابتدا می بایست یک فرمان اینترنتی را صادر بکنید ، این فرمان به دستگاه و یا سرور مقصد می رسد سبعد از آنجا به دستگاه شما باز می گردد. مدت زمانی که این فرآیند به طول می کشد، دقیقا نشانگر کیفیت پینگ شما است
.
پینگ چه نقشی در گیم آنلاین دارد؟

واحد اندازه گیری پینگ میلی ثانیه یا به اختصار "ms" است. در بازی آنلاین شما نیاز به پینگی زیر 50 میلی ثانیه دارید تا کیفیت گیم شما کاملا مطلوب باشد، زیرا در این شرایط کارهایی که در بازی انجام می دهید نسبتا بدون تاخیر صادر شده در بازی انجام می شود. اما چنانچه پینگ شما بالاتر از 150 یا 200 میلی ثانیه باشد آنگاه شما شاهد تاخیری نسبتا ملموس خواهید بود.

در این شرایط دستوراتی که شما در بازی صادر می بکنید ، با کمی تاخیر در گیم اجرا می شود. ممکن است در ظاهر این تاخیر اصلا به چشم نیاید اما مد نظر داشته باشید که در گیم هایی که شما می بایست در لحظه تصمیم بگیرد ( بخصوص بازی های شوتر سرعتی ) حتی تاخیر زیاد کوتاه باعث می شود که شما در قیاس با رقیب عقب بمانید اگر در یک لحظه به یکدیگر شلیک بکنید ، این رقیب شما است که در نبرد پیروز می شود زیرا دستور شلیک او زودتر صادر می شود.

در گیم های آنلاین، پینگ شما بصورت رنگ بندی بنمایش در می آید. رنگ سبز نشانگر پینگ بهتر ، رنگ زرد پینگ مبوسیله و رنگ قرمز نشانگر پینگ بسیار زیاد بالا و نامناسب است.

چه پینگی داشته باشم جهت انجام گیم های آنلاین مشکلی نخواهم داشت؟

جواب شفاف قاطعی به این پرسش نمی توان داد، زیرا هر بازی بر اساس کیفیت سرور خود، نیازمند نوع اینترنت است. به طور کلی گیم ها حاوی دو دسته می شوند:

1- عناوینی که سرور اختصاصی هستند ، شبیه عناوین EA

در این حالت، شما حتی با اینترنتی با پینگ زیر 300 نیز می توانید با کیفیت مناسب معقولی به تجربه بازی بپردازید. این عناوین برای گیمرهای ایرانی زیاد مناسب می باشند .

2- عناوینی که از سرور اختصاصی بهره نمی برند یکی از فرد ها نقش Host را ایفا می نماید .

تجربه این گیم ها در ایران دردسر بیشتری دارد. تمام چیز به فرد ی که نقش Host را ایفا می نماید بر می گردد، چنانچه این فرد از اینترنت مناسبی بهره گیرد، افرادی که به او وصل می شوند هم کیفیت مناسبی دریافت می کنند در غیر این صورت خروجی کار چندان مناسب نیست. برای این عناوین پینگ زیر 200 توصیه می شود.

به طور کلی پیشنهاد ما برای تجربه گیم آنلاین در ایران، داشتن پینگ زیر 300 در درجه اول است. قائدتا هر میزان که پینگ شما پایینتر باشد، کیفیت تجربه شما بیشتر شدن می یابد و حالت ایده آل، پینگ زیر 200 است .

چگونه پینگ بگیرم؟

فراموش نکنید پینگ عدد ثابت نیست. پینگ برگرفته شده از مدت زمانی است که دستور از دستگاه شما به دستگاه مقصد می رسد و پس به دستگاه شما بر می گردد. قائدتا هر میزان که این دستگاه دورتر باشد، پینگ شما نیز بالاتر خواهد بودو اساس کاهش پينگ نیز بر همین است.

توصیه ما در این مورد، گرفتن پینگ از طریق cmd است. برای این منظور به منو استارت ویندوز رفته در پارت سرچ، کلمه cmd را تایپ بکنید . پس به داخـل آن بروید با این تصویر مواجه می شوید:

[عکس: 21233145495586437899_2%20-%20Co.jpg]

پس به درون آن رفته کدهای زیر را تایپ بکنید :

ping 4.2.2.4 -t

چهار عدد وسطی که مشاهده می بکنید مربوط به سرور موردنظر است که در اینجا ما گوگــل را گزینش کرده ایم. شما می توانید به دلخواه خود، یک سرور معین را به جای 4224 قرار دهید. جهت مثال می توانید سرور مربوط به شرکـت اینترنتی را به جای آن قرار دهید پینگ خود را بدست آوردید اما در کل 4.2.2.4 پینگ استاندارد را به شما می دهد. با زدن این کدها و پس زدن دکمه Enter پینگ شما بنمایش در می آید "

[عکس: 24332145495586731307_21.jpg]

عددی که با واحد ms نقش بسته است، پینگ شما است . در تصویر بالا پینگ بر روی 150 تا 160 قرار دارد.

سرویس های کاهش پینگ چه کاری را انجام می دهند؟

بالا بودن پینگ یکی از موارد اصلی و با اهمیت زیاد در زمینه گیم آنلاین در ایران است . در این رابطه راه حل های مختلف ی برای اصلاح تجربه بازی بکار گرفته می شود که یکی از این راه حل ها، بهره مندی از خريد سرويس کاهش پينگ است .