انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: صندلی های هواپیما چرا به رنگ آبی انتخاب می شوند؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رنگ ها همیشه بیانگر احساسات بشری بوده اند و هر رنگی نشان دهنده  از حالت روحی و یا بیان هیجانات و احساسات بشری بوده است از این رو باید برای سفر نیز رنگ های انتخاب شود که هم زیبا بوده و هم سبب آرامش و اطمینان خاطر گردند. 
حتما دیده اید که صندلی های بلیط هواپیما نیز آبی رنگ هستند و ر همه خطوط هواپیمایی جهان از این رنگ استفاده می گردد اما براستی علت آن چیست و صندلی های هواپیما چرا به رنگ آبی انتخاب می شوند؟.
 از دیگاه روان شناسان و علوم روان شناسی و روان شناختی بشر ممکن است در فضاهای مختلف  با استرس مواجه گردد که در این صورت می تواند باید استرس خود را کنترل نماید و با استرس مقابله کند. یکی از روش های مقابله با استرس نگاه کردن به رنگ ها و تماشای رنگ هایی مانند آبی و سبز است.  صندلی های هوابیما را نیز برای این که سبب آرامش مسافران گردد و ان ها را به آرامش برساند آبی رنگ می کنند تا بتواند سبب آرامش مسافران در هواپیما شوند.
مسافران هواپیما ام ورود دچار استرس و نگرانی هستند و هنگاهی که رنگ آبی را تماس می کنند استرس انها کاسته شده و به آرامش بیشتری می رسند. رنگ آبی چنان اثری دارد که حتی افراد تشنه بعد از دیدن اشیا با رنگ آبی احساس تشنگی نمی کنند و تشنگی آنها کم تر می گردد.
علاوه بر این رنگ آبی سبب اعتماد می شود و هنگاهی که در هواپیما از رنگ آبی استفاده می شود به مسافران اطمینان خاطر داده شده و مسافران باز هم برای سفر خود از این خطوط استفاده می کنند.  
در پروازهای خارجی که ممکن است سفر طولانی باشد رنگ آبی سبب از بین رفتن دلهره و ترس و ایجاد شکیبایی و آرامش می گردد.
 از دیگر دلایل انتخاب رنگ آبی این است که رنگ آبی دیر تر کثیف شده و این موضوع کار را برای خدمه و مسئولان ساده تر می سازد. در پروازهای خارجی ممکن است شما مدت زیادی در هواپیما باشید و با استرس های مختلفی مواجه گردید از این رو رنگ آبی برای آرامش و راحتی ذهن شما بسیار موثر است و سبب آرامش شما می گردد. گردشا