انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: نکات طلایی انتخاب دیفیوز
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دیفیوزر حباب درشت
در مقالات قبلی توضیحات کاملی در مورد هر کدام از مدل های دیفیوزر تولیدی شرکت مهندسی فراز تصفیه از جمله دیفیوزر دیسکی حباب ریز و دیفیوزر لوله ای حباب ریز و دیفیوزر دیسکی حباب درشت بیان شد دراین مقاله نیر می خواهیم در رابطه با خرید دیفیوزر برای استفاده در سیستم های تصفیه فاضلاب شرکت مهندسی فراز تصفیه نکاتی را توصیه نماییم که قبل از انتخاب و خرید حتما این موارد را باید مطالعه و بررسی نمایید .

 1- در قسمت لوله کشی باید این نکته را بررسی نمایید که در همه ی قسمت هایی که هوا به دیفیوزر می رسد هوا به صورت یکنواخت پخش شود .

2- محاسبه تعداد مورد نیاز دیفیوزر بر اساس میزان ظرفیت هوای بلوئر انجام می شود . هم چنین ظرفیت بلوئر باید با توجه به میزان آلودگی فاضلاب و نوع فرآیند تصفیه فاضلاب محاسبه می شود .

3- برای محاسبه تعداد دیفیوزر مورد نیاز در حوضچه های تصفیه فاضلاب باید به ظرفیت هر یک از دیفیوزرها که در کاتالوگ هر کدام از دیفیوزر ها به صورت جدولی بیان شده است و از سایت فراز تصفیه می توانید دانلود کنید این ظرفیت را محاسبه نمایید .

4- با توجه به اطلاعات دیفیوزر که از کاتالوگ های مورد نظر  می توانید مطالعه و  بررسی نمایید مدت زمانی که یک دیفیوزر می تواند با حداکثر ظرفیت خود عمل نماید تنها پانزده دقیقه یا به عبارتی  یک ربع  می باشد و این مدت زمان و این ظرفیت تنها باید در زمانی که می خواهیم شست و شوی دیفیوزر ها را انجام بدهیم صورت پذیرد .

5- هر چقدر که عمق نصب دیفیوزر از سطح بیش تر باشد یا به عبارتی عمق مخازن تصفیه فاضلاب بیش تر و عمیق تر باشد راندمان انتقال اکسیژن در حوضچه نیز بیش تر می شود .

برای محاسبه فشار بلوئر افت فشاری که در دیفیوزر صورت می پذیرد حدوداً 50 میلی بار در نظر گرفته می شود .6-