انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: نگهداری و مراقبت از شیر اطمینان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
همانطور که می دانید شیر اطمینان در صنعت بسیار کاربرد دارند. علاوه بر شیر اطمینان، سوپاپ اطمینان و همچنین لوله آتشخوار بسیار کاربردی هستند و استفاده از آن ها در صنعت فواید بسیادی دارند. در مقالات قبل شما را با مهم ترین نکات در انتخاب شیر اطمینان آشنا کردیم. و متوجه شدید که در انتخاب شیر اطمینان باید به طراحی آن، تنظیم فشار، فشار متقابل و همچنین دمای سوپاپ اطمینان و شیر اطمینان دقت داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر ویژگی های شیر اطمینان و همچنین نحوه مراقبت و نگهداری از آن آشنا کنیم.

 در جلسه و همایش تعمیرات و نگهداری از شیر اطمینان که در 1 و 2 نوامبر 2012 در هوستون برگزار شد، باب دونالسون و کوین سیمون نکات ارزشمندی را در مورد نحوه نگهداری و مراقبت از شیر اطمینان و همچنین سوپاپ اطمینان ارائه دادند. در این همایش این دو در مورد استاندارد های PRVs صحبت کردند. برخی از نتایج این همایش عبارت اند از:
[list=square]
[*]تجربه در کار ضروری است
[/list]
هنگامی که فشار شیر اطمینان اندازه گیری می شود، توجه به این نکته ضروری است که به صورت تئوری و همچنین تجربی با شیر اطمینان و همچنین نحوه کارکرد آن آشنایی داشته باشید. باید  انواع فشار شیر اطمینان شناخته شده باشد. تعمیرات شیر اطمینان حتما باید توسط افراد ماهر و دوره دیده انجام شود و کسانی که در این مورد آگاهی های لازم را ندارند نباید اقدام به تعمیرات کنند.
[list=square]
[*]اندازه گیری فشار سوپاپ و شیر اطمینان:
[/list]
چه فاکتور هایی را باید در هنگام اندازه گیری شیر اطمینان مورد توجه قرار دهیم؟تنظیم سر شیر اطمینان: سر شیر که نیاز به باز شدن دارد باید تنظیم شود.روان بودن و سیال بودن درون محفظه: هنگامی که شیر باز است محتویات درون محفظه  باید روان باشد.روان بودن درون محفظه و همچنین تنظیم سر شیر اطمینان ارتباطی به یکدیگر ندارند.