انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: قبل از اجرای روف گاردن این مطلب را حتما بخوانید
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
روف گاردن ((roof garden  چیست؟
روف گاردن یا بام سبز به فضای سبزی گفته می شود که روی سقف اجرا شده باشد و امکان کاشت گیاه در آن وجود داشته باشد. اجرای روف گاردن کمک کرده تا در فضای پرهیاهو و پر مشغله شهری، بتوانید زمان استراحتتان را در باغ اختصاصی خودتان در محیطی آرام و چشم اندازی سرسبز و زیبا بگذرانید.
شاید در گذشته تصور داشتن باغی مشرف به شهر، باغچه ای زیبا با گل و گیاه های مختلف، در نقطه ای وسط شهر دور از ذهن بود. اما امروزه روف گاردن ها این رویا را به واقعیت تبدیل کرده اند.
با پیشرفت علم و تکنولوژی های جدید، می توان بر روی بام هر آپارتمان، ویلا یا حتی اداره و بیمارستان و هر ساختمان دیگری یک باغ اختصاصی با انواع گیاهان مختلف ایجاد کرد. به این ترتیب می توان از فضای بدون استفاده روی بام که دائماً در معرض تابش نور خورشید است، با هزینه ای اندک برای ایجاد باغ استفاده کرد تا در ساعات مختلف شبانه روز مورد استفاده قرار گیرد.
کار اصلی روف گاردن برگرداندن طبیعت تسخیر شده ی شهری است. زیرا که قیمت بالا و کمبود زمین، موجب شده تا ایجاد فضای سبز بسیار هزینه بر باشد. در نتیجه روف گاردن (تبدیل بام به باغ) کمک می کند تا طبیعت دوباره به فضای شهری بازگردد.
[عکس: roof-garden-300x196.jpg]از جمله مزایای روف گاردن یا بام سبز می توان به موارد زیر اشاره کرد:– کاهش انتقال حرارت از طریق ذخیره انرژی ساختمان– افزایش عمر بام– عایق صوتی– استفاده مناسب از فضای هدر رفته– کاهش بار سیستم مجاری فاضلاب ها– افزایش ظرفیت گرمایی بام– حفظ رطوبت– فتوسنتز گیاهان (کاهش جذب آب)– ترویج و گسترش سلامتی و بهزیستیگروه مهندسی آرتا با دارا بودن کارشناسان مجرب و تجربه ای بیش از یک دهه در زمینه طراحی، نظارت، اجرای فضای سبز، محوطه سازی و بام سبز ( روف گاردن) فعالیت میکند.