انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: قالیشویی اتوماتیک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
‌‌​قالیشویی اتوماتیک
یکی از مشاغلی که مخصوصا قبل از ایام عید مورد توجه مردم قرار می گیرد قالیشویی اتوماتیک می باشد . قالیشویی اتوماتیک با مدرنیته شدن امور بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد . در زمان های گذشته مردم خود به شستن فرش های خود اقدام می کردند و در حیاط های خود فرش های خود را می  شستند ، اما با پیشرفت ها و ماشینی شدن کارها و همچنین کمبود وقت بسیاری از افراد فرش خود را به قالیشویی اتوماتیک می سپارند . 

قالیشویی اتوماتیک
 

قالیشویی های اتوماتیک با بهره گیری از افراد متخصص در شستن انواع فرش تخصص داشته و با رعایت نکاتی مانع از آسیب رسیدن به بافت و رنگ فرش می شوند . البته بهتر است در انتخاب قالیشویی دقت نموده و قالیشویی انتخاب کنیم که با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب کمترین آسیب را به فرش وارد نماید .
 

محیط قالیشویی را می توان به دو قسمت تقسیم نمود . بخش اول شستشو و آبگیری و بخش دوم فضای خشک کن و انبار 
 

قالیشویی ها معمولا دارای سه انبار هستند . طراحی وب سایت در تبریز انباری برای نگهداری مواد شوینده ، انباری برای فرش های کثیف و انباری برای فرش های تمیز 
 

فرش ها پس از ورود به قالیشویی اتوماتیک ابتدا به انبار برده می شوند تا طبق برنامه زمانی مشخص به بخش شستشو برده شوند به همین سبب نیاز به فضایی برای نگهداری فرش های کثیف می باشد .
در مرحله شستشو باید از موادی استفاده نمود که در عین تمیز نمودن فرش کمترین آسیب را به بافت و رنگ فرش بزند .  پس از شستشو اگر قالیشویی اتوماتیک در منطقه گرمسیر باشد صرفا پهن کردن فرش ها در مقابل نور خورشید کافی می باشد اما در غیر این صورت نیاز به فضایی برای آبگیری و خشک کردن می باشد . که در این مرحله از گرمخانه و یا حرارت هیتر استفاده می شود . استفاده از آبگیر سرعت و کیفیت را بالا برده و فرش دچار زردی نخواهد بود .
منبع : طراحی سایت در تبریز