انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: کسب درآمد (۴) – مشتریان شما کدام کسب و کارها هستند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یک فرد باهوش قبل از ورود به هر تجارتی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا هر چه می‌تواند در رابطه باموسسه حسابداری   آن تجارت اطلاعات کسب کند. از جمله اطمینان حاصل می‌کند که تقاضا برای محصول یا کالایی که قصد ارائه آن را دارد، بالا باشد. در مطالب قبلی از مجموعۀ کسب درآمد به بررسی کامل تجارت پیامکیآموزش حسابداری  پرداختیم و به بررسی مزایا، معایب و راه‌های کسب درآمد آن پرداختیم. اما همانطور که گفتیم، این موضوع نیز اهمیت دارد که چه کسانی از خدمات پیامکی شما استفاده خواهند کرد. در مجموع اگر بخواهیم نگاه کنیم، تجارت پیامکی سامانه کد اقتصادی تجارتی است که به کسب و کارهای دیگر خدمت‌رسانی می‌کند و کمک می‌کنند تا آنها با پیامک به تبلیغات یا ارائه خدمات خود بپردازند.
با توجه به اینکه تعداد موبایل‌های فعال در سطح کشور بسیار زیاد است و تقریباً هر کسی یک تلفن همراه شخصی دارد، طبیعی است که اکثر کسب و کارها، چه خصوصی و چه دولتی، تمایل داشته باشند از پیامک برای دسترسی به مخاطبان خود استفاده کنند.  با اینحال طبیعتاً برخی از بخش‌های تجاری بیشتر به سراغ شما خواهند آمد و مشتریان وفادارتری برایتان خواهند بود. دانستن اظهار نامه مالیاتی اینکه کدام بخش‌ها بیشتر از خدمات پیامکی استفاده می‌کنند به شما در مشخص کردنآموزش کار روی تری دی مکس  که می‌خواهید هدف قرار دهید کمک بزرگی خواهد کرد. پس با ما همراه باشید تا با این بخش‌های تجاری بیشتر آشنا شویم.
بخش آموزش


بخش آموزش شامل مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و … می‌شود. این سازمان‌ها می‌توانند برای تبلیغات و خدمت‌رسانی از پیامک استفاده کنند. پیامک به آنها کمک می‌کند که یک ارتباط مستقیم با دانش‌جویانکنفرانس اپتیک و فوتونیک ، دانش‌آموزان و والدین آنها داشته باشند. برای مثال اگر یک آموزشگاه می‌تواند شروع ثبت‌نام ترم جدید خود را با استفاده از پیامک به هنر‌آموزان خود اطلاع دهد.
بخش مالی و اعتباری


تجارت‌هایی که خدمات مالی و اعتباری به عموم مردم ارائه می‌دهند، عمدتاً از پیامک به منظور اطلاع‌رسانی به کاربران خود استفاده می‌کنند. برای مثال، یک بانک می‌تواند با پیامکآموزش کار با کامسول  به مشتریان خود اطلاع دهد که خدمات درحال به‌روزرسانی است و ممکن است درگاه آنلاین بانک با اختلال روبرو باشد. در نتیجه این شرکت‌های مالی و اعتباری می‌توانند مشتریان خوبی برای شما محسوب شوند.
بخش فروش


کسب و کارهای فعال در زمینه فروش نیز می‌توانند از پیامک استفاده‌های بسیار زیادی داشته باشند. این کسب و کارها از سوپرمارکت و لباس‌فروشی تا کتاب‌فروشی و فروشگاه آنلاین را شامل می‌شوند. فروشندگان می‌توانند پیامک را به منظور اطلاع‌رسانی و تبلیغات به کار گیرند. برای مثال با پیامک مشتریان را از تخفیف‌های ویژۀ خود مطلع می‌کنند، کوپن‌‌های تخفیف به مشتریان ارسال می‌کنند و …
بخش مهمانداری 


