انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: بحران خانه های خالی مسکن مهر در کشور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
املاک ونک : یکی از معضلاتی که بازار مسکن دارد ، بحران خانه های خالی است . این بحران باعث انباشته شدن سرمایه در این بخش از اقتصاد می شود و ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور می زند . از خانه های خالی که سهم زیادی را به خود اختصاص داده اند ، مربوط به مسکن های مهر است که به دلایل مختلف خالی مانده اند.
یکی دیگر از عواملی افزایش خانه های خالی پروژه مسکن مهر کشور می باشد . پروژه مسکن مهر می توانست یکی از بهترین پروژهای عمرانی ملی ایران باشد ولی چون دولتمردان بدون کارشناسی صحیح و بدون تامل شروع به ساخت این واحدها کردند با مشکلات زیادی مواجه شدند .
از مهمترین مشکلات مسکن مهر را می توان اینگونه بیان کرد که در ساخت پروژه مسکن به میزان عرضه وتقاضا توجهی نشده است . مسکن مهر برای افرادی که خانه نداشتن شروع شده که آنها را خانه دار کنند ولی براساس نیاز بازار هر شهر شروع نشد . با اینکه هم اکنون تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر تمام شده است . اما متقاضیان زیادی برای واحدهای مسکن مهر وجود دارد که نتوانستند ثبت نام کنند . و در مقابل شهرهای دیگری که خانه های خالی زیادی وجود دارد .
در شهرها خانه های خالی انباشته شده طوری می باشد که اپارتمانهای 4 و 5 طبقه بدون متقاصی همانطور خالی از سکنه می باشند . و اگر در این مورد کارشناسی درستی بود ما شاهد خانه های خالی نبودیم . یکی دیگر از عوامل خالی بودن مسکن مهر نبود امکانات رفاهی و تفریحی ، درمانی و در حاشیه شهر بودن مسکن مهر می باشد . دور از دسترس بودن مسکن مهر باعث شده است که متقاضیان شور و اشتیاقی برای رفتن به آن واحدهای ساختمانی نداشته باشند .
خانه های خالی در کشور مخصوصا با تعداد زیاد برای کشور مشکلات اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی برای این مرز و بوم ایجاد میک ند .مسئولین دولتی تلاش کنند اگر قانون ایجاد مالیاتی وضع کنند مالکین مجبور به فروش و یا اجاره دادن خانه های خالی خود می شوند دیگر شاهد وجود خانه های خالی نمی باشیم
منبع: املاک تهران