انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: فروش شرکت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فروش شرکت سهامی عام

خرید و فروش شرکت ثبت شده برای افرادی که وقت زیادی جهت ثبت شرکت ندارند مورد استفاده قرار میگیرد از آنجایی که ثبت شرکت زمان بر و طولانی می باشد خرید و فروش شرکت آماده واگذاری می تواند پیشنهاد خوبی برای سرمایه گذاران اقتصادی باشد.

موسسه حقوقی امیران در این مقاله جهت ثبت شرکت، خرید و فروش شرکت ثبت شده و آماده واگذاری اطلاعات کافی در اختیار شما می گذارد.

اول از هر چیز به مفهوم شرکت و شرکت ثبت شده می پردازیم.

شرکت چیست و چرا باید ثبت گردد؟

شرکت از مجموع افرادی که جهت رسیدن به یک هدف مشخص و مشترک گرد هم آمدند تشکیل می شود. زمانی که بخواهید فعالیت شرکت وجه قانونی به خود بگیرد باید شرکتی که در آن فعالیت می کنید را به ثبت برسانید تا  هم از حمایت دولت برخوردار شوید و هم از وجود افراد سودجو جلوگیری کنید.

شرکتی که به ثبت می رسد علاوه بر وجه قانونی داراي مشخصات ثبتی می گردد. اين مشخصات عبارتند از شناسه ملی، شماره ثبت، آدرس ثبت شرکت و نام شرکت ثبت شده شرکت که در اوراق ثبتی به ويژه آگهی تاسيس قابل رويت می باشد و شما می توانید شرکت هایی با هر نوع فعالیت قانونی به ثبت برسانید، شرکت ها با هم متفاوت اند و مطابق با قوانین ایران ، همه شرکت‎ها دارای شخصیت حقوقی می‏‏باشند و به انواع مختلفی تقسیم می‏‏شوند که در هر یک، تقسیم اختیارات و مسئولیت‎ها، سرمایه مورد نیاز، نحوه تصمیم گیری و… عمل تمایز میان آنها می‏‏باشد و تفاوت انواع شرکت ها را آشکار میکند. از این نظر باید گفت مطابق با ماده ۲۰ قانون تجارت، شرکتهای تجاری به ۷ نوع طبقه بندی می‏‏شوند که عبارتند از :
 
  • شرکت سهامی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت تضامنی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
برای ثبت شرکت های فوق حتما باید عنوان و نوع شرکت در قبل و بعد از اسم شرکت در تمام مدارک ذکر شود.

نکاتی در مورد خرید و فروش شرکت ثبت شده

جهت خرید و فروش شرکت ثبت شده‌ و یا به عبارتی خرید و فروش شرکت آماده واگذاری باید به نوع شرکت (شرکت با مسئولیت محدود ، سهامی خاص و…) نوع و پایه‌‌ رتبه شرکت، مدت تأسیس شرکت، محل شرکت، میزان کارکرد شرکت و همچنین به دارا بودن کد اقتصادی و نداشتن بدهی مالیاتی توسط آن شرکت توجه داشته باشید.

قیمت خرید و فروش شرکت ثبت شده

برای خرید و فروش شرکت نمی‌توان قیمت مشخصی در نظر گرفت، زیرا قیمت شرکت ثبت شده به موارد مختلفی که به آن‌ها اشاره کردیم بستگی دارد، بنابراین قیمت شرکت آماده به صورت توافقی و با توجه به نظر خریدار و فروشنده تعیین و نقل و انتقال شرکت انجام می‌گیرد.

موسسه حقوقی امیران ثبت با در اختیار داشتن شرکت های ثبت شده  آماده واگذاری می تواند شما را در خرید و فروش شرکت ثبت شده یاری دهد و شما در صورت نداشتن وقت و حوصله کافی جهت ثبت شرکت و خرید و فروش آن می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی امیران تماس بگیرید و تمام کارهای ثبتی خود را به کارشناسان مجرب و وکلای پایه یک امیران بسپارید.