انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: معرفی پارک دندراری در سوچی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سوچی یکی از زیباترین شهرهای روسیه است . سوچی با قرار گیری بین کوه های قفقاز و دریای سیاه از موقعیتی مناسب برخوردار بوده و دارای طبیعتی فوق العاده و چشم اندازهای خیره کننده می باشد . پارک دندراری با گونه های مختلف گیاهی یکی از جاذبه های روسیه و از محبوب ترین پارک های سوچی است که در سال ۱۸۹۲ میلادی توسط ناشر روزنامه سنت پترزبورگ ، سرگی هودکوف تاسیس شده است . در راه اندازی این پارک و باغ گیاهشناسی سوچی کارل لانگو ، باغبان معروف و به نام ، سرگی هودکوف را یاری کرد . امروزه دندراریوم سوچی با حدود ۱۷۰۰ گونه از گیاهان کمیاب و نادر ، مکانی مناسب برای بازدید گردشگران تور روسیه است . توجه داشته باشید که گونه های موجود در پارک دندراری روسیه متعلق به نقاط مختلف جهان بوده و از نوع گونه های مربوز به آمریکای شمالی و جنوبی ، استرالیا و نیوزلند ، قفقاز ، چین و ژاپن ، شرق دور و هیمالیا می باشند .
[عکس: park_dendrariy_sochi-qpr.jpg]
 
پارک دیدنی دندراری سوچی با وسعت ۴۸ هکتاری در اکثر روزهای سال سرسبز است . در هنگام احداث این پارک نهال ها ، قلمه ها و بذرها از باغ گیاه شناسی نیکیتسکی در یالتا ، باغ آلکساندر اولدنبورگسکی در گاگرا و از بهترین باغ های برلین ، درسدن و لیپزیگ به یان مکان منقل شدند تا یکی از زیباترین باغ های نیمه گرمسیری روسیه ایجاد گردد . با توجه به زیبائی های دنداریوم سوچی این باغ گیاه شناسی روسیه تلفیق متعادلی از باغ های بالکنی ایتالیا و پارک های منظر انگلستان می باشد .

[عکس: park_dendrariy_sochi3-qpr.jpg]
این پارک سوچی دارای بخش های مختلفی است که از بهترین ان ها می توان به بخش های مدیترانه ای ، چینی ، استرالیایی ، قفقازی ، هیمالیایی ، ژاپنی و مکزیکی اشاره نمود . شاید برایتان جالب باشد که بدانید کلمه دندراری به معنی مجموعه درختان از یک واژه یونانی گرفته شده است .