انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: اهمیت پوست در جراحی ترمیم بینی تا چه حد است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چه کسانی و در چه صورتی نیاز به جراحی ترمیمی بینی دارند؟
مناسب ترین افراد برای انجام جراحی ترمیم بینی افراد سالمی هستند که از نتیجه ی رینوپلاستی (جراحی بینی) اولیه ی خود ناراضی بوده اند و یا افرادی با مشکلات زیر:

اگر اسکلت بینی به اندازه ی کافی محکم نشده باشد
اگر نوک بینی دچار افتادگی شده باشد
اگر قوز بینی به طور کامل برداشته نشده باشد
اگر بینی هنوز کج باشد
اگر بینی هنوز دچار انحراف بینی باشد
اگر بینی بیش از حد سر بالا شده باشد
اگر پشت بینی بیش از حد قوس داده شده باشد
اگر بافت های بینی بیش از حد برداشته شده باشد
اگر فاصله سوراخ های بینی زیاد باشد
اگر دچار مشکلات تنفسی باشید
اگر از ظاهر بینی بعد از جراحی اولیه ناراضی هستید
تمامی این موارد قابل اصلاح است و یک دکتر جراحی بینی ماهر و مجرب می تواند به راحتی این مشکلات را برطرف کند.

دکتر جراحی بینی برای اصلاح این موارد معمولا اسکلت بینی را به وسیله ی غضروف ها یا استخوان های خود بیمار تقویت می کند و از غضروف های لاله های گوش یا دنده ها استفاده می کند.

نکته ی قابل توجه ای که اینجا باید بیان شود این است که اگر آسیب دیدگی مربوط به پوست بینی باشد جراحی ترمیمی بینی بسیار مشکل و حتی گاهی موارد غیر ممکن است (البته این مورد بسیار نادر است)

اهمیت پوست در عمل ترمیم بینی تا چه حد است؟
نوع پوست و لفاف بافت نرم از مولفه های مهم در جراحی بینی است. خصوصا در جراحی ترمیم بینی پوست و بافت های نرم در جراحی زیبایی بینی اولیه ی در ساختمان باقی مانده ی بینی روی هم می آیند و یک بافت هم بندی در جای زخم جراحی تشکیل می شود. این بافت هم بند می تواند جایگزین غضروفی شود که در جراحی اولیه ی بینی برداشته شده است.

در این جراحی برش باید با نهایت دقت انجام شود تا به پوستی که اکنون احتمالا نازک تر هم هست آسیبی وارد نشود. به جز این یکی از تفاوت های اصلی بین جراحی زیبایی بینی و جراحی ترمیم بینی واکنش التهابی شدیدی است که در بافت نرم بینی پس از جراحی ترمیم بینی مشاهده می شود.
واکنش التهابی پوست پس از جراحی اولیه ملایم است و این در صورتی است که ممکن است بافت های نرم بینی بعد از جراحی دوم واکنش کاملا متفاوت و شدیدتری از خود نشان دهند.
این واکنش با بیشتر شدن تعداد جراحی ها شدیدتر نیز می شود و در نتیجه ی زیبایی تاثیر منفی می گذارد.
لازم است که دکتر جراحی بینی این جراحی را به شیوه ی کاملا دقیق انجام دهد تا از التهاب و تشکیل بافت همبند حدالمقدور جلوگیری شود.

روند درمان بیماران با پوست ضخیم و بیماران با پوست نازک کاملا متفاوت از یکدیگر است. و نکته ی قابل توجه ی بعدی این است که بیماران با پوست ضخیم باید حمایت نوک بینیشان بسیار قوی باشد تا نوک را محل مناسب نگه دارد.

از آنجا که پوست ضخیم سنگین تر است, وزن گوشت، نوک بینی را به سمت پایین می کشد.
منبع پزشک آشنا