انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: جراحی زیبایی سینه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
1-بزرگ کردن سینه (پروتز سینه)
2-کوچک کردن سینه
3- بازسازی سینه
امروزه افراد زیادی به خصوص خانم ها به جراحی زیبایی سینه روی می آورند .گروهی از خانم ها هستند که به علت سینه های بزرگ و نافرم و یا سینه های خیلی کوچک که متناسب با اندام آن ها نمی باشد و دسته دیگر که دچار سرطان سینه شده اند و در نهایت به بازسازی سینه نیاز دارند اقدام به جراحی زیبایی سینه می کنند.
بزرگ کردن سینه (پروتز سینه)
جراحی بزرگ کردن سینه و یا همان پروتز سینه با بیهوشی عمومی صورت می پذیرد و مدت عمل یک ساعت می باشد و داشتن همراه الزامی می باشد .سه روز پس از عمل جراحی زیبایی سینه می توانید به کار خود ادامه دهید .قبل از عمل اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما پزشک خود را مطلع کنید .این عمل دردناک نمی باشد و روی شیردهی شما تاثیری نخواهد گذاشت .
برش جراحی خطی به طول پنج سانتی متر می باشد که در زیر چین زیر سینه می باشد وپروتز از همان قسمت جایگذاری می شود . در بعضی از افراد پروتز از طریق دور هاله سینه جایگذاری می گردد .
قبل از جراحی زیبایی سینه فتوگرافی لازم است .
بعد از عمل بزرگ کردن سینه باید به نکات زیر دقت کرد :
در 48 ساعت اول برای جلوگیری از عفونت پانسمان را باز نکنید و از حرکات مربوط به دست و بازو خودداری کنید و برای خواب و استراحت به حالت نیمه نشسته باشید و از دو بالش استفاده کنید .از انجام فعالیت های ورزشی و و سنگین خوددلری کنید و از سوتین طبی استفاده کنید .داروهایی که پزشک تجویز کرده استفاده کنید و از مصرف داروهای دیگر جدا خودداری کنید و بخیه ها تا دو هفته بعد از عمل کشیده خواهد شد .
[عکس: porotez.png]
کوچک کردن سینه
عمل کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی نیز همانند عمل بزرگ کردن سینه می باشد با این تفاوت که مدت زمان عمل دو ساعت می باشد .
در این عمل که برش جراحی که یک برش از دور هاله قهوه ای و دیگری یک برش عمودی تا چین زیر سینه می باشد .در عمل ماموپلاستی ممکن است سینه ها صد در صد تقارن نداشته باشند و اندازه واقعی سینه ها بعد از گذشت شش ماه مشخص می شود .از داروهای آنتی اسکار استفاده کنید .نکاتی که باید بعد از عمل ماموپلاستی رعایت شود شامل موارد زیر می باشد :
برای جلوگیری از عفونت تا 48 ساعت پانسمان را باز نکنید و تا قبل از باز شدن درن ها استحمام نکنید . و از انجام فعالیت های ورزشی و انجام حرکات ورزشی خودداری کنید و اگر نسبت به داروها حساسیت دارید پزشک خود را مطلع کنید .برای یک ماه از سوتین طبی استفاده کنید .
نکاتی در مورد ماستوپکسی یا همان بالا کشیدن سینه وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد :
ماستوپکسی عمل زیبایی سرپایی می باشد و بیمار پس از یک ساعت ونیم جراحی در همان روز از کلینیک ترخیص خواهد شد .این عمل دردناک نمی باشد و کسانی که تحت جراحی زیبایی سینه قرار گرفته اند تا سه روز پس از عمل می توانند به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند .قبل از شروع هر عمل زیبایی اگر داروی خاصی مصرف می کنید با پزشک خود در میان بگذارید
برش جراحی در بالا کشیدن سینه برشی است که از دور هاله سینه انجام می گیرد و یک برش عمودی تا چین زیر سینه زده می شود .
برای جلوگیری از عفونت پانسمان را تا 48 ساعت باز نکنید .درن ها دو روز بعد از عمل خارج می شوند و باید در این مدت از حمام کردن خودداری کرد .نکاتی که در بالا ذکر شد نیز برای جراحی زیبایی  بالا کشیدن سینه نیز رعایت کنید .
[عکس: kochak-kardan-sine.jpg]
 بازسازی سینهیکی از شایعترین سرطان ها سرطان سینه در بین خانم ها می باشد .امرزه می توان سرطان سینه را تشخیص داد و آن را کنترل کرد در زیر راه های بازسازی سینه را توضیح خواهیم داد .
برای بازسازی سینه می توان بوسیله پروتز و یا با نسوج سایر قسمت های بدن و یا ترکیب این دو جراحی زیبایی سینه انجام داد و سینه را بازسازی کرد .افرادی که پوست کافی دارند می توان در همان مرحله اول پروتز گذاری را انجام داد و شش ماه بعد نوک سینه را ترمیم کرد و اگر پوست سینه به اندازه کافی وجود نداشته باشد یک گشاد کننده استفاده می شود و سپس پروتز گذاری و در نهایت نوک سینه بازسازی می شود .
خانم هایی که پوست سینه آن ها خشک شده در اثر رادیوتراپی می توان از نسوج قسمت های دیگر بدن استفاده کرد .خانم هایی که سرطان آن ها درمان شده توصیه می شود عمل بازسازی سینه را جهت زیبایی و افزایش اعتماد به نفس انجام دهند .
[عکس: bazsazi-sine-ba-azoley-posht.jpg]                     [عکس: bazsazi-sine-ba-jedar-shekam.jpg]
منبع :جراحی زیبایی سینه