انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: توصیه برای داشتن ذهن خلاق (محمدمهدی سعیدی)
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.

محمدمهدی سعیدی:
دنیای جدید و تغییرات آن فرصتی است تا افراد بتوانند کسب و کار خود را هر روز بیشتر گسترده کنند. رقابت بین افراد، دیگر به صورت محلی نیست بلکه اکنون دیگر رقابت جهانی است.
روزانه هزاران تولیده‌کننده یا ارائه‌دهنده خدمات وارد چرخه رقابت می‌شوند و عمر کالا‌ها و ایده‌های آنها شاید یکسال هم نباشد. پس اینجاست که خلاقیت بیش از همیشه مورد نیاز است و خود را نشان می‌دهد. بهتر است برای موفقیت بیشتر در این دنیا ذهنی خلاق داشت و روش‌های افزایش خلاقیت را نیز فراموش نکرد زیرا خلاقیت راه رسیدن به موفقیت است.
خصوصیات افراد خلاق
افراد خلاق خیال‌پرداز هستند و رویاهای خود را دنبال می‌کنند.
شیفته تازگی بوده و به دنبال تحریک ذهنی هستند.
از هوش کافی برخوردارند.
دارای فکر سیال هستند و از توانایی ایجاد سریع تعداد زیادی ایده برخوردارند.
توانایی دست کشیدن از یک قاعده و قانون و یافتن چارچوب‌های جدید را دارند.
افراد خلاق دارای ابتکار هستند و توانایی و تمایل به ایجاد جواب‌های غیرمعمول را در واکنش به محرک‌های محیطی دارند.
به خود اعتماد و باور دارند و تصویری واقعی از امکانات و حدود توانمندی‌های خود دارند.
خطرپذیرند و از انتقاد و شکست ترسی ندارند.
سال‌های زیادی برای کسب دانش و تسلط بر موضوع مورد علاقه خود صرف کرده‌اند.
بررسی راه های افزایش خلاقیت
راه های مختلفی برای افزایش خلاقیت وجود دارد که البته باید آنها را رعایت کرد تا بتوان ذهنی خلاق داشت
تمایلات ذهنی خود را شناسایی کنید محمدمهدی سعیدی:
تمایلات ذهنی خود را شناسایی کنید
در مرحله بعد در مورد نگرش هایی فکر کنید که باعث می‌شوند ذهنیت و طرز تفکر فعلی خود را حفظ کنید. به عنوان مثال اگر برای من تعداد افراد مهمی که در لیست مخاطبین خود دارم مهمتر از روابط و تعاملات انسانی و دوستانه باشد که با افراد برقرار می‌کنم، در واقع معاملات و سود در کسب‌وکار برای من با اهمیت‌تر از تحول و دگرگونی در ساختار کسب‌و‌کار است.
موضوع برابری جنسیتی یکی از مباحثی است که واکنش‌های فراوانی در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد می کند و به ویژه باعث ترس افرادی می‌شود که از نظام فعلی و وضعیت موجود سود می‌برند. اگر من یکی از این افراد ذی‌نفع بودم ناخودآگاه سعی می‌کردم تا تاکید بیشتری روی خطر داشته باشم و در مقابل این تغییرات مقاومت می‌کردم. به عبارت دیگر همواره موانعی وجود دارند که روابط و آینده من را در معرض خطر قرار می دهند و این احساس خطر با گذشت زمان افکار و طرز فکر من را مختل می کند و به طور بالقوه مانع پیشرفت می‌شود
نتایج داشتن یک ذهن خلاق خود را توضیح دهید محمدمهدی سعیدی


[عکس: 155271929751610.jpg]
Cannot get https://download.irserv.ir/uploads/155271929751610.jpg
Cannot get https://download.irserv.ir/uploads/155271929751610.jpg



یک قدم به عقب بردارید و به این موضوع فکر کنید که اگر همواره یک طرز فکر ثابت داشته باشید و تمام کارهای خود را بر اساس آن طرز فکر انجام دهید چه اتفاقی می‌افتد؟ به احتمال زیاد و در خوشبینانه‌ترین حالت همه چیز به همین حالت خواهد ماند یا کمی بدتر خواهد شد. در واقع اگر ذهنیت خود را تغییر ندهید هیچ تغییری در رفتار شما ایجاد نخواهد شد و کارها آن طور که انتظار داشتید پیش نخواهد رفت و به هدف نخواهید رسید. حال ، تاثیر حرکت از یک ذهن ثابت به یک ذهن خلاق را در نظر بگیرید. این ذهنیت به شما کمک خواهد کرد تا موانع و مشکلات را با استراتژی‌های خاصی به فرصت تبدیل کنید و به موفقیت دست یابید. به طور خلاصه، هر ریسک فرصتی است برای تغییر شرایط نامطلوب یا ایجاد موقعیت‌ها و شرایط دلخواه برای خود و انسان‌های دیگر