انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: آموزش طراحی سایت و نصب افزونه در وردپرس
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 
چگونگی نصب با روش مراجعه به فایل منجر هاست
فایل افزونه به هر صورتی که باشد احتمالاً از قبل دانلود شده و بر روی سیستم شما قرار دارد. در این قسمت از آموزش طراحی سایت به نصب افزونه در سیستم مدیریت محتوا وردپرس خواهیم پرداخت. پس از دانلود افزونه باید با استفاده از FTP و یا فایل منجر هاست فایلی که دارید را به فولدر wp-content/plugins رفته و فایل را در آنجا بارگذاری کنید.
البته با FTP باید اول فایل را از حالت فشرده خارج کنید و بعد آن را بارگذاری کنید در فولدر فوق اما اگر از فایل منجر هاست بهره بردید همان فایل فشرده را بارگذاری کنید و بعد آن را روی هاست Extract کنید. این موارد را با جزئیات در مقالات بخش آموزش طراحی سایت می توانید دنبال کنید. پس از انجام مراحل بالا می توانید به کنترل پنل وردپرس بروید و در منو افزونه ها افزونه ی جدید را مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه فعال کردن این افزونه فعال خواهد شد و آماده استفاده می باشد.
چگونگی نصب با روش داشبورد مدیریت وردپرس
روش دیگری که می توان برای نصب افزونه در آموزش طراحی سایت به آن اشاره کرد این است که فایل دانلود شده را به وسیله پنل مدیریت وردپرس به سایت خود بیافزایید. انجام این کار چندان مشکل نیست و در اینجا می توانید با آن آشنا شوید. ابتدا به منو "افزونه ها" بروید و بر روی زیر منو "افزودن" کلیک کنید. سپس بر روی لینک بارگذاری کلیک کرده و دکمه Choose File را بزنید و فایل فشرده افزونه را انتخاب نمایید و در نهایت دکمه نصب را فشار دهید و بر روی فعال کردن افزونه کلیک کنید. یکی از مباحث مهم در آموزش طراحی سایت این است که قدم به قدم پیش بروید و عجله نکنید.
چگونگی نصب با روش جستجوگر افزونه ها
در میان روش هایی که اشاره کردیم روش نصب با روش جستجوگر افزونه ها آسان تر است، ما نیز در این بخش از آموزش طراحی سایت این روش را به شما پیشنهاد می کنیم. البته زمانی این روش کارایی دارد که شما دقیقاً می دانید که به چه افزونه ای نیاز دارید و نام آن را نیز می دانید. مراحل نصب افزونه در این قسمت نیز به این گونه است که بر روی افزونه ها کلیک کرده و در قسمت جستجو نام افزونه را وارد می کنیم و جستجو را ادامه می دهیم، یک لیست از افزونه های مرتبط در اختیار ما قرار می گیرد. بعد از یافتن افزونه مورد نظر و با فشردن لینک نصب و اتمام عملیات نصب در افزونه ها آن را فعال می کنید و می توانید از ان استفاده کنید.
ممنون خیلی عالی بود.