انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: فروش چمن مصنوعی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
‌‌‌‌
‌‌
چمن مصنوعی حدود 60 سال پیش وارد ایران شد در آن زمان فروش چمن مصنوعی زیاد رونق نداشت به خاطر اینکه در آن زمان چمن های ارائه شده ظاهر بدی داشتند و این زیبایی و طبیعی جلوه دادن چمن های امروزی را نداشتند در آن زمان فروش چمن مصنوعی بیشتر برای زمین های فوتبال بود.
چمن مصنوعی نیاز به آبیاری ندارد به همین دلیل فروش چمن مصنوعی رونق گرفت.
با فروش چمن طبیعی خریدار مجبور است کود و مواد شیمیایی هم بخرد اما در فروش چمن مصنوعی به چیز دیگری نیاز نیست.
چمن مصنوعی دارای زیبایی خاصی است.
کاربرد چمن مصنوعی در همه جاست و محدودیتی ندارد مثل: پشت بام، حیاط و...
فروشندگان با فروش چمن مصنوعی خدمت بزرگی به خریداران می کنند چون این چمن نه به کود نیاز دارد ، نه به آبیاری و نه مراقبت دیگری.
درست است که چمن مصنوعی نیازی به مراقبت ندارد اما باید به نکاتی توجه کرد تا عمر مفید آن بیشتر شود. فروشندگان موظفند در هنگام فروش چمن مصنوعی این نکات را به خریداران بگویند.
فروش چمن مصنوعی فوتبالی

امروزه بیشترین فروش چمن مصنوعی در زمین های فوتبالی است به دلیل اینکه بهتر از چمن های طبیعی عمل می کنند، طول عمر بالاتری نسبت به چمن های طبیعی دارند.
یکنواختی سطح زمین باعث کنترل بهتر توپ می شود و در چمن های مصنوعی با توجه به سطح یکنواخت کنترل بهتری بر روی توپ می توان داشت در حالی که در چمن طبیعی با رشد بیشتر یک طرف و کمبود رشد در یک طرف باعث منحرف شدن توپ می شود.
 
[عکس: 1-8.jpg]
در چمن مصنوعی مشکلاتی مثل سایش و باران های اسیدی و... وجود ندارد و این باعث شده عمر این چمن ها به بیش از 10 سال برسد.
در مقایسه با چمن طبیعی، چمن مصنوعی مشکلاتی مثل قابل استفاده نبودن در هنگام بارندگی یا پس از آبیاری را ندارد و قابل استفاده همیشگی می باشند که بر عکس چمن های طبیعی اند که باید بعد از هر بازی استراحت کنند و تا 18 الی 24 ساعت نباید استفاده شوند.