انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: نکاتی درباره جریمه دیرکرد رهن و اجاره خانه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
املاک تهران :یکی گزینه های تنظیم قرارداد رهن و اجاره آپارتمان و خانه ، تعیین جریمه دیرکرد است . اگر به هر دلیلی مستاجر نتواند خانه را تخلیه کند ، باید جریمه دیرکرد پرداخت کند . این جریمه برای هر روز دیرکرد محاسبه می شود . در ادامه نکاتی درباره جریمه دیرکرد رهن و اجاره خانه ذکر شده است .
  1. به دلیل داشتن یکسری تقص و کاستی قراردادهای قدیمی اختلافاتی بین موجر و مستاجر بوجود می آمد . قراردادهای قدیمی که در اختیار مشاوران املاک بود بنام سربرگ بودند. اما در قراردادهای جدید آن نواقص از بین رفته است که این معامله را برای طرفین قرارداد راحت کرده است . جای خالی به نام اجرت المثل ایام تصرف یا جریمه دیر کرد در متن قرارداد وجود دارد که می توان با یک فرمول ساده آن را محاسبه کرد و در قرارداد نوشته می شود .
  2. اجرت المثل ایام تصرف  هر دو طرف قرارداد را شامل می شود که بیان کننده  میزان جریمه دیرکرد در تخلیه و یا عدم پس دادن ودیعه است. هنگامی که مت قرارداد به پایان رسیده و مستاجر خانه را تخلیه نکرد براساس این بند از قرارداد موظف است به ازای هر روز دیرکرد جریمه تعیین شده را پرداخت کند . وقتی که مستاجر خانه را تخلیه کرده باشد و مهلتی را که به موجر برای پس گرفتن ودیعه داده تمام شده باشد و موجر پول او را پس ندهد او هم موظف است به ازای هر روز دیرکرد جریمه تعیین شده را به مستاجر پرداخت کند .
  3. توافق در این قراردادها بر هر چیزی ارجحیت دارد . معمولا موجر و مستاجر  ترجیح می دهند راجع به تخلیه و زمان آن به توافق برسند . و در صورتی که طرفین توانایی تخلیه و یا باز پس دادن ودیعه را نداشته باشند عرف می گوید که مهلت معقولی را به یکدیگر بدهند .
  4. هنگامی که موضوع با دعوا حل نشود اجرت المثل ایام تصرف چگونه محاسبه می شود؟ مبلغ اجاره ماهیانه را بر تعداد ماهها تقسیم میشود و به اضافه 20 درصد می شود . مبلغ بدست آمده ، میزان جریمه روزانه است که هر کداو از طرفین در صورت رعایت نکردن قرارداد باید پرداخت کند .
منبع : املاک زعفرانیه
‌‌‌‌تورمشهد - تور تایلند - تور مشهد