یک رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، هتل یا مسافرخانه هم می‌تواند استفاده‌های بسیار زیادی از پیامک داشته باشد. کاربرد پیامک برای این کسب و کارها محدود به یک کانال تبلیغاتیآموزش لومریکال  نمی‌شود، بلکه آنها می‌توانند خدمات و پیشنهاداتی نیز از طریق پیامک به مشتریان ارائه دهند و از این طریق فروش خود را افزایش دهند. برای نمونه آنها می‌توانند کوپن تخفیف پیامکی برای مشتریان خود بفرستند.
بخش فناوری اطلاعات


کسب و کارهای مشغول در زمینۀ فناوری اطلاعاتکتاب کاربرد پلاسمونیک  و ارتباطات هم می‌توانند از پیامک انبوه استفاده داشته باشند. به عنوان نمونه می‌توان به سایت‌های مختلف اینترنتی اشاره کرد. پیامک برای این کسب و کارها بیشتر حکم یک ابزار خدماتی را ایفا می‌کند. با اینحال آنها می‌توانند از این ابزار برای تبلیغات خود نیز استفاده کنند.
بخش حمل و نقل 


آژانس‌های مسافرتی، شرکت‌های حمل کالا و … جهت خدمت‌رسانی بهترنرم افزار microsoft dynamic   به مشتریان می‌توانند پیامک را مورد استفاده قرار دهند. برای مثال یک آژانس هواپیمایی می‌تواند اطلاعات پرواز خود را به گوشی مشتریان ارسال کند یا اگر برای مشتریان ویژۀ خود یک پیشنهاد ویژه داشته باشد آن را از طریق پیامک برایشان ارسال نماید.
بخش بهداشت و درمان


پیامک برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و سایر بخش‌های بهداشت و درمان می‌تواند کاربرد داشته باشد. آنها با استفاده از پیامک می‌توانند آخرین اخبار را به اطلاع مشتریان برسانند، قرارهای ملاقات را یادآوری و تائید کنند، بازخورد مشتریان را دریافت کنند و حتی با پرسنل و متخصصان خود نیز در ارتباط باشند.
بخش بیمه


شرکت‌های ارائه دهنده بیمه و نمایندگان آنها نیز می‌توانند استفاده‌های بسیار متنوعی از پیامک داشته باشند. پیامک به این شرکت‌ها کمک می‌کند با مشتریان خود در ارتباط باشند، زمان تمدید بیمه و واریز وجه را به آنها یادآوری کنند، به تبلیغات بپردازند و …
سازمان‌های با اهداف ویژه


این بخش شامل مراکز مذهبی همچون مساجد، هیئت‌ها و بسیج، مراکز خیریه و همینطور فعالان سیاسی می‌شود. آنها از پیامک استفاده می‌کنند تا با مخاطبان خود در ارتباط باشند و آنها را تشویق به فعالیت‌ و تلاش بیشتری کنند. با این وجود طبیعی است که تقاضا برای ارسال پیامک در جریان یک انتخابات بالا برود. چرا که پیامک یکی از کانال‌های مناسب ارتباطی میان کاندیدا و رای‌دهندگان محسوب می‌شود.
*   *   *
همانطور که گفتیم تمام بخش‌های تجاری می‌توانند از پیامک به عنوان یک کانال ارتباطی استفاده کنند و این لیست می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند. پس می‌توانید اطمینان داشته باشید که همیشه تقاضا برای خدمات پیامکی شما وجود خواهد داشت. در صورتی که تمایل دارید بیشتر در مورد کاربردهای پیامک برای تجارت‌های مختلف مطالعه کنید، می‌توانید به سایر مطالب وبلاگ ما مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از طریق قسمت‌های قبلی مجموعه کسب درآمد اطلاعات بیشتری در مورد تجارت پیامکی کسب کنید.  خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خودتان در این زمینه را نیز با ما به اشتراک بگذارید.