انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: آلا چیق چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آلاچیق چیست؟
در یک تعریف ساده و مختصر آلاچیق بر محیطی باز و طبیعی اطلاق می‌شود که توسط چوب و درختان  محصور شده باشد و کاربرد آن جهت استراحت و یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.
همچنین وجود آلاچیق‌ها در جوار گردشگاه‌ها و مجتمع‌های  تفریحی خصوصاً در ایام بهار و تابستان  باعث گذرندان ایام فراغت دلپذیرتر برای استفاده‌کنندگان از آن می‌شود.
در تعریفی وسیع‌تر، آلاچیق بنایی سرپوشیده است که در آن از چوب و فلز استفاده شده و در قسمت پایین آن تقسیم‌بندی‌هایی برای نشستن اشخاص وجود دارد و برحسب مکانی که در آن‌جا ساخته می‌شود می‌تواند به صورت مربع، مستطیل، شش‌ضلعی و هشت ضلعی و یا انواع دیگری از طرح‌های فانتزی مانند اَشکال استوانه‌ای نیز باشد.
معمولاً ظرفیت آلاچیق برای ۶ الی ۸ نفر در نظر گرفته می‌شود و از بین طرح‌های هندسی مختلف، طرح شش‌ضلعی شیک‌تر به نظر می‌رسد. برای انواع کوچک طرح مربع از همه مناسب‌تر است.
معمولاً آلاچیق در باغ یا پارک‌های مجتمع‌های مسکونی و یا در مجاورت استخرها و آب‌نماهای خصوصی و یا عمومی ساخته می‌شود و با نمای زیبا و جذاب خود در مدت کوتاهی قابل ساخت است، شما نیز می‌توانید برای باغچه‌ی بزرگ، باغ، یا فضای مجتمع‌های خود از آلاچیق استفاده کرده و از چشم‌انداز زیبا و مزایای آن لذت ببرید.
انواع آلاچیق :
آلاچیق به صورت کلی در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می‌شود. علاوه بر آن گاهی ترکیب چوب و فلز  یا استفاده از مصالحی هم‌چون سیمان نیز در ساخت برخی از آلاچیق‌ها قابل مشاهده است، لذا گاهی با نام آلاچیق‌های بتونی یا حتی سیمانی نیز مواجه می‌شویم.