انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: ویژگی دیفیوزر هوادهی OXYaero
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
دیفیوزر هوادهی کلمه ی دیفیوزر در لغت به معنی پخش کننده و یا منتشر کننده می باشد . دیفیوزر هوادهی کاربردهای مختلفی در زمینه 1- صنعت خودروسازی ، 2- صنعت عکاسی ، 3- صنعت پرورش ماهی و 4- صنعت تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارد . در این مقاله می خواهیم به کاربرد دیفیوزر هوادهی در صنعت تصفیه فاضلاب بپردازیم .کاربرد دیفیوزر هوادهی در تصفیه فاضلاباهداف استفاده از دیفیوزر هوادهی در سیستم های تصفیه فاضلاب موارد زیر می باشد :1- هوا رسانی به باکتری های هوازی فاضلاب به منظور تجزیه فاضلاب و در نتیجه جلوگیری از به وجود آمدن شرایط بی هوازی در مخازن2- در واحد های دانه گیر و یا شناور سازی فرآیند جدا سازی و روغن را راحت تر میکند .3- در مخازن فاضلاب تلاطم ایجاد می کند که این سبب جلوگیری از تشکیل رسوب و لجن در کف مخازن می شودمدل های مختلف دیفیوزردیفیوزر ها از نظر شکل ظاهری به 5 دسته تقسیم می شود .1- دیفیوزر های دیسکی             Disc Diffuser2- دیفیوزر های لوله ای           Tubular Diffuser3- دیفیوزر های صفحه ای         Plate Diffuser4- دیفیوزر های شلنگی               Pipe Diffuserانواع دیفیوزر هوادهی OXYaero TM   تولید شده توسط شرکت مهندسی فراز تصفیهدیفیوزر هوادهی حباب ریز               دیفیوزر هوادهی حباب درشتدیفیوزر هوادهی حباب ریز شامل 1- دیفیوزر دیسکی حباب ریز 2- دیفیوزر لوله ای حباب ریز می باشددیفیوزر هوادهی حباب درشت شامل 1- دیفیوزر دیسکی حباب درشت می باشد .ویژگی دیفیوزر دیسکی حباب ریزجنس دیفیوزر دیسکی حباب ریز از پلی پروپیلن است که در برابر اغلب مواد شیمیایی و فاضلاب های انسانی و صنعتی مقاومت بالایی را دارد .جنس لاستیک روی این دیفیوزر دیسکی از EPDM می باشد که سوراخ های بسیار ریزی روی آن طراحی شده اند . اندازه صفحه دیفیوزر دیسکی 27 سانتیمتر می باشد . اتصال دنده ی زیر آن با توجه به طرح لوله کشی به صورت 1” و ¾” قابل ارائه می باشد .
نقل قول:یکی از ویژگی های مهم  دیفیوزر دیسکی حباب ریز وجود سوپاپ یکطرفه است که این امر سبب بالا تر رفت طول عمر دیفیوزر می شود .
ویژگی دیفیوزر لوله ای حباب ریزجنس دیفیوزر لوله ای حباب ریز از پی وی سی ( PVC)  است که در برابر اغلب مواد شیمیایی و فاضلاب های انسانی و صنعتی مقاومت بالایی را دارد .جنس لاستیک مورد استفاده در دیفیوزر لوله ای  از EPDM می باشد که سوراخ های بسیار ریزو یا متوسط ( با توجه به نوع مصرف )  روی آن طراحی شده اند . اندازه قطر دیفیوزر لوله ای  65 میلی متر و طول آن 500 میلی متر  می باشد . اتصال دنده ی آن با توجه به طرح لوله کشی به صورت 1” و ¾” قابل ارائه می باشد .ویژگی دیفیوزر دیسکی حباب درشتجنس دیفیوزر حباب درشت از پلی پروپیلن است که در برابر اغلب مواد شیمیایی و فاضلاب های انسانی و صنعتی مقاومت بالایی را دارد .جنس لاستیک روی این دیفیوزر دیسکی از EPDM می باشد که سوراخ ها روی آن طراحی شده اند . اندازه صفحه دیفیوزر دیسکی 27 سانتیمتر می باشد . اتصال دنده ی زیر آن با توجه به طرح لوله کشی به صورت 1” و ¾” قابل ارائه می باشد .