انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: تور ترکیه بهترین انتخاب برای نوروز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تورهای ترکیه همیشه در صدر لیست تورهای مورد علاقه ی ایرانیان بوده است. در تمامی فصول چه سرد و چه گرم تورهای شهر خای مختلف ترکیه مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار میگیرد. ما در ایام عید و بهار این علاقه چند برابر میشود.

نوروز نزدیک است و ترکیه، آنتالیا و استانبول در صدر محبوبترین مقاصد توریستی خارجی برای ایرانیان قرار دارد. اما چرا چنین است؟ چرا دبی، مالزی، سنگاپور، بالی، تایلند و… اول نیست و رتبه اول را کسب نکرده است! در مقاله امروز می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که تورهای ترکیه، آنتالیا و استانبول چرا محبوبند؟

[عکس: turkey-istanbul-2.jpg]


ارزان و به صرفه بودن ترکیه

دلیل اصلی این که تورهای ترکیه را در نزد ایرانیان محبوب است این موضوع می باشد که تور ترکیه به طور کلی برای یک مسافر، ارزان تر از تورهای دبی، تایلند، مالزی و… تمام می شود. شاید حتی بتوان جمعا با ۱ تا ۱ و نیم میلیون تومان یک سفر به ترکیه داشته باشیم که تعطیلات خاطره‌انگیزی را برای ما رقم بزند. برای مثال:

ترکیه به ایران نزدیک است و هزینه بلیط هواپیما (یا اتوبوس) بسیار پایین تر است.
از آن جایی که خطوط تهران-ترکیه همواره شلوغ است، در بیشتر اوقات می توانید پروازهای چارتری و ارزان به مقصد این کشور پیدا کنید.
هتل های این کشور قیمت مناسبی دارند. درست است که هتل های لوکس و گران قیمتی هم دارد، اما با کمی جست و جو می تواند در هر شهری از ترکیه برای خودتان یک اقامتگاه جمع و جور، تمیز و ارزان پیدا کنید.
هزینه مناسب تفریحات، خوراکی ها و… در این شهر (البته به جز کرایه های تاکسی آن!) نیز از دیگر دلایل ارزان بودن تورهای ترکیه است.

[عکس: turkey-shopping-centers-2.jpg]
نزدیک بودن فرهنگ ایران و ترکیه

هم ترکیه و هم ایران کشورهایی مسلمان هستند. دست کم به حجاب، نماز، روزه، اذان، قرآن و… اعتقاد دارند و کمی هم به سر و رویشان، غذاهایشان، یا فرهنگ های مختلفشان (مثل تعارف کردن!) نگاهی بیندازید متوجه این موضوع می شوید.

[عکس: turkey-culture.jpg]

معمولا به دلایل مختلف خانواده ها اگر بخواهند به سفر خارجی بروند ترکیه را به تایلند و بالی ترجیح می دهند!
دیدنی های استانبول

جاهای دیدنی استانبول به قدری زیاد است که شاید اگر ۴-۵ روز کامل را هم برای دیدن آن ها وقت بگذارید تمام نشوند! این شهر پر است از جاذبه های توریستی که همواره میلیون ها انسان را از سراسر دنیا به انتخاب تور استانبول می کشاند. برخی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول شامل موارد زیر است:

مسجد آبی استانبول
بازار بزرگ در استانبول
اسب نژاد تراوا در شهر تراوای استانبول
گالیپولی در استانبول
پاموکاله در استانبول
روستاهای تروگلودیت در کاپادوکیای استانبول
بالن ها در کاپادوکیای استانبول
سماع عاشقانه دراویش در کنیای استانبول
سفر دریایی و گشت و گذار در فتحیه استانبول
رگبار شهاب سنگ ها در دراکونید استانبول
و…

[عکس: turkey-istanbul.jpg]
تفریحات آنتالیا

اصلی ترین دلیل برای انتخاب تور آنتالیا نوروز تفریحات بی نظیری‌ست که هر فرد می تواند در سفر به این شهر داشته باشد. از انواع تفریحات آبی بگیرید تا در دست داشتن انواع جاذبه های توریستی و فوق العاده که فقط می توانید در همین شهر ببینید. زیبایی‌های آنتالیا به قدری زیاد است که اگر یک هفته هم بخواهید جاهای دیدنی آنتالیا را ببینید کم است.

[عکس: antalya-boat-trips.jpg]
مراکز خرید ترکیه

از دیگر دلایل انتخاب تورهای ترکیه رفتن به مراکز خرید این کشور (که بیشتر در استانبول معروف است) می باشد. اجناس اصل ترک و اروپایی از برندهای گوناگون و با کیفیت ها و قیمت های مختلف در ۱۰۰ها مرکز خرید ترکیه قابل خرید می باشند.

[عکس: turkey-shopping-centers-1.jpg]

منبع: http://www.antalya-tour.ir