انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: یزد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مهم ترین قلع کوهستانی در استان یزد که بر فراز صخره ای سنگی به ارتفاع یکصدمتر بنا شده قلع رفیع و با عظمت شواز است. مساحت آن پنج هزار متر است.

  باغ علی نقی خان در شهرستان تفت

.این باغ که در محل «سرآب دورقم» تفت واقع است دارای عمارتی است که دروسط باغ خودنمایی می کند و شامل اتاق های تو در تو حوض و حّمام می شود. قدمت این بنا به زمان فتحعلی شاه قاجار مربوط می شود

 
  آسیاب آبی گرمسیر در شهرستان تفت


تنها آسیاب دایر در تفت آسیاب گرمسیر است. شهرستان تفت را از لحاظ تعداد آسیاب ها می توان شهر آسیاب های آبی نامید که تعداد آنها به بیش از 18 عدد می رسد و نشان از آن دارد که تفت روزی صادرکنند آرد بوده است.

 

 

 بهاباد


بخش بهاباد در 75 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق قرار گرفته و دارای روستاهای سرسبز و ییلاقی منحصر به فرد است و زعفران آن از مرغوبیت خاصی برخوردار است. از بناهای تاریخی این بخش  می توان به حمام قلعه حمام باغستان قلع  بهاباد و برج حاجی آباد و ... اشاره کرد.

 

 

  تپه های براریگ بافق


شامل تپه های شن روان با وسعت زیاد است که از مناطق دیدنی این شهرستان است. همین  ریگ های روان امروزه تپه های دیدنی را در روستای حسن آباد جاده قطرم و دهستان مبارکه به وجود آورده است.

 

 ارگ عبدالرضاخان بافق


قلعه ای است عظیم با سه برج به ارتفاع 12 متر که از مصالح خشت و گل ساخته شده و قدمت آن به دو قرن و نیم  می رسد.



ابرکوه


شهرستان اَبَرکوه یکی از شهرستانهای استان یزد در مرکز ایران است. شهر ابرکوه مرکز این شهرستان است. ابرکوه در غرب استان یزد در ۳۰ کیلومتری مرز آن با استان فارس و شهر سورمق شهرستان آباده قرار دارد.ابرکوه در ناحیه‌ای کویری واقع شده و به دلیل شرایط بد آب و هوایی و نامناسب بودن خاک، شهرها و آبادیهای کمی اطراف آن وجود دارد. در ۲۰ کیلومتری شرق این شهرستان کویر نسبتاً وسیع ابرکوه واقع شده‌است و مرتفع‌ترین نقطه شهرستان تپه‌ای به ارتفاع ۲۳۷۸ متر است که در شمال غربی شهرستان قرار گرفته‌است.

یکی از جاذبه های مشهور در این شهرستان، سَرْو اَبَرکوه است.

این درخت یکی از پیرترین موجودات زنده دنیا است. محیط تنهٔ این درخت در روی زمین یازده و نیم متر است و بلندای آن بین ۲۵ تا ۲۸ متر برآورد شده‌است.

چاینا دیلی در گزارشی ویژه معرفی ده درخت از باستانی‌ترین درختان جهان اعلام کرد که سرو ابرکوه پس از درخت مسوسلاه با ۴۸۰۰ سال قدمت دومین درخت کهنسال در جهان است.
اجاره ماشین _ اجاره خودرو