انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: نکاتی موثر در فروش بیشتر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چرا باید در سیستم سازی کسب و کار ساخت زنجیره محصولات آموزشی را در برنامه داشته باشیم. هدف از سیستم سازی کسب و کار طراحی ساختاری ساده برای کار کمتر و درآمد بیشتر است. از یک طرف تمام ثروتمندان با فروش ثروتمند شده اند! تعداد زیادی از افراد با تجربه و تحصیل کرده اطلاعات و تجربیات ارزشمندی دارند، ولی محصول یا زنجیره ای از محصولات مختلف برای فروختن ندارند. یعنی نمی توانند اطلاعات و تجربیات خود را به محصولی قابل فروش تبدیل کنند.

از طرف دیگر تعداد زیادی از مدیران و صاحبان کسب و کار اطلاعات و تجربیات گران بهایی را با خود جابجا می کنند، ولی هیچوقت آنها را به محصولی جهت انتقال به نسل های بعدی تبدیل نکرده اند. شما خواننده عزیز تا به حال کدامیک از محصولات آموزشی را تولید کرده اید؟

ساخت زنجیره محصولات آموزشی یعنی:
تولید مقاله، کتاب کاغذی، کتاب الکترونیکی، سی دی صوتی، دی وی دی فیلم، جزوه آموزشی، بسته های آموزشی، کارگاه آموزشی، همایش و سمینار، مشاوره ، کارت های آموزشی

چگونه با ساختن زنجیره محصولات آموزشی، فروش را افزایش دهیم؟ زنجیره محصولات شامل چهار گروه محصول می باشند.

محصولات رایگان
محصولات ارزان
محصولات گران
محصول یا خدمات اختصاصی

در این زنجیره هر محصول ابزار تبلیغات محصول دیگر است.که نمونه آن را میتوان در سایت تخفیف مشاهده نمود .

ساخت زنجیره محصولات آموزشی شامل :

محصولات رایگان:
اگر مشتریان شما را نشناسند، به شما اعتماد نخواهند کرد. شما حتی با هزینه های سنگین تبلیغاتی فروش خوبی نخواهید داشت. راه حل چیست؟ در ابتدا محصول رایگان با تخفیف ارائه می دهید تا خودتان را به مشتریان معرفی نمایید. برای نمونه مقاله و کتاب الکترونیکی که در آنها با بیان بخشی از محتویات و چاپ عکس جلد، کتاب خودتان را به عنوان یک محصول ارزان قیمت معرفی کرده اید.

محصولات ارزان قیمت:
فروش محصول ارزان قیمت ابزار بازاریابی برای محصولات گران می باشد. برای نمونه برای من و شما به عنوان افراد معمولی و ناشناخته، چاپ کتاب با توجه به سرمایه و زمانی که به تهیه و چاپ و توزیع و فروش آن اختصاص می دهیم، به صرفه نیست. دوره زمانی بازگشت سرمایه گذاری در بازار کتاب حداقل دو ساله است. کتاب جایگاهی برای معرفی، کسب اعتبار و بازاریابی محصولات گران قیمت ما می باشد. در داخل کتاب به سی دی فایل های صوتی و فیلم های آموزشی به عنوان محصولات گران قیمت تهیه شده بر اساس محتویات کتاب اشاره می کنیم.

محصولات گران قیمت:
در این گروه محصولات، محصول یا خدمات اختصاصی خود را معرفی کرده ایم. در فایل های صوتی و تصویری به وجود کارگاه های تخصصی، دوره های دراز مدت و نحوه ثبت نام، هماهنگی و رزرو جهت شرکت در دوره و یا نحوه ارائه خدمات مشاوره یا سخنرانی اشاره کرده ایم.

به این ترتیب با ساختن زنجیره محصول و خرید گروهی ، علاوه بر داشتن بازاریابی موثر تر در هزینه های تبلیغات صرفه جویی قابل توجهی داشته ایم. مشتری با استفاده از یکی از محصولات رایگان شما (مقاله یا کتاب الکترونیکی، نوشته های رایگان سایت لوازم آشپزخانه شما، …) به داخل مسیر استفاده از یک زنجیره محصول هدایت شده است.