انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: هزینه ارتودنسی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
عوامل مختلفی بر روی هزینه ارتودنسی دندان تأثیر می*گذارند و اگر شما به دنبال انجام درمان ارتودنسی دندان هستید می*بایست از هزینه ارتودنسی آگاه باشید. بهترین روش برای تخمین [font]هزینه ارتودنسی[/font] برگزاری یک جلسه ویزیت و معاینه بالینی با متخصص ارتودنسی می*باشد. حق ویزیت به عنوان بخشی از هزینه ارتودنسی نیز می*بایست در نظر گرفته شود زیرا برخی از پزشکان و مراکز دندان پزشکی، برای مشاوره و بررسی مشکلات دندان و معرفی نوع مناسب ارتودنسی دندان، هزینه می*گیرند و برخی دیگر این کار را رایگان تقبل می*کنند.

عوامل تاثیر گذار بر روی هزینه ارتودنسی
شما در جلسه ویزیت اول، می*توانید در مورد گزینه*های پرداخت، بیمه*های تحت پوشش درمانی، طرح اقساطی و سایر موارد مرتبط با [font]ارتودنسی دندان[/font] سؤال خود را بپرسید. در برخی از مراکز دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی هزینه ارتودنسی را به سه بخش تقسیم می*کند. یک قسمت را پیش از درمان ارتودنسی دندان دریافت می*کند و دو بخش باقی مانده را در دو قسط از بیمار می*گیرد تا بیمار با خیال آسوده و بدون دغدغه در مورد هزینه ارتودنسی به درمان ارتودنسی دندان خود بپردازد.

بسیاری از پزشکان سعی دارند رویکردهای مختلف و انعطاف*پذیری را برای پرداخت هزینه ارتودنسی در مقابل بیمار قرار دهند. به طور مثال اگر بیمه درمانی هزینه ارتودنسی بیمار را تقبل نماید، هزینه* ارتودنسی نامرئی که با توجه به گران بودن براکت*ها، ارتودنسی پر هزینه*ای برشمرده می*شود، مشابه با هزینه ارتودنسی فلزی، تحت پوشش پرداخت توسط بیمه قرار می*گیرد و برابر با هزینه*های مقرون به صرفه ارتودنسی فلزی پرداخت خواهد شد.
تأثیر تخصص و مهارت دندانپزشک متخصص در هزینه ارتودنسی
میزان مهارت و دانش متخصص ارتودنسی نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیر دارد. به طور مثال متخصص ارتودنسی با تجربه بالاتر و دارای بورد تخصصی در این زمینه، که دوره*های مهارتی تخصصی و حرفه*ای درمان ارتودنسی درمان را گذرانیده است، خیال شما را از تضمین سلامت و نتیجه درمان ارتودنسی آسوده می*کند که البته میزان تعرفه دستمزد درمان بسته به میزان تجربه، دانش و تخصص متخصص ارتودنسی در هزینه ارتودنسی مؤثر است.

نقش ترجیح و انتظارات بیمار در هزینه ارتودنسی
هزینه ارتودنسی دندان به انتظارات و ترجیح بیمار نیز بستگی دارد. به طور مثال گاهی اوقات بیمار متقاضی مرتب*سازی دندان می*باشد اما فرد دیگری، متقاضی ارتودنسی دندان برای بهینه*سازی و تغییر فرم صورت است که در این موارد احتمال دارد که بیمار به جراحی فک و صورت نیاز داشته باشد. از اینرو هزینه ارتودنسی این دو بیمار با هم متفاوت دارد و در مورد فرد دوم بیشتر است. از اینرو در جلسه معاینات بالینی و مشاهده عکس های رادیوگرافی و با لحاظ نمودن وضعیت دندان*های فک پایین، فک بالا، اسکلت صورت، سن و جنسیت بیمار و اولویت*های بیمار (زیبایی، درمان یا هر دو) هزینه ارتودنسی را می*توان تخمین زد.

در مجموع درمان* ارتودنسی دندان برای مواردی که تنها نیاز به کاهش فواصل یا مرتب*سازی دندان*ها و اصلاح ناهنجاری*های دندانی وجود دارد، در مقایسه با شیوه*های درمانی نیازمند به تغییر موقعیت بافت استخوانی یا جراحی فک و صورت، هزینه ارتودنسی کمتری در بر می*گیرند.

تعیین دقیق هزینه ارتودنسی دندان به معاینه و ویزیت دهان و دندان توسط [font]متخصص ارتودنسی[/font] و شناسایی مشکلات بستگی دارد و شما با مراجعه به متخصص ارتودنسی معتبر و با تجربه و کارآزموده می*توانید بهترین گزینه*های درمانی ارتودنسی دندان، هزینه ارتودنسی و طول دوره درمان ارتودنسی و همچنین نوع ارتودنسی مناسب برای درمان خود را مشخص نمایید.

شما می توانید با مراجعه به خانم دکتر قدیریان متخصص ارتودنسی با تجربه، کارآزموده و شناخته شده، از مشاوره*های تخصصی و دقیق ایشان برای بررسی و تخمین هزینه ارتودنسی دندان با توجه به تمامی عوامل اثر گذار ذکر شده، مشاوره دریافت نمایید.