انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: چگالی کلمات کلیدی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چگالی کلمات کلیدی
چگالی کلمات کلیدی عبارت است از درصد استفاده  از کلمه کلیدی تقسیم بر کل کلمات موجود در محتوای یک صفحه .
در زمینه سئو میتوانیم با محاسبه چگالی کلمات کلیدی متوجه شویم که یک محتوا با کلمه کلیدی اصلی مرتبط است یا خیر.
درج آگهی صنعتی رایگان   درج آگهی رایگان  خدمات مشاوره ای 
تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو سایت
حدوداٌ دو دهه قبل چگالی کلمات کلیدی از جمله معیارهای مهمی در رتبه بندی سایت بود. هنگامی که وبمسترها از این موضوع آگاه شدند با افزودن کلمه کلیدی فراوان خوانایی محتوا را بسیار کاهش دادند تا حدی که خواندن محتوا بسیار دشوار میشد.
به همین علت گوگل تصمیم گرفت تاثیرگذاری آن را در سئو کاهش دهد. به گونه ای که امروزه اگر چگالی کلمات کلیدیتان بالا باشد ، گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد.پشتیبانی سایت   طراحی سایت وردپرس سئو سایت
البته جمله بالا به این معنا نیست که اصلا از کلمه کلیدی استفاده نکنید بلکه  به این معناست که از کلمات کلیدی به اندازه ی کافی استفاده کنید و محتوا معقول و مناسب و قابل فهم باشد.
بسیاری از صاحب نظران در زمینه سئو بر این باورند که چگالی باید بین ۱ تا ۳ درصد باشد. اگر تعداد کلمات کلیدی بیش از این مقدار باشد ،گوگل آن را اسپم میکند.تعمیر تلویزیون   تعمیر ماشین لباسشویی   آتلیه عروس     مشاور حقوقی   

بررسی چگالی کلمات کلیدی
برای محاسبه میزان چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی تکرار شده است را به تعداد کل کلماتی که در محتوا موجود است تقسیم میکنیم و در نهایت آن را ضربدر صد میکنیم ، حاصل آن چگالی کلمه کلیدی است.
چگالی کلمات کلیدی یک عامل تاثیرگذار در سئو است. شما با استفاده از این فرمول میتوانید وبسایت خود را بهینه سازی کنید.
به نظر شما اگر استفاده از فرمول بالا سخت است، اگر سایت شما وردپرس باشد میتوانید از افزونه yoast seo استفاده کنید و در چگالی کلمات کلیدی از آن استفاده کنید.
نمایندگی تعمیرات جنرال الکتریک  خدمات جنرال الکتریک  تعمیرگاه مجاز جنرال الکتریک   نمایندگی مجاز جنرال الکتریک
حال این سوال مطرح است که روش توزیع کلمات کلیدی به چه صورت است؟
برای پاسخ دادن به این سوال فقط باید به یک نکته توجه کنید و آن این است که کلمات کلیدی را باید به گونه ای در محتوا قرار دهید که متن خوانا باشد( فهم آن برای مخاطب آسان باشد) و همچنین موتور جست وجو توانایی تشخیص موضوع محتوا را داشته باشد.