انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: دانلود فیلم سینمایی نفس با لینک مستقیم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 1552644514_1xerako9rw0MOMW.jpg]
داستان فیلم تشکیل‌ شده از خرده داستان‌های کوتاه که هرکدام بخش‌هایی اندک از زندگی یک دختربچه به نام بهار را در محدودهٔ سال‌های انقلاب و جنگ به نمایش می‌گذارند . خرده داستانها در فواصل زمانی نامنظم رخ می‌دهند و از چارچوب مشخص و هدفمند در شکل مشخص شده پیروی نمی‌کنند. ممکن است این بی‌توجهی به دنبال کردن خطوط مشخص شده و رها شدن در لحظاتی از زندگی که تنها نقطه پیوندشان شور و احساس خاص جاری در آنهاست مخاطب را به یاد آثار ریچارد لینکلیتر بیندازد . فیلم نفس روایت زندگی چهارکودک به نام‌های کمال، بهار، نادر و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه 50 خورشیدی زندگی می کنند . دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.

------------------------------------
فیلم نفس به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار ، تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی، ابوذر پورمحمدی و شرکت نورتابان ساخته شده و محصول سال 1394 می باشد . این فیلم در تاریخ 19 آبان 1397 در سینماهای ایران اکران شده است.

نفس برای نمایش در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر پذیرفته شده است؛ و دو جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای شبنم مقدمی و جایزه بهترین فیلم در بخش نگاه ملی را بدست آورده است. بازی زیبا و گریم خوب پانته آ پناهی‌ها در فیلم نفس از دید منتقدان سینمایی بسیار چشمگیر بود اما مورد توجه داوران قرار نگرفت. سومین فیلم سینمایی نرگس آبیار، نفس اگرچه نکات مشترکی با دو فیلم قبلی او دارد که بیشتر در شیوه پرداخت جزییات داستانی خودنمایی می‌کنند اما در شکل کلی چارچوب روایت رویکرد متفاوتی در پیش‌گرفته است.
[عکس: freedownload.png]