انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: دستگاه رول کن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
‌‌‌‌دستگاه رول کن

با پیشرفت های حاضر بسیاری از کارها به سمت ماشینی شدن رفتند تا در کارهای روزمره به ایجاد سهولت بیانجامد و سرعت انجام کار را بالا ببرد .
از جمله این دستگاه ها می توان رول کن را نام برد . دستگاه رول کن برای رول کردن خمیر به کار می رود . از جمله فرم دهنده خمیر های باگت ، نان تست و سایر خمیر ها 
در این دستگاه ها امکان تنظیم نمودن طول خمیر و قطر آن وجود داشته و  این امر موجب تنظیم دقیق می شود .
دستگاه رول کن دارای چرخ های با کیفیتی نیز هستند که موجب می شود این دستگاه به راحتی جا به جا شود . طراحی وب سایت در تبریز  استفاده از دستگاه رول کن بسیار ساده بوده و می توان بدون نیاز به کارگر ماهر رول کردن خمیر را انجام داد . توسط کنترله تعبیه شده در دستگاه می توان آن را در حالت دستی یا اتومات تنظیم نمود . همچنین قابلیت تنظیم سرعت آن نیز وجود دارد . 
همچنین دستگاه های رول کن از ابعاد جمع و جوری تشکیل شده  اند که موجب می شود جابه جا یی آنها به راحتی انجام شود . از دیگر مزایای این دستگاه عدم دخالت دست می باشد همچنین خمیر پهن شده کاملا یکنواخت می باشد .
نوع دیگری از دستگاه های رول کن برای رول کردن ورقه های نازک فلزی به کار می روند . رول کن ورقه های فلزی دارای قلطک های فلزی می باشند که ورق ها را دربین قلطک ها قرار می دهیم و سپس با چرخاندن اهرم دستگاه ، ورق مورد نظر را به کمان مورد نیازمان تبدیل می کنیم . برای استفاده از این دستگاه باید آن را به میز کار متصل نمود تا تسلطمان در هنگام کار افزایش یابد .