انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: مشکلات رایج در کار با کارت آنالوگ شهری
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بسیاری از دوستان در کار با کارت های شهری استریسکتجارت نوین مشکل دارند، در واقع نصب پنل گوگل ادوردزاین کارت ها به واسطه ایزو ها مشل Elastix آسان است اما ممکن است گاهی به مشکل های کوچک Amozesh seoبرخورد بکنید و برای آن نیاز به کمی اطلاعاتآخرین مطالب بازاریابی و تجربه دارید که سعی می کنم در ادامه برخی از مهمترین آنها را در اختیار شما بگزارم.
  • سیستم کارت را detect نمیکند (تشخیص نمی دهد)
  • کارت detect شده ولی درایور آن بالا نمی آید
  • درایور هم اجرا می شود ولی asterisk کانالها را نمشناسد
  • تماسها قطع نمی شود
  • شماره تماس گیرنده (CalleID) دریافت نمی شود
  • هنگام تماس از طریق کارت تلفنی صدا دارای اکو میباشد
  • بعضی از ماژولها (FXO یا FXS) شناسایی نمیشوند یا درست کار نمیکنند
آیا سیستم کارت شما را از لحاظ سخت افزاری شناخته است؟
بر روی کنسول لینوکس خود (برای اتصال می توانید از puTTy استفاده کنید) دستور lspci را بزنید باید سطری مربوط به راه های سئوکارت شهری پیدا کنید.
اگر در نتایج سطری مانند زیر بود پس کارت Sangoma از لحاظ سخت افزاری درست نصب شده است:
 
اگر چیزی پیدا نکردید، سیستم تبلیغ کلیکی در تلگرامرا خاموش کرده و بررسی می کنید که کارت درست در اسلات مادربرد جا خورده باشد، اگر باز هم جواب نگرفتید با شرکت فروشنده برای تست تماس بگیرید.
  • سیستم کارت را پیدا کرده ولی بر روی صفحه الستیکس بعد از زدن دکمه Hardware Detect چیزی یافت نشد.
احتمالا درایور کارت به درستی نصب نشده یا خیلی قدیمی است، دستور lsdahdi را برای بررسی درایور اجرا کنید (در Elastix این درایور به طور پیش فرض نصب شده اگر نتیجه فرمان فوق شبیه زیر بود سرویس dahdi درست راه افتاده و درایور درست نصب شده است:
ولی اگر هیچ نتیجه ای بر نگرداند احتمالا سیستم همکاری با کانال تلگرام dahdi درست راه نیافتاده است برای راه اندازی سرویس start و تنظیم خودکار کارت دستورات زیر را به ترتیب تایپ و اجرا کنید:
   # dahdi_genconf
   #dahdi_cfg -vvvv
   #Service asterisk stop
   #Service dahdi restart
#Service asterisk start
 
بعد با دستور زیر میتوانید نتیجه تنظیمات ویپرا ببینید این فرمان تعداد کانلهای تنظیم شده شما را نشان میدهد
حالا سرویس asterisk را مجددا راه اندازی کنید و ببینید کانالهای dahdi لود شده یا نه:
#asterisk   -cvvvvvr
CLI> dahdi show channels
اگر بعد از مراحل فوق باز کانالهای dahdi در asterisk لود نشده بود فایل chan_dahdi.conf را بررسی کنید و دقت کنید داخل این فایل این خط باشد:   [channels]
  • ما‍ژولهای FXS شناسایی نمیشوند
بررسی کنید کابل پاور (برق) کارت حتما وصل باشد
  • صدا دارای اکو (پژواک) می باشد.
در فایل /etc/asterisk/chan_dahdi.conf ای دو خط را اضافه کنید:
 
