انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: طرز تهیه شیر نارگیل
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
نارگيل تازه 2 عدد
آب يك ليتر و 250 ميلي‌ليتر (5 پيمانه) كه تازه از روي حرارت برداشته‌ايد.
براي شكستن نارگيل تنها لازم است با پشت تيغه ساطور ضربه‌اي آهسته به خط مياني آن بزنيد. پس از اينكه چند ضربه آهسته بر روي نارگيل بزنيد سطح آن ترك مي‌خورد در همين وضعيت نارگيل را روي ظرفي نگه داريد و آب داخل آنرا بگيريد. اين عمل بر روي تمامي نارگيل‌ها انجام دهيد، در آخر هر نارگيل به دو قسمت تقسيم مي‌شود.
براي جدا كردن مغز سفيد رنگ ميوه از پوست و فضاي خارجي آن مي‌توانيد از يك كارد استفاده كنيد. روش ديگر اين است كه به كمك يك چكش چند ضربه آهسته به پوست نارگيل بزنيد تا مغز به سادگي از پوست خارجي آن جدا شود.
پس از اينكه پوست سخت و خارجي نارگيل جدا شد با يك پوست‌كن سبزيجات لايه يا پوست قهوه‌اي چسبيده به مغز سفيد رنگ نارگيل را جدا كنيد بعد از اينكه لايه قهوه‌اي را جدا كرديد مغز سفيد رنگ را به قطعات كوچكتر تقسيم كنيد و در مخلوط كن قرار دهيد و با سرعت بالا شروع به آسياب كردن آنها كنيد. سپس آب داغ را به آن اضافه كنيد و مجددا موارد را مخلوط كنيد. اجازه دهيد مخلوط در ظرفي ديگر براي 30 دقيقه استراحت كند. در آخر به كمك يك صافي دانه ريز با تنظيف كاملا ريز شروع به جدا كردن شير از خمير نارگيل كنيد. مي‌توانيد اين عمل را دوبار انجام دهيد ولي شير نارگيل اول غليظ و شيرنارگيل دوم رقيق مي‌باشد كه معمولا شير نارگيل دوم فقط براي مزه‌دار كردن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
براي اينكه از خمير با تفاله باقيمانده نيز نهايت استفاده را ببريد آنرا روي سيني فر پخش كنيد و در فر با 115 درجه سانتيگراد قرار دهيد تا خشك شود. پس از اينكه به اندازه كافي خشك شد پودر را در مخلوط كن بگذاريد و اندكي مخلوط كنيدتا در نهايت پودر نارگيل تازه و معطري به دست بيايد. شیر نارگیل مورد نظر اماده می باشد.
.شیر نارگیل