انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: قالب بتون
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
‌‌‌‌
‌‌قالب بتون
قالب فلزی ، قالب فلزی بتن و قالب بتن از مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت و ساز به شمار می رود . در پروژه های ساختمانی برای شکل دهی به بتن نیاز به قالب هایی است . این قالب ها موقتی بوده و برای نگهداری بتن قبل از سفت استفاده می شود . قالب فلزی بتن در انواع مختلف و اشکال مختلف بنا به نیاز مشتریان تهیه و عرضه می شود .


برای احداث و ساخت یک سازه بتن را در قالب های فلزی بتن می ریزیند . بتن قبل از سفت شدن روان است و با قرار گیری در هر قالب و گذشت مدت زمان معین به شکل
قالب فلزی بتن در می آید .
قالب بتن در جنس های مختلفی وجود دارند که قالب فلزی بتن یکی از انواع آن می باشد . قالب فلزی بتن متداول ترین نوع قالب بتن می باشد .


انواع
قالب فلزی بتن :


قالب فلزی فونداسیون
قالب فلزی دیوار
قالب فلزی تیر و دال بتنی
قالب فلزی ستون گرد و چهارگوش
و...


در احداث سازه های بتنی و استفاده از
قالب فلزی بتن توجه به نکات زیر ضروری می باشد .

- باید از حرکت قالب بتن و اجزای آن از جای خود جلوگیری کرد.
- درزهای بین تخته ها در قالب فلزی بتن باید کاملا آب بندی شوند تا بتن از درزها بیرون نریزد.
- دیواره های قالب فلزی بتن را باید به مواد آغشته کنیم که عدم چسبیدن بتن به قالب فلزی را منجر شود تا قالب برداری راحت تر انجام پذیرد . همچنین این کار باعث می شود به سطح بتن آسیبی وارد نشود .
- قطعات نیز باید کاملا محکم باشند .

شرکت های بسیاری در ایران به تولید و عرضه قالب فلزی بتن می پردازند . برای انتخاب شرکت باید مشخصات و قیمت هر یک را با هم مقایسه نمایید تا بهترین قالب را با پایداری بالا انتخاب نمایید . همچنین اگر قالب فلزی بتنی که مد نظر شماست از شکل و ساختار خاصی برخوردار است باید از تخصص شرکت مد نظر در اجرای قالب فلزی تان اطمینان حاصل کنید .