اگر همچنان مشکل باقی بود و هنوز خطها قطع نمیشوند دو حالت است یا busypattern فرق دارد یا gain دریافتی اس ام اس گروهیضعیف است در حالت اول مقدار busypattern را تغییر مدهیم و در حالت دوم rxgain را بیشتر میکنیم البته اگر فکس دارید مقدار rxgain و txgain را زیاد با لا نبرید چون ممکن است هنگام دریافت فکس مشکل ایجاد کند(rx & tx) مقدارشان از -۹ تا ۹ مقدار می گیرند
echocancel=yes
echocancelwhenbridged=yes
echotraining=800
rxgain=9.0
txgain=9.0
  • تماس شهری بعد از قطع از سوی کاربر شهری بر روی سیستم فعال و اشغال می ماند.
در فایل /etc/asterisk/chan_dahdi.conf ای دو خط را اضافه کنید:
busydetect=yes
busycount=3
  • شماره تماس گیرنده(CALLERID) دریافت نمیشود
یک گوشی تلفن معمولی به خط مورد نظر وصل کنید ببینید کالر آی دی چه موقع دریافت میشود اگر قبل از زنگ اول باشد asterisk نمیتواند کالر آی دی را بگیرد و باید با سروسس دهنده مخابراتی تماس بگیرید در غیر ینصورت بسته به نوع کالر آی دی را که معمولا DTMF یا FSK هست باید در فایل chan_dahdi.conf مقدار پارامترهای زیر را تغییر دهید پارامتر cidsignalling با توجه به نوع کالر آیدی یکی از مقادیر زیر را میگیرد:
  1. bell
  2.  v23
  3. v23_jp
  4. dtmf
  5. smdi
usecallerid=yes
callerid = asreceived
cidstart = dtmf
cidsignalling=bell
hidecallerid=no
 
بعد سرویس asterisk را restart کنید.
#service asterisk restart
  • بعضی از ماژولها شناسایی نمیشوند
سیستم را خاموش کرده جای ماژولها را با هم عوض کرده بعد تست کنید.
یک نکته قابل ذکر این است که در کارتهای سنگما ترتیب چیدمان ماژول های FXO و FXS بسیار مهم میباشد FXS ها در کنارهم FXO ها هم همینطور.
در ضمن برای راه اندازی کارتهای سنگما باید سرویس Wanpipe نصب و راه اندازی شود دقت کنید که در هنگام نصب سوالی مربوط به اجرا شدن wanrouter restart درهر بار Boot شدن سیستم میپرسد که آن حتما باید Yes باشد در غیر این صورت بعد از بار Boot شدن سیستم کارتها load نمیشوند.و باید با commandsاین مشکل را هر بار برطرف کرد.
اگر به کارتمان خط تلفن وصل کردیم و کانالمان خط را detect کرد اما نتوانستیم تماسی برقرار سازیم با دستور زیر ولتاز خط خود را چک میکنیم:
#wanpipemon -i w1g1 -c astats -m (number of chan)
The results:
FX0 legend:
Voltage (V) Connection
0 to 1           No line detected
6 to 12         Off hook
نقش تولید محتوا در سئو چیست ؟ هیچ فرمول جادویی برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل وجود ندارد . حتی بودجه بی نهایت و بهترین متخصصان سئو نمیتوانند تضمین بدهند که همیشه در صدر نتایج هستید سئو سایت یک بازی طولانی است . قرار گرفتن در بالای نتایج در مدت طولانی کار سختی هست. بهرحال خواهید دید پیشرفت در نتایج را اگر در تولید محتوای عالی سرمایه گذاری کنید .

هیچ راهی وجود ندارد: محتوا کلید بالا رفتن در نتایج گوگل هست . اگر میخواهید افراد بیشتری را از طریق گوگل به وب سایت خود بیاورید ، ایجاد محتوای جدید و با کیفیت یک ضرورت هست .در این مقاله نگاهی به این موضوع میندازیم که چرا محتوا اینقدر مهم است. سپس چند نکته و ایده درباره نحوه ایجاد محتوا برای کسب و کارتان ارائه می کنیم.

چرا محتوا مهم هست برای سئو ؟

گوگل به دنبال سایت هایی هست که به احتمال زیاد به سوالات جستجوگرها پاسخ می دهند. اگر میخواهید سایتتان در نتایج نشان داده شود شما به محتوایی احتیاج دارید که بهترین پاسخ برای سوالاتی باشد که مشتریان میپرسند.

