انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: مزایای ثبت شرکت در ورامین
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همان گونه که اشاره شد، ثبت شرکت برای شروع یک فعالیت تجاری تولیدی خدماتی و ... در چهارچوب تشکیل حقوقی امری الزامی و انکارناپذیر می باشد. با ثبت شرکت فعالیت بنگاه در سایه حمایت های دولتی و قانون تجارت قرار می گیرد تا در خصوص پیگیری های لازم و در خصوص دعاوی و ... امکان رسیدگی باشد. از جمله سایر مزایای ثبت شرکت در ورامین امکان عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت در مناقصات و مزایدات می باشد. با انجام پروسه ثبت شرکت در ورامین وظایف و میزان سهام موسسین شرکت بر طبق مدارک قانونی و ثبتی مشخص شده و در صورت بروز هرگونه مشکل امکان رسیدگی نیز وجود خواهد داشت.
متقاضیان ثبت شرکت جهت انجام پروسه تشکیل شخص حقوقی ابتدا باید با اشراف به قوانین نوع شخصیت حقوقی را انتخاب نمایند و با بررسی قوانین مرتبط با آن نوع از شرکت ها تصمیم گیری های مرتبط را انجام دهند. انواع اشخاص حقوقی جهت ثبت شرکت در ورامین به این شرح می باشند :
- شرکت های بامسئولیت محدود 
- شرکت های سهامی ( خاص و عام )
- شرکت های تضامنی 
- شرکت های نسبی 
- شرکت های مختلط ( سهامی و غیرسهامی )
- شرکت های تعاونی 
در اینجا سعی خواهیم کرد شما را با انواع متفاوت این شرکت ها آشنا سازیم .
شرکت با مسئولیت محدود:
مطابق ماده 94 قانون تجارت، شرکت بامسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است. 
شرکت مزبور را به این جهت بامسئولیت محدود می گویند که مسئولیت هر یک از شرکاء محدود به همان مقدار سرمایه ای است که در شرکت سهیم می باشد و بیشتر از سرمایه خود مسئولیتی نداشته و متعهد به پرداخت دیون و قروض شرکت نخواهد بود.