انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: میزان بار مجاز برای هواپیما
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ارسال: #1سفر کردن با چمدان و بار مترادف است و هر کسی که قصد سفر دارد باید برای خود چمدانی از بار را بردارد و به سفر برود.
برای این که مسافران سفری خوب و راحت داشته باشند و بتوانند از تعطیلات خود استفاده کنند برای آنها قوانینی وضع شده است تا بر اساس آن افراد سفر و اقدام به خرید بلیط هواپیما کنند. میزان بار مجاز برای هواپیما در شرکت های هواپیمایی به شکل زیر تدوین شده است و لازم الاجرا است.
میزان بار مجاز برای هواپیما به تفکیک کلاس پروازی به شرح زیر است:
• در تمامی کلاس های اکونومی به جز کلاس نرخی Y، هر مسافر اجازه دارد تا ۲۰ کیلوگرم بار و چمدان با خود همراه داشته باشد. وزن بار مجاز برای مسافران کلاس نرخی Y ایران ایر ۲۵ کیلوگرم خواهد بود.
• در پروازهای ویژه هما کلاس، وزن بار مجاز برای هر مسافر ۳۰ کیلوگرم است.
• میزان بار مجاز برای هواپیما ایران ایر برای مسافر نوزاد نیز ۱۰ کیلوگرم در تمام کلاس های نرخی است.
• مسافران ایران ایر می توانند کالسکه نوزاد را به عنوان بار رایگان با خود حمل کنند. البته کالسکه را نمی توان با خود به داخل کابین برد و صرفا تا در گیت خروج می توانید از آن استفاده کنید. قبل از سوار شدن به هواپیما باید کالسکه را تحویل مسئولین پذیرش بار داده و مجددا در فرودگاه مقصد آن را تحویل بگیرید. کالسکه می بایست کاملا تاشو بوده و روی آن برچسب محدودیت پذیرش الصاق شود.
مسافرانی که کالسکه نوزاد دارند می توانند رایگان آن را حمل نمایند برای این کار باید کالسکه را به مسئول پذیرش بار تحویل دهید و در مقصد تحویل بگیرید. کالسکه باید تاشو باشد و روی آن برچسب محدودیت پذیرش الصاق گردد.
وزن مجاز برای بار همراه
شما می توانید مقادیری بار با خود به داخل هواپیما ببرید مثلا هر مسافر می تواند با خود کیف دستی که بیش از 115 سانتی متر عرض ندارد ببرد. شما می توانید اشیایی مانند :کیف دستی،دوربین ،گهواره و لپ تاپ و چتر را با خود همراه ببرید.
• میزان بار مجاز برای هواپیما ایران ایر برای مسافران اکونومی پروازهای داخلی و خارجی ۵ کیلوگرم است.
• مسافرانی که بلیط هواپیمای هماکلاس را در پروازهای داخلی و خارجی خریداری کرده اند تا ۷ کیلوگرم بار می توانند با خود به داخل کابین ببرند.
در صورتی که اشیای قیمتی دارید با خود حمل کنید و آن را تحویل قسمت بار ندهید چرا که ممکن است این اشیا گم شود و شما دچار درد سر شوید.
در صورتی که بیش از میزان اجازه بار همراه داشته باشید مشمول اضافه بار خواهید شد و باید جریمه پرداخت کنید.
برخی از کالاها را به طور کلی نمی توانید حمل کنید و حمل آن ممنوع است این کالاها مانند:
مواد آتش زا
مواد شیمیایی مانند استون و تینر
مواد اکسید کننده و سفید کننده
موادعفونی و سمی
وسایلی که شبیه به اسلحه واقعی هستند.
برخی از کالاها هم به داخل کابین ممنوع است مانند :اشیا برنده مانند چاقو قیچی و یا اسپری فلفل
https://gardesha.com