چطور این کار رو انجام بدم؟

هنگام تصمیم گیری برای ایجاد محتوای سایت خود سعی کنید مانند مشتریان خود فکر کنید. تصور کنید که چه اطلاعاتی ممکن است در اینترنت جستجو کنند و چه سوالاتی در گوگل منتشر خواهند شد.سپس محتوایی بنویسید که این اطلاعات را فراهم میکند. به طور منظم محتوایی ایجاد کنید که مربوط به حوزه کاری تان هست و برای مشتری جذاب هست.

محتوا برای انسان ها و ربات ها به همان ترتیب

محتوای با کیفیت برای بازدید کنندگان و موتورهای جستجو مهم است. برای مخاطب انسان ، محتوای شما باید شامل جزئیاتی درباره شما ، کسب و کار شما ، خدمات و محصولات شما باشد. در حالت ایده آل ، باید به هر سوالی که داشته باشند پاسخ دهد. هر چه محتوای شما بهتر باشد بازدید کننده بیشتری در سایت شما باقی خواهد ماند، صفحات بیشتری بازدید خواهند کرد و به احتمال زیاد یکی از طرفداران کسب و کار یا وب سایت شما خواهند شد.

در مورد موتورهای جستجو ، آن ها از محتوای شما برای درک آنچه که مخاطب هدف سایت شما هست استفاده می کنند. این اطلاعات به آن ها کمک میکند که چه زمانی سایت شما را در نتایج نمایش دهند.

کلمات کلیدی خود را به یاد می آورید؟

دلیل دیگر اینکه محتوا مهم هست به خاطر کلمات کلیدی است. آنها همان عبارات چند بخشی هستند که کاربر برای پیدا کردن وب سایت شما در گوگل تایپ می کند آنها قلب و روح seo هستند موتور های جستجو برای درک سایت شما و مطابقت آن با کاربران مربوطه به دنبال این عبارات میگردند.

اما ممکن است شنیده باشید که این ایده خوبی نیست که کلمات زیادی را در یک صفحه بگنجانید – این درست است ! اینجاست که بهینه سازی محتوا برای سئو مهم تر می شود و هنوز دلیل دیگری وجود دارد که چرا محتوای زیاد برای سئو عالی هست : چون هر چه محتوای بیشتری داشته باشید ، بیشتر میتوانید کلمات کلیدی خود را به طور طبیعی استفاده کنید و به گوگل کمک میکنید که متوجه شود سایت شما درباره چه موضوعی هست.

اهمیت محتوای تازه

با داشتن محتوا فراوانی مهم است اما به روز بودن محتوا هم مهم است . موتورهای جستجو به دنبال وب سایت هایی هستند که به طور مرتب به روز می شوند . آنها فرض میکنند این سایت ها به احتمال زیاد اطلاعات مفیدی برای بازدید کنندگان دارند .

ایندکس بیشتر

یک پاداش افزوده شده از محتوای جدید این است که هر چه محتوای خود را به روز کنید ، گوگل فرکانس های بیشتری برای اسکن و ایندکس سایت شما ارسال میکند. 

دنبال کنندگان خود را مطلع نگه دارید

مطالب تازه برای خوانندگان و طرفداران شما خوب است . این روند را ادامه دهید تا مشتریان شما سایتتان را به عنوان محلی که مطالب تازه منتشر میشود شناسایی کنند و همچنین میتوانید از محتوای خود برای اطلاع مشتریان از آخرین اخبار مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید.

چگونه اغلب نیاز به ایجاد محتوای تازه دارید ؟

هیچ پاسخی برای این سوال وجود ندارد و تا حد زیادی بین کسب و کارها متفاوت هست. اگر شما در کسب و کاری هستید که کلمات رقابتی در آن وجود دارد طبعا سخت تر هست برای کسب رتبه در صدر نتایج برای این نوع از بازار ، شما به مقدار زیادی از مطالب به روز رسانی شده روزانه احتیاج دارید تا یک بازیگر اصلی باشید. با این حال رسیدن به اولین صفحه دشوار خواهد بود . حالا اگر شما در کسب و کاری هستید که رقابت خیلی کمی وجود دارد یک پست در هر ماه هم شاید برای شما کافی باشد! 

هدف برای محتوای خود داشته باشید

یک قاعده خوب این است که تا جایی که ممکن است محتوای بیشتری ایجاد کنید بدون فدا کردن کیفیت . اما باید اهدافی هم داشته باشید از تولید محتوای خود و کیفیت محتوا را فدای تولید زیاد محتوا نکنید.

