انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: دندانپزشکی زیبایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دندانپزشکی زیبایی در عصر نوین دارای اهمیت ویژه‌ای است. در این حالت استفاده از متدهای درست و استاندارد از مهم‌ترین موضوعات خواهد بود. امروز قصد داریم چندین متد جدید و البته استاندارد را مورد بحث قرار داده و از نتیجه خارق‌ العاده آن‌ها سخن بگوییم.
بریج محافظت کارانه در دندانپزشکی زیبایی
افراد بسیاری هستند که از دندان‌های از دست رفته خود ناراحت بوده و بعضاً سبب خجالت‌ زدگی آن‌ها می‌شود. بریج ها یک نوع روکش هستند. این روکش جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود. در این متد از دندان‌های مجاور به‌ عنوان پایه استفاده می‌شود. دقت نمایید که با از دست دادن دندان علاوه بر مشکل جویدن، احتمال وجود ناهنجاری و یا مشکلات فکی و کج شدن دندان نیز وجود دارد. در این روش با استفاده از یک پایه مقاوم و استاندارد سعی در بهبود وضعیتت دندان بیمار خواهیم داشت. بریج در دندانپزشکی زیبایی از دسته مواردی است که نیاز به تخصص ویژه‌ای دارد. این روش در مواردی کاربرد دارد که فرد تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده باشد و روشی به نسبت ارزان‌ تر از ایمپلنت می‌باشد.
روکش‌های تمام سرامیک در دندانپزشکی زیبایی
فلز استفاده شده در روکش‌ها عمر خود را کرده‌اند. استفاده از روکش‌های سرامیکی به نوبه خود می‌توانند بهترین روش درمان باشند. این روکش‌ها در بخش درونی و در واقع در داخل فریم بکار می‌روند. این مواد به سرامیک تقویت شده مشهور است. عده‌ای هستند که نسبت به فلز حساسیت داشته و دهانشان دچار آفت می‌شود. استفاده از روکش‌های تمام سرامیک راه‌حلی فوق‌العاده مناسب و قابل‌ قبول می‌باشد. توجه نمایید که این مواد خود دارای چندین درجه‌ بندی می‌باشند. ما سعی نمودیم بهترین سرامیک را از آلمان وارد نماییم و به این صورت سلامت بیمار تضمین خواهد شد.
دارا بودن طرح لبخند زیبا تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس افراد دارد. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد اولین ویژگی ظاهری، طرح لبخند افراد است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال اصلاح طرح لبخند توسط بهترین متخصص زیبایی دندان یا به عبارتی، به دنبال بهترین دندانپزشک زیبایی هستند.

روش های به کارگرفته شده در دندانپزشکی زیبایی
- شایع‌ترین روش‌های به کارگرفته شده در دندانپزشکی زیبایی،  بیلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها است.
- تغییر در شکل مینای دندان که می تواند سبب رفع پستی بلندی‌های آن شود.
- ایجاد طرح، که به آن شکل دادن دوباره دندان به واسطه تراشیدن میلیمتری می‌گویند.
- روش دیگر، فیلینگ کامپوزیت است که در آن یک ترکیب همانند مینا، روی سطح دندان گذاشته می‌شود، فرم داده می‌شود و پس از مستحکم شدن، آن را پولیش می کنند.
- ریلند بریج، دندان‌های مصنوعی هستند که با قرار گرفتن در میان دو عاج دندان، مکان دندانی که خالی است را پر می کنند. دندان مصنوعی به دو دندان کناری توسط آن دو عاج متصل نگه داشته می شود.
- لمینت، لایه‌هایی با ضخامت نازک هستند که از ترکیبات پرسلن ساخته شده‌اند و مستقیما به دندان‌ها چسبانده می‌شوند.
- یکی دیگر از روش‌های بهترین دندانپزشک زیبایی، لند کردن لثه است که با بلند کردن لثه به آن شکل می‌دهد.
- برای آن دسته از افرادی که دندان هایشان ساییده شده است که ممکن است این ساییدگی در اثر رفلاکس‌های اسیدی ایجاد شده باشد، روش  استرداد گاز گرفتن به کار گرفته می شود. به واسطه این روش می‌توانند به دندان ها حجم و بعد ببخشند.