انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: سه عادتی که اعتماد به نفس شما را خدشه دار می کند !!!
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
به نظر شما اعتماد به نفس چیه؟

قانون جذب چه ارتباطی با اعتماد به نفس داره؟

 

اکثر مردم فکر می کنن که اعتماد به نفس یعنی اطمینان داشتن به توانایی  خود در  انجام دادن کارها .اگه نگرش شما از اعتماد به نفس، این باشه  پس شما زمانی که کاری رو انجام میدید  نسبت به خودتون احساس خوبی دارید و زمانی که کاری انجام نمیدید، احساس بدی دارید و با قانون جذب هم احساس بدتری رو جذب می کنید. یعنی اگر شما فروشنده خوبی هستید، فقط زمانی که محصولتون رو می فروشید احساس خوبی دارید و زمانی که نمی فروشید احساس بدی دارید.پس در واقع احساس خوب شما در زمان محدودی ، وجود داره و همیشگی نیست. این در واقع اعتماد به نفس نیست، اعتماد به نفس زمانی وجود داره که همیشگی باشه چه زمانی که کار می کنید و چه زمانی که کار نمی کنید و تنها هستید.

[عکس: etemad.jpg] 


اگر اعتماد به نفس به دلیل به دست آوردن پول یا چیز خاصی می بود پس باید آن پول یا چیز خاص، احساس اعتماد دائمی و پایداری  رو در شما بوجود می آورد ولی اعتماد به نفس چیزی فراتر از این چیزهاست.

 

اعتماد به نفس واقعی، هیچ ربطی به رویدادهای زندگی شما  یا به خاطر چیزهایی که انجام می دهید نداره بلکه یک حس درونی هست نسبت به توانایی شما که شما رو قادر می سازه   تا تصمیمی که گرفتید رو انجام بدید.
 

در اینجا سه عامل رو که موجب تضعیف  اراده شما میشه و در نتیجه اعتماد به نفس شما رو پایین میاره نام می برم:

 

1 -  زمانی که دست از تلاش برای  رسیدن به آرزویی بردارید ، زمانی هست که اعتماد به نفس شما ضعیف شده و در اینجاست که به خودتون اطمینان و اعتماد ندارید.

 

زمانی که شما به خودتون میگید که : "  فکر نمی کنم از پس اون کار بربیام "  در واقع دارید به خودتون میگید که: "  برای رسیدن به اهدافم به خودم اعتماد ندارم."  اعتماد داشتن به خود یعنی: "  به خودم اطمینان دارم و با وجود موارد نگران کننده ، تسلیم نمیشم تا به خواسته ام برسم."

مثلا  " مردی که با فروش مرغهای سوخاری اش میلیاردر شد "  ، وقتی این مطلب را راجع به او می خونید   فکر می کنید که او چه شانسی داشت  !! او دقیقا در زمان درست و مکان درست قرار داشت !! ولی آنچیزی که راجع به او تا به حال نشنیده اید اینه که او اشتباهات زیادی مرتکب شد – بارها مجبور شد تا از نو شروع کند – بارها در سرمایه گذاری اشتباه کرد و بارها فکر کرد که هیچوقت مشکلاتش را پشت سر نمی گذارد ، ولی به خود اطمینان داشت ، او مطمئن بود که دست از تلاش نمی کشد !!!

 

2 – آیا خودت رو به صورت مشروط دوست داری؟

آیا فقط در زمانهای خاصی در مورد خودت احساس خوبی داری؟

 

کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند  فقط در مواقعی که موفق می شوند احساس خوبی درمورد خودشان دارند  به عبارت دیگر نسبت به خودشان احساس خوبی دارند اگر شرایط دلخواه خود را ایجاد کنند  ، وباز  به این نتیجه می رسند که حتی بعد از بوجود آوردن شرایط دلخواه، باز هم احساس بدی را تجربه می کنند   زیرا اعتماد به نفس کمی دارند.  با این کار ، شما دوست داشته شدن خودتان را مشروط به عبور از موانع متعدد می کنید .مثل این است که کسی به شما بگوید: " اگر وزنت را کم کنی با تو ازدواج می کنم !!"  اگر کسی با شما اینطور رفتار می کرد عصبانی میشدید درست نیست؟؟ در حالی که عده ای از مردم بارها و بارها با خودشان این کار را انجام می دهند و قانون جذب هم همونها رو میده.

 

3 – عمدا اعتماد به نفس خودت رو تخریب می کنی !!

 

اگر شما داشتن احساس خوب در مورد خودتون رو به تعویق می اندازید یعنی خودتون رو عمدا تخریب می کنید.

تمرینی که در اینجا ارائه میشه به شما کمک می کنه تا به تمام روشهایی که  انجام میدید تا احساس بی ارزشی کنید، پی ببرید :

ادامه این جملات رو کامل کنید:

من راجع به خودم احساس خوبی دارم اگر ......

من واقعا راجع به خودم احساس خوبی دارم اگر ......

من هنگامی نسبت به خودم احساس خوبی دارم که ......  رو انجام بدم.

 

این فکر رو :  "  وقتی واقعا احساس خوبی به خودم دارم اگر .... " رو با این جمله : " همین حالا نسبت به خودم احساس خوبی دارم چون ...... "  عوض کنید.

 زمانی اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کنه که احساس بهتری نسبت به خودت داشته باشی و زمانی احساس بهتری داری که خودت رو ارزشمند بدونی و دوست داشتن خودت رو مشروط نکنی !!!

تو استحقاق بهترینها رو داری و لیاقت اون رو داری که همین الان احساس خوبی نسبت به خودت داشته باشی  و هر لحظه  که به خاطر موقعیت کنونی خودت ، به خودت می بالی ، به خودت قدرت میدی تا قدم بعدی رو به سمت موفقیت برداری.
قانون جذب