 

کمیت ، اما کیفیت چه می شود؟ 

ما درباره اهمیت کمیت زیاد صحبت کردیم اما چند کلمه دربارهکیفیت محتوا صحبت کنیم . محتوای شما باید به افزایش شهرت شما کمک کند . مقالاتی که مینویسید و عکس هایی که پست می کنید باید شما و کسب و کار شما را به عنوان حرفه ای و آگه به نمایش بگذارد. با اشتباهات تایپی ، این پیغام را به خوانندگان ارسال می کنید که شما نا مرتب هستید و به جزئیات توجه نمی کنید اگر محتوا به این صورت باشد خوانندگان کم تری به سایت شما بر میگردند.

با تولید محتوا میتوانید بک لینک های طبیعی بگیرید

اگر به طور مرتب مطالب با کیفیت درباره حوزه کاری تان یا کسب و کارهای مربوط به آن منتشر کنید شما به عنوان یک فرمانده در صنعت کاری تان شناخته می شوید و دیگران ممکن است لینک بدهند به محتوای شما در وب سایت خودشان .

ایده ها برای تولید محتوای تازه

در حال حاضر شما احتمالا به اندازه کافی متقاعد شده اید که باید زمانی را صرف ایجاد کیفیت عالی ، محتوای تازه برای وب سایت خود کنید . اما ممکن است تعجب کنید که چطور این کار را انجام دهید . نترسید! در اینجا ایده هایی برای رسیدن به خلاقیت در تولید محتوا آورده شده است.

یک وبلاگ بسازید

همین قدر کافی است که بگوییم بلاگ ها یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محتوای عالی و کمک به سئو هستند.

پر رنگ کردن محصولات جدید ، ویژگی ها و یا فروش

یک صفحه به سایت خود اضافه کنید که ویژگی های جدید و یا فروش فصلی را برجسته میکند . سپس دقت کنید آن را به طور منظم به روز نگه دارید.

اضافه کردن یک صفحه اخبار یا رویدادها

هر هفته یا هر ماه آن را با آخرین اطلاعات درباره کسب و کار خود به روز کنید.

اشتراک گذاری داستان ها

مردم داستان ها را دوست دارند . یک صفحه از سایت خود را برای نمایش پروفایل های مشتری ، داستان های موفقیت یا پشت صحنه از محل کارتان به نمایش بگذارید.

سوالات متداول

صفحه سوالات متداول بهترین مکان برای ارائه اطلاعاتی هست که به دنبال آن هستند. سعی کنید هر چند وقت یکبار پرسش های جدید به این صفحه اضافه کنید.

ایجاد یک صفحه راهنما

به عنوان یک جایگزین برای صفحه سوالات متداول میوانید استفاده کنید. از آن برای ارائه مشاوره در مورد نحوه استفاده از محصولات و یا خدمات خود استفاده کنید.

صفحه نظرات مشتریان

لازم نیست به مردم بگویید که کسب و کار شما چقدر عالی هست اگر مشتریان شما این کار را برای شما انجام دهند بسیار متقاعد کننده است !

صفحات شبکه های اجتماعی

علاوه بر داشتن محتوای جدید در سایت خود ، مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

توجه به گرایش ها و رویدادهای فعلی

چه شما صاحب یک کسب و کار مهم باشید و چه کسب کار کم اهمیت تر ،میخواهید در بالای حوزه کاری خود باشید . چک کنید که چه چیزی در صنعت شما در حال حاضر بیشتر به آن گرایش دارند و سپس از آن به عنوان انگیزه برای پست های بعدی استفاده کنید.

نتیجه گیری

استفاده از مطالب عالی به عنوان راهی برای رتبه بندی ، زمان و شکیبایی را به همراه خواهد داشت. یک برنامه محتوایی ایجاد کنید ، هرگز از کیفیت شانه خالی نکنید ! مطالبی بنیسید که کاربران واقعا به آن نیاز دارند. اگر کاربران مطالب شما را دوست داشته باشند در طول زمان موتورهای جستجو هم نیز به شما اهمیت بیشتری خواهند داد.