انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: توالت فرنگی یا توالت ایرانی، در استفاده کدامیک کمتر به بواسیر مبتلا می شویم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگر می خواهید هر چه زودتر از دست بواسیر خلاص شوید، تنها راه آن مراقبت و عمل کردن به همه مواردی است که پزشک برای شما تجویز می کند. زمانی درمان بواسیر تاثیر فوری خواهد داشت که شما به تک تک توصیه های پزشک عمل کنید. بعد از اینکه نوع بواسیر شما تشخیص داده شده راه درمانی مناسب برای آن نیز مشخص خواهد شد.

کمپرس سرد

برای کاهش تورم، می توانید بسته یخی یا کمپرس سرد را برای ۱۵ دقیقه به روی مقعد خود قرار دهید. برای بواسیرهای بزرگ و دردناک، این می تواند یک درمان موثر باشد. همیشه یخ را درون یک پارچه یا حوله بپوشانید و هرگز یک چیز یخ زده را مستقیما با پوست خود تماس ندهید.

استفاده از توالت ایرانی
این موضوع در واقع بسیار مهم و بسیار نادیده گرفته می شود. استفاده از توالت های به سبک ایرانی شاید یکی از دلایلی باشد که مردم کشورهای کمتر توسعه یافته، کمتر به بواسیر مبتلا می شوند.

نشستن (مثلا روی توالت فرنگی) برای دفع، فشار زیادی را روی رکتوم ایجاد می کند در حالیکه نشستن به سبک توالت های ایرانی، روده را راست کرده و عضله بالارونده مقعد را شل می کند. این نکته باید همراه با هر راه حل خانگی برای درمان بواسیر استفاده می کنید در نظر گرفته شود.

رایج ترین روش های درمان گیاهی بواسیر عبارتنداز: سرکه سیب (محبوب ترین درمان گیاهی بواسیر)،آلوئه ورا،روغن نارگیل، نارون کوهی یک داروی قابض و درمانگر و یکی از قدیمی ترین درمان های طبیعی شناخته شده برای هموروئید است


لباس های بهتر بپوشید
عوض کردن لباس های تنگی که از پلی استر تهیه شده اند، با لباس های نخی که باعث رسیدن هوا می شود، به ویژه لباس های زیر نخی، می تواند مقعد را هم تمیز و هم خشک نگه دارد. این به طور بالقوه می تواند علائم بواسیر را کاهش دهد. همچنین لازم است برای کاهش تحریک، از مواد شوینده عطری و یا نرم کننده های پارچه اجتناب کنید.

مدفوع خود را نگه ندارید

وقتی احساس می کنید که مجبورید دستشویی بروید، آن را انجام دهید. برای زمان و مکان بهتر صبر نکنید. مدفوع می تواند به عقب برگردد. و این می تواند منجر به فشار بیشتری شود.