انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: انتخاب مبل براساس سلیقه و طرح و رنگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تولید مبل در ایران پیشرفت های بسیاری کرده و امروزه با بازار های جهانی در تنوع طراحی، کیفیت و طرح و رنگ پارچه و ماده اولیه به رقابت می پردازد. ایران توانسته در حیطه ی تولید مبلمان در انواع مبل کلاسیک ، مبل راحتی ، مبل سطلنتی حرفی برای گفتن داشته باشد شهر که ملایر مرکز این کسب و کار و هنر ایرانی است به عنوان بهترین منطقه در تولیدات مبل محسوب می شود.

 

خرید و انتخاب مبلمان برای منزل یکی از سخت ترین انتخاب ها می باشد که بسیار مهم است زیرا در دکوراسیون منزل نقش اساسی دارد. حال اینکه چه نوع مبلی بخریم که  علاوه بر مبل ارزان مطابق با سلیقه ما بوده و هم از مد نیفتد و از همه مهم تر با دکوراسیون و رنگ پرده ها و دیوار ها همخوانی داشته باشد.

در مقالات قبل تفاوت های مبل کلاسیک با مبل سلطنتی را به طور عمده بیان کرده ایم. اما به اختصار هر کدام را شرح می دهیم تا در انتخاب بهتر شما کمکی کوچک کرده باشیم.

 

مبل راحتی

مبلمان راحتی به دو دسته تقسیم می شود: یک مبلمانی که کاملا راحتی است و برای استراحت و ریلکس کردن کاربرد دارد و بیشتر جنبه استفاده شخصی دارد و دیگری نیمه راحتی است که تا حدی رسمی می باشد که برای پذیرایی از مهمانان مناسب تر است.

مبل های راحتی تنوع بسیاری دارند و در طراحی آنها خلاقیت زیادی به کار گرفته می شود و همچنین تنوع رنگ بسیاری را شامل می شود.

 

مبل استیل

مبلمان استیل رسمی تر از مبل راحتی هستند و در پایه های آنها از چوب استفاده شده است. و به طور کلی می توان گفت که ترکیبی از چوب و پارچه اند.

پشتی این قبیل از مبلمان صاف و کمی بلند است و ارتفاع پایه های آن به صورت استاندراد طراحی شده که نشست و برخواست را برای مهمانان راحت تر می کند. مبل سلطنتی در این دسته قرار دارد.

حال سوال اینجاست که در بین موارد بالا کدام بهتر است و کدام خریده شود؟

مبل کلاسیک یا مبل سلطنتی ؟

کدام یک برای داشتن خانه ای ایده آل مناسب تر است.

توجه به این نکته مهم است که چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی باید متناسب با ابعاد و اندازه اتاق و همینطور نوع مبلمان با دیگر وسایل از جمله پرده و فرش و دیزاین اتاق همخوانی داشته باشدو

یکی از دغدغه های خانم ها برای جهیزیه مبلمان است که در چه طرح و سبکی و رنگی خریداری شود تا منزلی شیک بچیند. و به علاوه ی آن که در کجا می تواند مبل ارزان با حفظ کیفیت پیدا کند تا هزینه ای معقول داشته باشد.

سوالی که معمولا پیش می آید این است که برای چیدمان منزل از مبل کلاسیک استفاده کند یا به سراغ مبل سلطنتی برود.

بهتر است این دو را با هم مقایسه کنیم تا علت خرید هر یک را دریابیم.

 

مبل کلاسیک : معمولا این مبلمان جلوه مدرن تر و کلاسیک تری به منزل شما می دهد. اگر انتخاب شما این دسته است باید گفت شما به راحتی می توانید از رنگ های متفاوت و متنوع برای دیزاین خانه خود بهره ببرید و به راحتی می توانید آنها را با میز غذاخوری خود ست کنید.

استفاده از مبل کلاسیک با طرح های متفاوتی که امروزه بسیار محبوب و رایج شده اند خانه خود را به جایی دنج و راحت تبدیل کنید.

 

مبل سلطنتی : معمولا انتخاب این مبل برای تجملاتی تر نشان دادن منزل و رسمی تر شدن اتاق پذیرایی است. در این مدل از مبلمان نیز شما به راحتی می توانید با میز غذاخوری خود آن را ست کنید اما وجود رنگ های محدود در این طرح کمی دست شما را در انتخاب کم می کند.

فضایی ای را که مبل سلطنتی اشغال می کند معمولا بیشتر است و باید توجه کنید که اگر این مدل را انتخاب کردید به راحتی بتوانید در اتاق پذیرایی خود جای دهید.