انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: اشتباهات بازاریابی با لینکدین
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بازاریابی با لینکدین (LinkedIn) یک شبکه اجتماعی است که از آن به پاتوق کارشناسان و مهندسین یاد می شود. این شبکه بر ارتباطات مرتبط با کسب و کار و تعاملات تجاری و تخصصی متمرکز است. به عبارت دیگر لینکدین یک شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای در همه نوع تخصص های متنوعی است که در جهان یافت می شود. با این حال برخی شاید گمان کنند لینکدین فقط برای شناسایی نیروهای زبده و استخدام آنها کاربرد دارد.
در واقع مدیرانی که استفاده درست از لینکدین را آموخته اند، می توانند سازمان خود را از مزایایی همچون تعامل بهتر با مشتری ها، فروش بیشتر و نیز مبادله بهتر اطلاعات بین کارمندان خود منتفع نمایند.  لینکدین زمانی فقط ۱۸ میلیون عضو و ۲۰۰ نفر کارمند داشت، اما اکنون تعداد کاربران آن از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته و کارکنان آن نیز به ۳۱۷۷ نفر رسیده است. 
کریستا کنفیلد (Krista Canfield) مدیر ارشد ارتباطات تجاری لینکدین در مورد ۱۰ اشتباه رایج کسب و کارها در استفاده از لینکدین و نیز نحوه مقابله با این خطاها می گوید :
  
1- شما در لینکدین رقبای خود را رصد نمی کنید
صفحات یک شرکت در لینکدین می تواند دریچه خوبی برای کسب اطلاعات درباره رقبای تجاری باشد. 
خانم کنفیلد می گوید: هنگامی که شما صفحه یک شرکت در لینکدین را دنبال می کنید، می توانید بفهمید که چه نخبگانی به شرکت پیوسته اند و یا کار در آنجا را ترک گفته اند. با این کار همچنین اطلاعات شما در مورد رقبایتان به روز می شود (هنگامی که آنها اخبار و مقالات جدید خود را به اشتراک می گذارند و یا با هواداران خود بحث و گفتگو می کنند).
همچنین شما جزو اولین کسانی هستید که می توانند پست های جدید رقبا در لینکدین را بخوانند.با استفاده از این مجموعه اطلاعات می توانید تقریباً برنامه ها و استراتژی آتی رقبا را حدس بزنید

2- کارکنان شما زمان کافی به کار در پروفایل های خود در لینکدین اختصاص نمی دهند
کارکنان شما بخشی از هویت و برند شما در لینکدین محسوب می شوند. بر این اساس شما باید مطمئن شوید که پروفایل های آنها در این شبکه اجتماعی کماً و کیفاً قابل قبول است و می تواند به خوبی معرف شرکت شما باشد. اصولاً پروفایل های کارکنان در لینکدین (که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نیز به نمایش در می آید) ممکن است اولین برخورد مشتری احتمالی یا شریک تجاری با شرکت باشد و به همین دلیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
پروفایل های مخدوش و یا ناقص در لینکدین این پیام را به بازدیدکننده می رساند که کارمندان و شرکت شما احتمالاً با مهارت های شبکه ای آنلاین چندان آشنا نیستند.
بنابراین نیروهای خود را تشویق کنید که پروفایل های شان را صد در صد کامل کنند. حتی از آنها بخواهید حتماً در پروفایل خود از عکس استفاده کنند چرا که آن دسته از پروفایل های لینکدین که حاوی تصویر هستند، هفت برابر بیشتر از پروفایل های بدون عکس، مخاطب جذب می کند.