انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: دسته بندی سبک جراحی بینی ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
از نظر دکتر جراحی بینی مدل بینی ها برای جراحی بینی به بینی طبیعی, بینی فانتزی, بینی عروسکی تقسیم می شوند.

مدل بینی طبیعی
بینی طبیعی به بینی هایی گفته می شود که هم زیبا هستند, هم استاندارد و مهم ترین گزینه اینکه مشخص نیست این بینی جراحی شده است.
این روش از جراحی بینی امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد.

مدل بینی فانتزی
بینی فانتزی به بینی هایی اطلاق می شود که از بینی طبیعی کوچک تر و کمی هم سربالاتر باشد. و معمولا قوس پشت بینی هم کمی بیشتر باشد.
جراحی بینی فانتزی معمولا برای کسانی انجام می شود که دوست دارند دیگران متوجه ی جراحی بینی آنها بشوند.

بینی عروسکی
حال می رسیم به بینی عروسکی. از نظر یک دکتر جراحی بینی, بینی عروسکی به بینی گفته می شود که خیلی کوچک باشد حتی کوچک تر از بینی های فانتزی.
گاهی بعضی از بیماران در انتخاب این نوع از بینی سلامتی را فدای زیبایی می کنند. زیرا کوچک کردن بیش از حد بینی ممکن است باعث از بین رفتن قسمتی از راه تنفسی بیمار شود.
آیا می توانیم برای جراحی بینی هر مدل از بینی را انتخاب کنیم؟
واضح ترین پاسخ یک دکتر جراحی بینی به این سوال خیر می باشد. هر بینی قابلیت کوچک شدن بیش از حد را ندارد مثلا بینی های بزرگ و حجیم با پوست ضخیم همراه با غضروف های بزرگ و درشت را نمی توانیم بیش از حد کوچک کنیم.
زیرا باعث غیر طبیعی شدن بینی, افتادگی بینی و حتی باعث به وجود آمدن اسکار یا گوشت اضافه خواهد شد.
جهت انجام دادن جراحی بینی اندازه, زاویه ها و ابعاد بینی و حتی غضروف محدوده ی خاصی را دارند و باید بر اساس تعریف زیبایی شناختی  آنها را اصلاح کرد.
(استاندارد های زیبایی بینی در قسمت های بالا ذکر شده است).
در نتیجه بهترین حالت این است که با مشورت بهترین جراحی بینی انتخابی خود تصمیم بگیرید که آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی فانتزی یا جراحی بینی عروسکی هستید یا خیر. در انتخاب جراح خود دقت کنید تا نیاز به جراحی ترمیمی بینی پیدا نکنید.
منبع: پزشک آشنا