انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: آموزش تعمیرات فتوکیی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دوره تعمیر فتوکپی نیاز به دانش اولیه این دستگاهها در چاپ یک برگ کاغذ دارد. کسانی میتوانند براحتی این دستگاهها را باز و بسته کنند و به عیوب آنها برسند که دانش اولیه کمی روی پرینتر ها و چاپگرهای قدیمی تر داشته باشند. دستگاههای فتوکپی شامل دسته بندی آنالوگ و دیجیتال است. دستگاههای آنالوگ قدیمی تر و دستگاههای دیجیتال بروزتر هستند. کار با دستگاههای دیجیتال برای کاربر بسیار حرفه ای تر شده و در حال حاضر فروش اینگونه دستگاهها در بازار بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است. برای اینکه بتوانید براحتی دستگاه کپی دیجیتال را عیب یابی و تعمیر کنید مستلزم این است که اطلاعات خوبی درباره انواع آنالوگ این دستگاهها داشته باشید.
فتوکپی بجز انرژی الکتریکی به مواد مصرفی کاغذ و تونر احتیاج دارد. بیشترین خرابی دستگاههای فتوکپی در اثر استفاده ناصحیح کاربر آن بوجود می آید. علم اینکه از چه نوع کاغذی و جوهری استفاده کنیم میتواند طول عمر دستگاه کپی ما را بالاتر ببرد. مواد مصرفی که در دستگاه کپی و نیز تعمیرات دستگاه کپی استفاده می گردد عبارتند از: کاغذ های استاندارد و دولوپر و تونر که بخش های مهم و اساسی برای شروع کار است. کاغذ کپی اگر از استاندارهای لازم پیروی نکند اشکالات زیادی را در کپی بوجود میآود. بطور مثال گیر کرده و برای بیرون آوردن آن لازم است دستگاه باز شود. برخی از ویژگی هایی که این کاغذ باید داشته باشد تا از آن استفاده نمایید عبارتند از : کاغذ خیس نباشد ، کاغذ ها باید دارای وزنی مطلوب باشند و هرگز نباید کاهی باشند ، برش های بد در لبه ها باعث می شود کاغذ در دستگاه گیر کند که توصیه میشود قبل از استفاده از صاف بودن لبه های برش کاغذ مطمئن شوید. طبیعی ست که از کاغذ سفید باید برای کپی استفاده نمایید اگر کمی تا خوردگی روی کاغذ وجود داشته باشد کاغذ احتمال دارد که گیر نماید.
در آموزش تعمیر فتوکپی موادی مهم تر استفاده می شود که تونر و دولوپر از جمله آنهاست. این دو مواد در هنگام عمل چاپ با هم ترکیب شده و عمل چاپ را انجام می دهند. منظور از تونر همان جوهر می باشد حالا اگر دستگاه ما رنگی باشد به طبع باید از جوهر رنگی استفاده نماییم و جوهر رنگی ما مصرف می شود شما می توانید جوهر های رنگی و یا سیاه و سفید خود را در همین سایت خریداری نمایید تونر و دولوپر کپی رنگی جزو برترین محصولات دنیا می باشد.
بنابراین دستگاه های کپی در مدل ها و طرح های مختلف در تمامی اماکن اداری یا خانه های شخصی وجود دارد . ولی همانطور که مطلع هستید دستگاه های کپی یک بار مصرف نیستند و مطمئنا زمانی که مشکلی برای دستگاه بوجود بیاید می بایست نسبت به تعمیرات دستگاه کپی اقدام کرد.
بخش اصلی در تعمیرات فتوکپی روش صحیح بازکردن آنها میباشد. دستگاههای کپی با توجه به مدل و برند انها بصورت های مختلف باز میشوند. ساختار این دستگها کاملا شبیه به هم میباشد ولی از لحاظ کد ها و قلقهایی که در تعمیر هر یک است متفاوتند.
دستگاه کپی رنگی با کپی سیاه وسفید از قابلتهای مجزا نیز برخوردار است. بطور مثال دستگاه کپی شارپ که کارخانه شارپ یکی از کارخانجات مطرح در زمینه تولید دستگاه های کپی می باشد که شرکت آن در ژاپن می باشد. شارپ در سال 1970 نسبت به گسترش فعالیت خود در زمینه تولید دستگاه های کپی شروع کرده و دستگاه های کپی بسیار زیادی را در مدل های مختلف در بازارهای جهانی صادر کرده است. نحوه بازکردن این دستگاه طبق سرویس منوال آن و اشکالاتی که برای آن بوجود میآید با دستگاههای فتوکپی دیگر تفاوت دارد. غیر از شارپ دستگاههای فتوکپی دیگری در بازار ایران هستند.فتوکپی ریسو گراف, کونیکا, توشیبا, کانن, ریکو از جمله دستگاههایی هستند که بیشترین فروش را دربازار ایران داشته و خرابی هر کدام میتواند کارشناسی خاص خود را داشته باشد.
البته پیشرفت این دستگاهها در سرعت و تکنولوژی کیفیت چاپ آنها بوده است و امکاناتی از قبیل ابعاد کاغذ و ضخامت کاغذ در روند آنها موثر بوده است. تعمیر دستگاه کونیکا مینالتا و آموزش تعمیر فتوکپی توشیبا و تعمیرات فتوکپی کانن و دستگاه کپی ریکو نیاز به دانش اولیه در باز و بسته کردن صحیح به روش کارخانه است. جای پیچ ها در این دستگاهها متفاوت میباشد. بطور کل آموزش تعمیر دستگاه کپی شامل دانش موارد عمومی است که در زیر به آن اشاره میکنیم:
اجزای اصلی دستگاه فتوکپی شامل سه قسمت اصلی میباشد. این سه بخش بدنه فتوکپی، اجزای مکانیکی فتوکپی و اجزای الکترونیکی است.