انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: قوانین جدید اجاره دادن خانه به مجردها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
املاک تهران : یکی از دغدغه هایی که ذهن قشر مجرد که شامل دانشجوهای عزیز نیز میشود را به خود معطوف نموده است ، بحث اجاره دادن خانه به این قشر یعنی مجردها میباشد . که شامل یک سری قوانین و بعضا محدودیت ها نسبت به این افراد از طرف صاحبان و مشاورین املاک ، میباشد . بدین منظور در این متن قصد داریم به موضوع قوانین جدید اجاره دادن خانه به مجردها اشاره نماییم
بر طبق اساس نامه جدید اتحادیه محترم مشاورین املاك ، اجاره خانه به افراد مجرد به توسط مشاورین املاک بررسی میشود . پس آژانس های مشاورین املاک وظیفه دارند قبل از تنظیم قرارداد اجاره نامه برای مجردین ، دلیل اجاره‌ نشینی این عزیزان را رویت نماید . مدارکی همچون مستندات مبنی بر مشغولیت تحصیلی در دانشگاه و یا کارت مشغولیت به کار یا داشتن جواز کسب ، را بررسی نمایند و اگر مورد تایید بود ، برای این دسته از فرم اجاره نامه را ارائه دهند .
قوانین جدید اجاره دادن خانه به مجردها :

حتما گواهی دانشجویی یا اشتغال به كار باید وجود داشته باشد چون جزو قوانین جدید اجاره دادن خانه به مجردها میباشد . اجاره دادن خانه یا آپارتمان به اشخاص مجرد از این پس بر طبق ضوابط جدید انجام میپذیرد که با ارائه مدارک شناسایی من جمله کارت ملی و مدارک احراز هویت انجام میپذیرد .
فرم اجاره نامه برای شخص مجرد :

در فرمی که توسط بنگاه املاک ارائه میشود باید محل قبلی سكونت شخص مجرد ، سابقه های شغلی ، مشخصات خانه پدر فرد مجرد و مشخصات افراد همراه شخص مستاجر حتما قید میشود ، در ضمن مشاور محترم املاك وظیفه دارد پس از تنظیم نمودن فرم مستاجر مجرد ، اصل مدارك شخص مجرد را بررسی نماید . بر طبق موضوع مصوب در اتحادیه كشوری مشاورین املاك برای آژانس های املاک تعیین نموده ، عواقب حقیقی نبودن مدارك افراد مجرد به عهده مسئول بنگاه مسکن میباشد . بر این اساس فرد مجرد ، باید اصل مدارک مستاجر مجرد را از آن فرد اخذ نماید و به رویت و بررسی برساند .
وظیفه فرد مجرد در اجاره خانه :

شخص مجرد وظیفه دارد سابقه های شغل قبلی خود را با آدرس و مشخصات لوکیشن قبلی كه در آن مستاجر بوده است را هم در فرمی که به او داده میشود قید نماید . نام موجران ، مالكان ،
‌‌ منبع : املاک زعفرانیه