انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: چند نکته مهم در مورد ثبت شرکتها و موسسات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
- قانوناً، ایجاد هرگونه فعالیت اقتصادی، مالی و حقوقی مستلزم ثبت شرکت است. 
- شخصیت حقوقی و قانونی با ثبت شرکت ایجاد می شود. 
- اساسنامه، شرکتنامه و سایر اسناد موقعی رسمیت می یابد که شرکت ثبت گردد. 
- مرجع ثبت شرکت ها در تهران "اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی" و در شهرستان ها "اداره ثبت اسناد و املاک" مرکز اصلی فعالیت شرکت است که دفتری مخصوص برای ثبت شرکت ها اختصاص داده است. در صورتیکه در محل مربوطه، ثبت اسناد نباشد، دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه، مرجع ثبت خواهد بود. 
- حداقل سن برای ثبت شرکت 18 سال است. البتهباید اشاره کرد که در شرکت های سهامی خاص شخصی که به سن قانونی نرسیده می تواند در شرکت حضور یابد و فقط به عنوان سهامدار در شرکت عضو باشد. او نمی تواند عضو هیئت مدیره باشد.
- دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مشکلی برای ثبت شرکت ایجاد نمی کند ولی فقط نمی توانند جزء هیئت مدیره، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند.
- ثبت شرکت مستلزم اقدامات ذیل است:
تهیه و تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت شامل اطلاعات اساسی نظیر نام، نوع فعالیت، مرکز اصلی، تابعیت، میزان سرمایه و ...
تهیه، تدوین، امضاء و تسلیم اساسنامه و شرکتنامه به مرجع ثبت 
صورتجلسه مجمع عمومی که توسط اعضاء امضا شده باشد. 
تسلیم رسید بانکی در خصوص سپرده شرکت در شرف تاسیس 
تسلیم فهرست سرمایه غیرنقدی ( با قید زمان تعهد )
برای مطالعه و آگاهی کامل از این موارد می توانید به سایت ثبت شرکت کارا مراجعه فرمایید.
توصیه من برای ثبت شرکت فقط و فقط موسسه حقوقی فکر برتر هست. واقعا از هر لحاظ برتره. چند روز پیش برای مشاوره اونجا بودم ..کارشون خوبه واقعا
(پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳ ق.ظ )فکر برتر نوشته: [ -> ]توصیه من برای ثبت شرکت فقط و فقط موسسه حقوقی فکر برتر هست. واقعا از هر لحاظ برتره. چند روز پیش برای مشاوره اونجا بودم ..کارشون خوبه واقعا


خب بله قاعدتا یک موسسه نیست که کارش خوبه. معدود موسسات دیگه ای هم هستن که کارشون خوبه. به عنوان مثال موسسه کارا ثبت یکی از اون موسساتیه که مقاله هاش واقعا به درد دانشجوها میخوره و اطلاعات خوبی میشه ازش کسب کرد. من خودم مقاله هاشو که میخونم خیلی به دردم میخوره و کمکم میکنه و برای بقیه هم منتشر میکنم که بقیه هم بتونن استفاده کنن چون مقاله هاش هم رایگانه.