انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: اقدامات لازم هنگام ریختن آب روی لپ تاپ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اقدامات لازم هنگام ریختن آب روی لپ تاپ
 
شاید بدترین اتفاق غیر منتظره ای که ممکن است برای وسایل الکترونیکی شما، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه ، کامپیوتر و... بیافتد، ریختن ناخواسته مایعات در هنگام استفاده از آن ها باشد. این اتفاق ممکن است به دفعات برای شما بیافتد.
اولین عکس العملی که باید در هنگام بروز این اتفاق از خود نشان دهید این است که با حفظ آرام ، تمام منبع تغذیه را قطع کنید.
آب ریختن روی لپ تاپ
اگر دستگاه شما لپ تاپ است آداپتور را خارج کنید و در صورت داشتن باتری آن را نیز از دستگاه جدا کنید. اگر آب و یا هر مایع دیگری بر روی کیبورد PC ریخته باشد ، کابل را از روی کیس خارج کنید، در غیر این صورت کابل برق را قطع کنید.
سریع باشید . در صورت نداشتن عملکرد سریع ممکن است نفوذ آب به داخل تجهیزات ، باعث ایجاد اتصالات کوتاه و تباهی قطعات الکتریکی شود. تعمیرات لپ تاپ در اکثر مواقع مایع ریخته شده روی لپ تاپ محدود به کیبورد می شود و به خود لپ تاپ نفوذ نمی کند.
ابتدا لپ تاپ را طوری قرار دهید تا مایع بیش تر پخش نشود. مثلا آن را در خلاف جهت جاذبه بگذارید. در صورتیکه کیبورد باشد ، می توانید چند ضربه آرام و اهسته به پشت کیبورد بزنید. مراقب باشید تا خود ضربه نیز موجب بروز آسیب بیشتر نشود.
خشک کردن لپ تاپ
برای خشک کردن از یک دستمال با جذب بالا و یا دستمال آغشته به الکل استفاده کنید. الکل علاوه بر تمیز کردن دارای قدرت جذب بالا می باشد و سریع خشک می شود.
اگر مطمئن هستید که که آب به داخل لپ تاپ نفوذ کرده ، دستگاه را باز کنیدو قطعات آن را خشک نمایید. درصورتیکه تخصص باز کردن لپ تاپ را ندارید، اینکار را به متخصصان بسپارید. پس از خشک کردن قطعات آن را برای حداقل یک شبانه روز باز نگه دارید. برای خشک کردن می توانید از سشوار استفاده کنید. به یاد داشته باشید تا درجه سشوار کم و یا بر روی هوای سرد باشد و از فاصله ی دور از آن استفاده کنید.
خشک کردن لپ تاپ
پس از اینکه اطمینان یافتید که دستگاه کاملا خشک شده ، دستکاه را ببندید و آن را به برق وصل و روشن کنید. ضمانت 100% وجود ندارد که دستگاه سالم باشد اما حداقل تلاش خود را کرده اید.